2808
Sök

Vad är en raggare för dig??

161 Inlägg
17 februari 2009
#161
Jag håller på Jessie James där.. vet inte vad folk har varit på för cruisingar mm för att få en sådan sne' uppfattnig.. välkomna till våran klubb och cruising vet ja! Klart att man aldrig kommer ifrån dessa raggar wannabies tyvärr, men så är det ju dock överallt.. En sak alla svenssons som är som svin när dom är ute? är dom bort glömda...? hacka inte på oss raggare.. finns som sagt svenssons som är värre än "svin" raggarna! smile

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!

4 506 Inlägg
17 februari 2009
#162
tkd_rille skrev:
JessieJames skrev:
Repson skrev:
Du vet inte va en riktig raggare är! men du vet hur GRIS raggarna är. Män du ska inte dra alla raggare över en kam!!!mad
Håller med till 110%! Blir så fruktansvärt less på många av dessa förutfattade meningar bara för att många sett nå folk i en bil med en öl i handen och tar för givet att dem är hemska sviniga människor! Alla dessa människor som har fester i sina lägenheter då? dem är det då inge fel på för dem syns inte! Många av dem som rör sig ute i jänkare är totala motsatser till varandra, vissa är till och med nykterister som kan ha kul ändå, vissa, även äldre som var med på 60-talet spelar även nån ny låt då och då som de hört på radion för att dem tycker att just den låten är bra, men det är inte tillåtet? Men det är ju fruktansvrt lätt att dra alla över en kam då man inte vet bättre.
Repson
Pikey drog ju alla skinnvästarna över samma kant?

Nej jag har ju aldrig varit på crusing. När solen är framme då är de hyffsat, men man ser ett och annat svin som är så dåligt skick att de redan däckat.
Några timmar senare, när solen har gått ner då har alla fina bilarna kört hem, och även det fina folket. Vad blir kvar?. Jo de äckliga jävlarna. förlåt men många är det.
Visar rövhålet för barnen och skriker f'tta och en massa vulgära ord framför barn. Riskerar folks säkerhet med mera.
Sen sista timmarna när de är på väg att dö helt då barn åkt hem och även de seriösa trottoartittarna kört hem, då ligger de kvar ragger som spyr, pissar och äcklar sig lite här och var.. Vuxna män som kissat på sig.
De som håller sig hemma och dricker visar ju lite mer hänsyn åt folk, så länge de håller sig i hus eller klubblokaler.

Och nej de är inte bara här som de var så utan de var i dalarna jag sett detta fenomen också.

Och jag går på cruisingen för att titta på de fina bilarna såklart, som så många andra gör. Men man kör hem när de har dragit.
Detta kan ju fortsätta i evigheter ser jag.
Du är välkommen att sova i min husvagn på Old Style Weekend i sommar
Så ska jag visa dig vad äkta raggare & Rockabillys är, så kommer du få en
helt ny syn på det hela för det är underbart där. Man kliver in i en annan värld.
Med musiken, Live band 24/7, Kläderna, prylarna, människorna, fordonen.
Det är värkligen back to the 50's. Med riktigt folk,inte dessa du beskriver, Och så
är den riktigta Rockabilly kulturen. Folk är glada, Tjejerna tackar inte nej om man
bjuder upp till dans, Allt är bara skoj som fan.

OSW:
I Backamo, Inga fordon nyare än 1956 eller med delar nyare än det får ställa ut.
Då menas te.x pc i bilen o sådant kraffs. m,m m,m m,m.
Det är HillClimb Race med fordon från utställningen:
8 HotRods
8 Kustoms
8 Motorcycles
8 Stock American cars 1956 or older

Får vara med och tävla, Upp för den slingriga grus backen, Och ner Jäkligt coolt.
Det finns "Barn Shops" affärer i regimentets gammla föråd/lador där du kan shoppa
loss eller tattuera dig, Live band från alla möjliga ställen Swe/Fin/Den/Ger/Uk/Usa m,m m,m.
Aktiviteter från 07:00 - 04:00 ca. Mat, Öl, Kläder, Delar, Prylar, Musik, Litteratur, Tattoo, Allt finns att köpa på platts. En stor sjö ligger brevid Campingen/Utställningen. 98% av alla fordon står kvar över natten.
Alltså tömms ej utställnings området utan allt finns där 24/7. Det är från Fre/Lör så åker man hem på söndag.
Senast redigerat av _Wallis_ (17 februari 2009)

Kan du andas kan du dö.

