3416
Sök

Demontera slutrör Volvo 855T5

117 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Hej!

Skulle demontera slutröret på volvon idag för att jag ska dit med ett nytt..
Problemet är att det sitter stenhårt och det rör sig inte ur fläcken fast man slår med en hammare bakom osv.. Testat att värma upp och smörja med rostmedel men icke sad
Sitter en skruv under som jag skruvade loss iaf. Kan ju vara att det har rostat fast, för slutröret är lite rostigt.

Nån som har bytt slutrör på denna modell som har nått tips kanske? wink Annars får jag väl såga av det då smile

MVH Rasmus
Senast redigerat av rasmus849 (22 mars 2007)

1 002 Inlägg
22 mars 2007
de vi hade på våran 855 va också svårt att få av.. sitter något knepigt under eller på sidorna längre bak.. fick ända o börja bra mkt,, har för mig ja skrota orginal slutröret. de va lite rostigt..
ska du inte ha de kvar så isär med det tongue
ett helvetes jobb va de iaf! lycka till!

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

1 079 Inlägg
22 mars 2007
På mitt originalsystem så satt det en ful original slutdämp som jag skulle ta bort det var fruktansvärt tidsödande, använde en tryckluftsslagborr som jag lånade på en verkstad och det tog sin tid det med.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

117 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Okej smile Så du borrade bort det alltså?

159 Inlägg
22 mars 2007
inget som hindrar en bilmaskin smile går de inte o såga lite försiktigt me rondell lr nåt

117 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Jo man kanske ska såga lite då smile
Senast redigerat av rasmus849 (22 mars 2007)

6 Inlägg
24 mars 2007
jag ha en vanlig 850 och jag fick använda vinkelkapen för att få bort de slutrör som satt där innan! för att dom skruvar som satt där va så fast rostade

Sök