3623
Sök

Machin - BMW 330iM -04 Senaste uppdatering : 07-05-30

terazzi
14 april 2007
Gött med ljudet wink blir det d du sa innan?

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Snygga fälgar! smile

Och det heter inte jap-crap! tongue

tackar smile

haha nä ja vet.. jävlas bara lite me terazzi wink

terazzi skrev:
Gött med ljudet wink blir det d du sa innan?

har hunnit glömma bort va ja sa då smile ... vi tar d på msn nån kväll wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 april 2007
Machin skrev:
Uppdateringar

Sådärja.. hämtade bilen kring lunch idag från däckfirman (Tack Forsman!) och skyndade genast hem för att tvätta , slet med bilen i en dryg timme innan ja fick den ordentligt ren ( väldigt skitiga vägar här just nu ) å vad händer.. joo himlen öppnar sig.. regn regn å åter regn hmm .. som tur var hade ja hunnit ta nåra bilder innan.. dock ingen super kvalla då kameran inte är "den senaste" å fotografen är rent ut sagt kass på att ta bilder ( jo ja tog dom själv) så var inte alltför tasskiga gällande kvallan... sen hann inte bilen torka helt innan ja tog bilderna .. men men.. thats life..

så nu är väl bilen i d närmaste klar...

lr...

nää.. stereo måste juh fixas oxå.. å lite andra små saker... får se när d blir..

här kommer nåra bilder på hur d bilen ser ut just nu..

http://www.garaget.org/archive/39017/33 … 415697.jpg

http://www.garaget.org/archive/39017/33 … 415683.jpg

Team-Adolfsson, här är en bild speciellt till dig wink
http://www.garaget.org/archive/39017/33 … 415691.jpg

finns som sagt mer bilder i galleriet mitt... kommentera gärna..

//Machin

jo just d ja.. passa även på att polera upp morsans bil.. så den får väl komma me på bild den oxå,.. även om d nu är en Japcrap wink

http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig … 5326.jpg?0

va snällt en bild till mig smile
hehe redigt fint i din fin fina pärla big_smile
men tycker att BMW är lite enformiga
dina mätare är ju nästan likadana som mina är ju bara att du har mer data och sådant i din smile
men data är ju alltid kul så länge det håller hehe
är orange belysning i in me va ?
har sett i nyaste M6an att det fortfarande är orange i den haha tycker dom kunde byta färg ibland tongue
annars har du ju en underbart fin BMW big_smile
ska vi byta ???
tongue

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
dina mätare är ju nästan likadana som mina är ju bara att du har mer data och sådant i din smile
har sett i nyaste M6an att det fortfarande är orange i den haha tycker dom kunde byta färg ibland tongue
ska vi byta ???
tongue

ja du tjata juh så mycke så ja var tvungen.. kommer bättre då ja har tvättat ur och bytt mattor ..

jo d e lite surt att d är samma färg på belysningen i alla bmw.. hade funderingar på att byta till blått men d verkar vara alldeles för mycke jobb för min del.. är inte så bra på pillergöra .. ( tålamod är inte min starka sida wink ) ..

klart vi kan byta.. frågan e bara hur mycke du lägger upp emellan wink

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
bara 5 kommentarer på dom nya bilderna... kom igen nu gott folk wink

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 april 2007
Machin skrev:
Team-Adolfsson skrev:
ska vi byta ???
tongue

ja du tjata juh så mycke så ja var tvungen.. kommer bättre då ja har tvättat ur och bytt mattor ..

jo d e lite surt att d är samma färg på belysningen i alla bmw.. hade funderingar på att byta till blått men d verkar vara alldeles för mycke jobb för min del.. är inte så bra på pillergöra .. ( tålamod är inte min starka sida wink ) ..

klart vi kan byta.. frågan e bara hur mycke du lägger upp emellan wink

haha du kan få en platta öl imellan tongue skojja hehe
men vad jag har tagit reda på ska det vara ganska enkelt att byta till tillxempel plasma tavlor på din modell
har den därna boken man kan köpa på biltema har den på din modell tongue
polare glömde den haha
men plasma tavlor skulle sitta fint på din smile
funderar på att sätta det imin hehe
lycka till med bilen nu smile
varva upp henne ordentligt från mig tongue

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
plasmatavlor? .. enkelt? hur enkelt? låter lite intressant wink .. har du nå bilder på hur d ser ut me sånna dit monterade?

ps. öl har jag så ja klarar mig wink

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 april 2007
Machin skrev:
plasmatavlor? .. enkelt? hur enkelt? låter lite intressant wink .. har du nå bilder på hur d ser ut me sånna dit monterade?