260 Inlägg
17 februari 2009
#163
Är det inte någon som hört Blöjraggare? använd internet och förstå vad ni pratar om innan ni börjar smutskassta sånt som ni tror ni vet något om http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%B6jraggare
Och alla som åker omkring med sinna volvo och strögar på crousingar är bara raggar wannadies dom kan väl anordna egna crousingar och inte förstöra raggarnas.

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 februari 2009
#164
_Wallis_ skrev:
tkd_rille skrev:
JessieJames skrev:

Håller med till 110%! Blir så fruktansvärt less på många av dessa förutfattade meningar bara för att många sett nå folk i en bil med en öl i handen och tar för givet att dem är hemska sviniga människor! Alla dessa människor som har fester i sina lägenheter då? dem är det då inge fel på för dem syns inte! Många av dem som rör sig ute i jänkare är totala motsatser till varandra, vissa är till och med nykterister som kan ha kul ändå, vissa, även äldre som var med på 60-talet spelar även nån ny låt då och då som de hört på radion för att dem tycker att just den låten är bra, men det är inte tillåtet? Men det är ju fruktansvrt lätt att dra alla över en kam då man inte vet bättre.
Repson
Pikey drog ju alla skinnvästarna över samma kant?

Nej jag har ju aldrig varit på crusing. När solen är framme då är de hyffsat, men man ser ett och annat svin som är så dåligt skick att de redan däckat.
Några timmar senare, när solen har gått ner då har alla fina bilarna kört hem, och även det fina folket. Vad blir kvar?. Jo de äckliga jävlarna. förlåt men många är det.
Visar rövhålet för barnen och skriker f'tta och en massa vulgära ord framför barn. Riskerar folks säkerhet med mera.
Sen sista timmarna när de är på väg att dö helt då barn åkt hem och även de seriösa trottoartittarna kört hem, då ligger de kvar ragger som spyr, pissar och äcklar sig lite här och var.. Vuxna män som kissat på sig.
De som håller sig hemma och dricker visar ju lite mer hänsyn åt folk, så länge de håller sig i hus eller klubblokaler.

Och nej de är inte bara här som de var så utan de var i dalarna jag sett detta fenomen också.

Och jag går på cruisingen för att titta på de fina bilarna såklart, som så många andra gör. Men man kör hem när de har dragit.
Detta kan ju fortsätta i evigheter ser jag.
Du är välkommen att sova i min husvagn på Old Style Weekend i sommar
Så ska jag visa dig vad äkta raggare & Rockabillys är, så kommer du få en
helt ny syn på det hela för det är underbart där. Man kliver in i en annan värld.
Med musiken, Live band 24/7, Kläderna, prylarna, människorna, fordonen.
Det är värkligen back to the 50's. Med riktigt folk,inte dessa du beskriver, Och så
är den riktigta Rockabilly kulturen. Folk är glada, Tjejerna tackar inte nej om man
bjuder upp till dans, Allt är bara skoj som fan.
Aldrig hört talas om eventet du nämner men jäklar va skoj det verkar!smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

161 Inlägg
17 februari 2009
#165
Muschke skrev:
Är det inte någon som hört Blöjraggare? använd internet och förstå vad ni pratar om innan ni börjar smutskassta sånt som ni tror ni vet något om http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%B6jraggare
Och alla som åker omkring med sinna volvo och strögar på crousingar är bara raggar wannadies dom kan väl anordna egna crousingar och inte förstöra raggarnas.
Kunde inte ha sagt det bättre själv! Rock on!cool

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!

Defloratör.
641 Inlägg
17 februari 2009
#166
MrTobias skrev:
jadu big_smile de ska va en öl som sticker ut utanför bilen, pickup lines efter tjejer och en volvo 240polisbil efter sig smile
det är bara inse man är född 20 år försent

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

16 197 Inlägg
17 februari 2009
#167
nitrox skrev:
MrTobias skrev:
jadu big_smile de ska va en öl som sticker ut utanför bilen, pickup lines efter tjejer och en volvo 240polisbil efter sig smile
det är bara inse man är född 20 år försent
elle inse att man ska släppa de gamla å gå vidare wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Defloratör.
641 Inlägg
17 februari 2009
#168
evilaudio skrev:
nitrox skrev:
MrTobias skrev:
jadu big_smile de ska va en öl som sticker ut utanför bilen, pickup lines efter tjejer och en volvo 240polisbil efter sig smile
det är bara inse man är född 20 år försent
elle inse att man ska släppa de gamla å gå vidare wink
gå vidare till vadå? elbilar och bilar som är spärrade att gå 90kmh eller ännu längre fram bilar som kör sig själv. fyfan man vill inte leva i denna moderna tid:P bil hobby har nog en väldigt mörk framtid framför sig.
Senast redigerat av nitrox (17 februari 2009)

