2564
Sök

Säkringsbyte?

Design Engineer
29 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
Har två extraljus på bilen i dagsläget, de ska bort på fredag då jag ska montera nya dimljus.

Nu till min fråga; jag funderar på att använde kablarna som jag har dragna till extraljusen, till dimljusen, eftersom jag har en brytare i bilen redan. Går det att ha samma säkring? Det sitter en 25A där nu.

//Johan

Samlare
82 Inlägg
21 mars 2007
25A kräver en kabel på minst 4 mm², så om du har minst det HELA vägen efter säkringen så visst.

21 761 Inlägg
21 mars 2007
Dinljusen drar ju knappast mer ström än vad extraljusen gör. Om du menar att du ersätter extraljusen med dimljusen så ska det rimligtvis gå bra eftersom det fungerar med dina nuvarande extraljus.

Har jag förstått dig rätt?

666 Inlägg
21 mars 2007
Extraljus får väll bara vara tända när man har helljus, dvs är allt rätt kopplat så kommer du inte kunna tända dina dimljus om du inte har helljus, meningen med dimljuse e väll endå att kunna köra runt me parkeringsljud dimljus...
tror ja fattade frågan rätt iaf

//Silver

Design Engineer
29 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Dinljusen drar ju knappast mer ström än vad extraljusen gör. Om du menar att du ersätter extraljusen med dimljusen så ska det rimligtvis gå bra eftersom det fungerar med dina nuvarande extraljus.

Har jag förstått dig rätt?

Japp, helt rätt! Men jag funderade på om dimljusen och extraljusen skulle ha olika säkringar, men det borde funka som det är då smile

silverbird skrev:
Extraljus får väll bara vara tända när man har helljus, dvs är allt rätt kopplat så kommer du inte kunna tända dina dimljus om du inte har helljus, meningen med dimljuse e väll endå att kunna köra runt me parkeringsljud dimljus...
tror ja fattade frågan rätt iaf

//Silver

Ja, jag kom på det i efterhand, att det skulle bli fel med kopplingarna, hur ska jag koppla förbi helljusreglaget så att jag kan bestämma dimljusens av/på?

//Johan

Sök