hehe har inga bilder på det men har bara läst om det tongue
men snacka med LiNx  här på gorg han gör egna han ska göra till min bmw och han kan ju det lite mer då smile
men snacka med han kanske fixar till din me:D

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
Machin skrev:

men snacka med LiNx  här på gorg han gör egna han ska göra till min bmw och han kan ju det lite mer då smile

oki, får kanske ta ett snack med han då smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 april 2007
Machin skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Machin skrev:

aa gör det smile
hur långt upp bor du i detta avlånga land då ?
skulle va kul å komma och spana in din bil någon gång i framtiden hehe tongue

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
Machin skrev:
Team-Adolfsson skrev:

aa gör det smile
hur långt upp bor du i detta avlånga land då ?
skulle va kul å komma och spana in din bil någon gång i framtiden hehe tongue

jadu.. ja bor c:a 100mil från huvudstaden wink ..  så är du uppåt är d bara hojta till så bjuder ja på kaffe smile

lite uppdateringar

har som sagt funderat på att få lite bättre ljud i bilen ( har bara original just nu) var in å pratade med killarna på BRL i Luleå ...
som d ser ut nu så blir d att byta ut huvudenheten mot en Pioneer och byta ut högtalarna i dörrarna fram mot nya fast i samma storlek (5,25") och i hatthyllan blir d antingen 6x9" lr 8"...  sen ett steg i kofferten som kommer att kopplas till högtalarna i hatthyllan.. framhögtalarna räknar jag med att stereon klarar av att driva..

vilket av d tycker ni jag ska välja , 6x9" lr 8" ?
Senast redigerat av Machin (17 april 2007)

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
ingen som har några åsikter om ljudet?

LillNaisarn
17 april 2007
Machin skrev:

jasså så det är till älvsbyn man ska styra åt för att få sig en kall big_smile
skämt och sido , ser ut precis som det gjort från start - KANON fint!

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
Machin skrev:

jasså så det är till älvsbyn man ska styra åt för att få sig en kall big_smile
skämt och sido , ser ut precis som det gjort från start - KANON fint!

haha ja d e väl så... fast dom börjar sina nu.. har bara 5 kartor kvar hmm

tackar tackar smile

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
uppdateringar

både bra och dåliga saker händer just nu..

börjar med dom dåliga..

var förbi hos däck killen idag för att dels hämta mina vinterdäck som blev kvar där när han la på sommardäcken och dels för att höra me han varför ja har vibrationer i farter över 200km/h (givetvis testades detta på en inhängnad bana där funktionärer med brandsläckare, ambulans och övervaknings personal var tillgängliga wink )

han bara säga börja förklara problemet för han så avbröt han d han höll på med och gick genast ut för att titta på däcken/bilen (sånt som kallas kundservice) efter lite letande så hittade han felet... visade sig att den högra länkarms bussningen är totalt slut sad .. inte så mycke att göra åt, bara att byta.. kommer att bytas så fort dom får tid på verkstan.

sen till den lite roligare nyheten..

har som ja skrivit tidigare funderat på att förbättra ljudet i bilen , men eftersom att killarna på BRL i Lule inte har tid förens i mitten/slutet av juni sad så ska ja imorn slå en signal till BRL i Ume för att hör när/om dom har tid att fixa d istället.. så nu lutar d åt att d blir en roadtripp snart smile

sen har jag även suttit och kollat efter kompressorer idag.. mumma va fint d skulle vara .. får se va framtiden har att bjuda på wink
Senast redigerat av Machin (18 april 2007)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 april 2007
Machin skrev:
uppdateringar

börjar med dom dåliga..

var förbi hos däck killen idag för att dels hämta mina vinterdäck som blev kvar där när han la på sommardäcken och dels för att höra me han varför ja har vibrationer i farter över 200km/h (givetvis testades detta på en inhängnad bana där funktionärer med brandsläckare, ambulans och övervaknings personal var tillgängliga wink )

han bara säga börja förklara problemet för han så avbröt han d han höll på med och gick genast ut för att titta på däcken/bilen (sånt som kallas kundservice) efter lite letande så hittade han felet... visade sig att den högra länkarms bussningen är totalt slut sad .. inte så mycke att göra åt, bara att byta.. kommer att bytas så fort dom får tid på verkstan.