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

16 197 Inlägg
17 februari 2009
#169
nitrox skrev:
evilaudio skrev:
nitrox skrev:

det är bara inse man är född 20 år försent
elle inse att man ska släppa de gamla å gå vidare wink
gå vidare till vadå? elbilar och bilar som är spärrade att gå 90kmh eller ännu längre fram bilar som kör sig själv. fyfan man vill inte leva i denna moderna tid:P bil hobby har nog en väldigt mörk framtid framför sig.
jo iaf om man ska bry sig om alla lagar som finns va gäller bilar men vem gör de??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Defloratör.
641 Inlägg
17 februari 2009
#170
evilaudio skrev:
nitrox skrev:
evilaudio skrev:

elle inse att man ska släppa de gamla å gå vidare wink
gå vidare till vadå? elbilar och bilar som är spärrade att gå 90kmh eller ännu längre fram bilar som kör sig själv. fyfan man vill inte leva i denna moderna tid:P bil hobby har nog en väldigt mörk framtid framför sig.
jo iaf om man ska bry sig om alla lagar som finns va gäller bilar men vem gör de??
Att bry sig om lagarna kan vara ganska vettigt:P

Men håll med om att bilhobbyn inte direkt tittar upp mot en ljus framtid. Om 20 år vad har vi för jävla bilar då?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

16 197 Inlägg
17 februari 2009
#171
nitrox skrev:
evilaudio skrev:
nitrox skrev:

gå vidare till vadå? elbilar och bilar som är spärrade att gå 90kmh eller ännu längre fram bilar som kör sig själv. fyfan man vill inte leva i denna moderna tid:P bil hobby har nog en väldigt mörk framtid framför sig.
jo iaf om man ska bry sig om alla lagar som finns va gäller bilar men vem gör de??
Att bry sig om lagarna kan vara ganska vettigt:P

Men håll med om att bilhobbyn inte direkt tittar upp mot en ljus framtid. Om 20 år vad har vi för jävla bilar då?
äger inte nån bil som e laglig för att dom inte går att besikta..  ingen aning om va de kommer finnas för bilar om 20 år, inget ja bryr mig så mycke om heller.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
17 februari 2009
#172
JockeRX7 skrev:
Är nog inte direkt en raggare fast dom flesta kallar mig för det.
Jag anser själv att jag är en rockabilly kille eftersom ja har den klädstilen och de intressena.
Endast bilen som kanske inte är så mycket rockabilly men det kommer nog nån sån som bruksbil framöver.


Och det stör mig att folk förknippar raggare och volvoraggare.
Här istan hatar vi v8a folk volvoraggarna och tycker dom är riktigta losers
Där håller ja med dig te 100%!
Hater de där idioterna som tror att nördarna som far runt å sladdar i 240 å 740 är raggare! Vad har de som gör dom te raggare? Dom kör Volvo = Världens Svenssonbil, Dom har gympaskor, tjocktröja med luva, Volvo mössa å hiphop jeans.. Å så lyssnar de på Techno, eller Eddie Meduza..  Vad är det för likhet mellan dom å riktiga raggare..?
Okey, ja kanske inte har världens ballaste bil hellar.. Ja har en Dodge Dart Swinger, men det är en början. Å de ä en amerikansk V8 bil! De tycker ja tillhör för att man ska va raggare, man ska ha en ameriknans V8bil, man ska älska rock n roll musiken och kulturen, du ska ha den RÄTTA klädstilen. Och man MÅSTE ha FRISYREN!
Och som sagt, dessa volvo"raggare" har oftast inget av dom.. Å dom behöver kalla sig Raggare, å övertyga folk om att dom är det.. de ska man inte behöva gära, det ska synas å märkas om man är raggare.
  Detta är min åsikt! Men givetvis så lär ju inte volvo"raggarna"/svansarna hålla med om det.

----------------Våga Vägra Volvo----------------

Defloratör.
641 Inlägg
17 februari 2009
#173
evilaudio skrev:
nitrox skrev:
evilaudio skrev:

jo iaf om man ska bry sig om alla lagar som finns va gäller bilar men vem gör de??
Att bry sig om lagarna kan vara ganska vettigt:P

Men håll med om att bilhobbyn inte direkt tittar upp mot en ljus framtid. Om 20 år vad har vi för jävla bilar då?
äger inte nån bil som e laglig för att dom inte går att besikta..  ingen aning om va de kommer finnas för bilar om 20 år, inget ja bryr mig så mycke om heller.
men tror du bilarna vi har nu och alla jänkare och liknande kommer finnas kvar?tongue

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

16 197 Inlägg
17 februari 2009
#174
nitrox skrev:
evilaudio skrev:
nitrox skrev:

Att bry sig om lagarna kan vara ganska vettigt:P

Men håll med om att bilhobbyn inte direkt tittar upp mot en ljus framtid. Om 20 år vad har vi för jävla bilar då?
äger inte nån bil som e laglig för att dom inte går att besikta..  ingen aning om va de kommer finnas för bilar om 20 år, inget ja bryr mig så mycke om heller.
men tror du bilarna vi har nu och alla jänkare och liknande kommer finnas kvar?tongue
så länge de finns STORA pengar att tjäna på soppa/diesel så kommer dom finnas kvar smile

finns ju patent på tokigt bränsle snåla motorer som oljebolag köpt upp å sen "skrotat" just för att dom tjänar ju mindre pengar om dom drar lite sås.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
17 februari 2009
#175
Tjockisar i skinnvästar hehe big_smile

Audis in Scandinavia Crew

Defloratör.
641 Inlägg
17 februari 2009
#176
sandin_90 skrev:
JockeRX7 skrev:
Är nog inte direkt en raggare fast dom flesta kallar mig för det.
Jag anser själv att jag är en rockabilly kille eftersom ja har den klädstilen och de intressena.
Endast bilen som kanske inte är så mycket rockabilly men det kommer nog nån sån som bruksbil framöver.


Och det stör mig att folk förknippar raggare och volvoraggare.
Här istan hatar vi v8a folk volvoraggarna och tycker dom är riktigta losers
Där håller ja med dig te 100%!
Hater de där idioterna som tror att nördarna som far runt å sladdar i 240 å 740 är raggare! Vad har de som gör dom te raggare? Dom kör Volvo = Världens Svenssonbil, Dom har gympaskor, tjocktröja med luva, Volvo mössa å hiphop jeans.. Å så lyssnar de på Techno, eller Eddie Meduza..  Vad är det för likhet mellan dom å riktiga raggare..?
Okey, ja kanske inte har världens ballaste bil hellar.. Ja har en Dodge Dart Swinger, men det är en början. Å de ä en amerikansk V8 bil! De tycker ja tillhör för att man ska va raggare, man ska ha en ameriknans V8bil, man ska älska rock n roll musiken och kulturen, du ska ha den RÄTTA klädstilen. Och man MÅSTE ha FRISYREN!
Och som sagt, dessa volvo"raggare" har oftast inget av dom.. Å dom behöver kalla sig Raggare, å övertyga folk om att dom är det.. de ska man inte behöva gära, det ska synas å märkas om man är raggare.
  Detta är min åsikt! Men givetvis så lär ju inte volvo"raggarna"/svansarna hålla med om det.
Så upprörd man kan vara då. Det är väl bara skita i volvofolket och forsätta klappa dig för bröstet om dom stör dig sdå mycket.
Sen vad är det som säger att en volvo kille ens vill vara en raggare?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Defloratör.
641 Inlägg
17 februari 2009
#177
evilaudio skrev:
nitrox skrev:
evilaudio skrev:

äger inte nån bil som e laglig för att dom inte går att besikta..  ingen aning om va de kommer finnas för bilar om 20 år, inget ja bryr mig så mycke om heller.
men tror du bilarna vi har nu och alla jänkare och liknande kommer finnas kvar?tongue
så länge de finns STORA pengar att tjäna på soppa/diesel så kommer dom finnas kvar smile

finns ju patent på tokigt bränsle snåla motorer som oljebolag köpt upp å sen "skrotat" just för att dom tjänar ju mindre pengar om dom drar lite sås.
Men kommer det verkligen hålla i längden?tongue

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Meister
6 763 Inlägg
17 februari 2009
#178
nitrox skrev:
evilaudio skrev:
nitrox skrev:

Att bry sig om lagarna kan vara ganska vettigt:P

Men håll med om att bilhobbyn inte direkt tittar upp mot en ljus framtid. Om 20 år vad har vi för jävla bilar då?
äger inte nån bil som e laglig för att dom inte går att besikta..  ingen aning om va de kommer finnas för bilar om 20 år, inget ja bryr mig så mycke om heller.
men tror du bilarna vi har nu och alla jänkare och liknande kommer finnas kvar?tongue
Det är väll bara att fortsätta göra som folk har gjort i alla tider. Montera moderna drivlinor i gammla bilar = 50-60-tals jänk med elmotor = Fränt!


126 Inlägg
17 februari 2009
#179
NIKKELICIOUS skrev:
Tjockisar i skinnvästar hehe big_smile
Va menar du mä dä??? Så man måste va Tjock för att vara raggare??

Defloratör.
641 Inlägg
17 februari 2009
#180
eller ganska ofränt om jag får säga det själv:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P


Sök