har som ja skrivit tidigare funderat på att förbättra ljudet i bilen , men eftersom att killarna på BRL i Lule inte har tid förens i mitten/slutet av juni sad så ska ja imorn slå en signal till BRL i Ume för att hör när/om dom har tid att fixa d istället.. så nu lutar d åt att d blir en roadtripp snart smile

sen har jag även suttit och kollat efter kompressorer idag.. mumma va fint d skulle vara .. får se va framtiden har att bjuda på wink

hehe lager är ju inga problmes att fixa kom hit så gör jag och brorsan den billigare än en verkstad tongue
och ljud ska du lämmna in till brl så dom bygger det åt dig yikes
blir ju nästan bättre att bygga själv smile
kompressor låter redigt bra det smile
men lycka till med bilen nu längtar efter fler bilder på den smile

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
Machin skrev:
uppdateringar

börjar med dom dåliga..

hehe lager är ju inga problmes att fixa kom hit så gör jag och brorsan den billigare än en verkstad tongue

hade du bott lite närmare så hade ja tagit dig på orden gällande lagrena smile

är totalt kass när d gäller att koppla el så d e bäst dom får sköta d.. har flera polare som har haft dom till att bygga å dom har inte klagat.. har du hört nånting dåligt om dom?

ja d skulle inte vara dumt me kompressor.. men men.. smakar d så kostar d.. får väl se hur d blir.. blir isf ett vinterprojekt..

fler bilder kommer så fort snön tinat bort och gräset blivit lite grönare så man kan ta lite finare bilder med bättre bakgrunder än dom jag har nu

Gödseldräng
4 529 Inlägg
18 april 2007
Machin skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Machin skrev:
uppdateringar

börjar med dom dåliga..

har som ja skrivit tidigare funderat på att förbättra ljudet i bilen , men eftersom att killarna på BRL i Lule inte har tid förens i mitten/slutet av juni sad så ska ja imorn slå en signal till BRL i Ume för att hör när/om dom har tid att fixa d istället.. så nu lutar d åt att d blir en roadtripp snart :

är totalt kass när d gäller att koppla el så d e bäst dom får sköta d.. har flera polare som har haft dom till att bygga å dom har inte klagat.. har du hört nånting dåligt om dom?

ja d skulle inte vara dumt me kompressor.. men men.. smakar d så kostar d.. får väl se hur d blir.. blir isf ett vinterprojekt..

fler bilder kommer så fort snön tinat bort och gräset blivit lite grönare så man kan ta lite finare bilder med bättre bakgrunder än dom jag har nu

hehe aa är ju en bra bit ca 80till 100 mil till dig tongue
det dåliga jag hört om brl är inte mycket men vet 1 fall där dom byggde för överdrivet även om ägaren inte vill ha det så skorrlade om hela bilen och eftersom dom var hans sponsor fick han inget ändra
hehe aa men vilken är dyrats kompressor eller turbo ?
själv funderar jag på att sätta i en merca motor i min lilla sak tongue
från en c 280 amg
har en på g för 7k men tycker det är dyrt då bilen kostade mig det haha

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
Machin skrev:
Team-Adolfsson skrev:

hehe aa är ju en bra bit ca 80till 100 mil till dig tongue
det dåliga jag hört om brl är inte mycket men vet 1 fall där dom byggde för överdrivet även om ägaren inte vill ha det så skorrlade om hela bilen och eftersom dom var hans sponsor fick han inget ändra
hehe aa men vilken är dyrats kompressor eller turbo ?
själv funderar jag på att sätta i en merca motor i min lilla sak tongue
från en c 280 amg
har en på g för 7k men tycker det är dyrt då bilen kostade mig det haha

ajdå d var en bit.. men d lutar åt att d blir en sthlms sväng för oss i sommar så då kanske vi kan dra den där kaffekoppen smile

jasså.. ja men ja tror inte d är nån risk i min då dom varken sponsrar lr att ja ska ha så mycke.. bara byta ut befintliga..

kompressor är nog klart dyrare.. har hittat nåra för 70k .. å turbo är betydligt billigare.. dock så om d blir så blir d inget kit för 70k utan då får svärfar meka ihop något fint.. har fått löfte om d smile

merca i en bmw.. d e juh som att blanda öl å senap!! helgerån!!!!!!!! wink

åsså lite uppdateringar

pratade me bmw verkstan idag och den 30/4 ska ja in å byta länkarmsbussningarna.. kommer att byta på båda sidor på en gång.. tycker d e lika bra.. så nu ser d ljust ut igen smile

fortfarande ingen som har kommenterat mitt ljudval... kom igen nu gott folk..

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
kom igen nu.. vill höra era tankar om högtalarna..

Sök