3143
Sök

sa upp mig från jobbet idag

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Hej och hå nu sitter man hemma med stor ångest och funderar lite på vad man gjort om det verkligen var rätt beslut.

Det var en gång en chef som ingen på jobbet riktigt gillade men han styrde företaget riktigt bra och det gick faktiskt att jobba under samma tak som denna snubbe trots allt man hade emot honom. Men för ett par veckor sen så blev denna chef uppsagd då huvudkontoret märkt att det vart väldigt hög personalomsättning på kontoret och dom sett att chefen påverkat detta.
Poff så var han borta och vi har stått utan chef ett tag tills nya chefen kom.
Alla var fyllda med förväntan om att vi skulle få en bra chef eller iallafall inställda på att det inte kunde bli sämre.

Ack så fel man kan ha vi fick en Hitler #2 som chef som ville styra helt på sitt eget sätt och alla skulle rätta sig efter de. Efter att han jobbat på företaget i 2 dagar så får vi besked om att våra datorer kommer bli övervakade han kommer få listor med alla internetadresser vi besöker. Jag brann av på detta men tänkte inte sluta jobbet jag verkligen gillar pga detta.
Det går ytterligare någon dag och säljare som jag är så har alla sin egen stil man hittar sin egna stil och sitt egna arbetstempo samt arbetsmiljö. Men enligt den nya chefen ska allt göras på de sättet han tycker är bra och vad kan resultatet blivit?
Jo att man kan inte prestera över huvud taget bolaget har börjat visa röda siffror och det är dålig stämning på kontoret.

Idag sa han åt mig att styra upp en affär på ett visst sätt som jag inte riktigt höll med om det är jag som har kontakten med denna kund och jag vet hur man kan behandla dom på rätt sätt för att få avslut så snart som möjligt. Det blev ett jävla liv och jag vräkte ut mig att jag ville säga upp mig och på den vägen är de.

Vet inte vad som händer nu och hur morgondagen ser ut känns konstigt.

Uppsatsskrivning har aldrig vart min starka sida så ha överseénde med detta.
Stavar iallafall inte sämst här det har jag bevis på wink
Senast redigerat av dusty (26 mars 2007)

1 060 Inlägg
26 mars 2007
jag sa upp mig förra torsdan, jag har haft de skitgött nu under dessa dagar, massor av sol satt vid stranden o tog en öl vid 4 inte helt fel. men jag börjar jobba på ett nytt jobb om 2 veckor:)

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

1 231 Inlägg
26 mars 2007
Kan ju vara en idé att ha ett annat jobb innan man säger upp sig smile Men trivs man inte på jobbet ska man givetvis leta efter ett nytt.

Mitt projekt: Evo III

Körv
3 535 Inlägg
26 mars 2007
Jag tror du gjorde rätt Dusty. Det finns mängder av jobb därute smile Och trivs man inte ska man genast sluta!

Truckdriving Man

873 Inlägg
26 mars 2007
Hur som helst ska du inte ha ångest.
Då blir du bara din egna bästa fiende.

Tycker faktiskt det var starkt gjort.
Man ska inte kunna köra med folk hur som helst och förvänta sig att de finner sig i det.

Don't get mad, get even.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Lone Star skrev:
Kan ju vara en idé att ha ett annat jobb innan man säger upp sig smile Men trivs man inte på jobbet ska man givetvis leta efter ett nytt.

har jobb som jag kan få så det är inga problem att hitta nytt jobb sen vill man gärna klättra ett steg upp för karriärstegen så får se vad som händer nu men vill iallafall börja med en veckas ledigt big_smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Sandman skrev:
Hur som helst ska du inte ha ångest.
Då blir du bara din egna bästa fiende.

Tycker faktiskt det var starkt gjort.
Man ska inte kunna köra med folk hur som helst och förvänta sig att de finner sig i det.

Tackar känns bra att höra smile

684 Inlägg
27 mars 2007
skulle oxå saght upp mig,
jag fick en ny chef för 6mån sen som var lika dan som din hitler 2, ville ändra på allt o alla, jag brann av och sa du e ny här , jobba ett tag se hur vi jobba , kolla våra rutiner. efter det kan du se vad som kan förbättras, vi har jobbat här ett bra tag och alla har jobbat lika dant här i 10 år, han blev arg att en anställd som jag sa åt honom, men han märkte att alla slutade o lyssna på honom och irriterade sej på honom, idag anpassar han sej efter oss och frågar oss om vad vi kan förbättra, hans attetyd är mycket vänligare nu oxå! men hade han ej ändrat på sej , tror jag 90% skulle sagt upp sej!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
vilka jävliga chefer det finns fattar inte hur företag ens kan ta in sånna idioter.

Fartglad
336 Inlägg
27 mars 2007
Trist historia och jag tror du tog rätt beslut. smile

Det där med att datorerna är "övervakade" så kör den troligtvis genom en proxyserver. Om så är fallet så är det bara att varje gång du startar webbläsaren trycka på "Verktyg" - "Internet-alternativ..." - Fliken "Anslutningar" - Längst ner "LAN-inställningar" -

Där så bockar du bara av vid "Använd en proxyserver för nätverket (inställningen tillämpas inte på fjärranslutningar eller anslutningar till virtuella privata nätverk)" under Proxyserver.

Så är det i Win XP med IE. smile

Power without Quattro is useless!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
27 mars 2007
Jag tycker INTE ni ska ha ångest! Tvärtom! Bra att ni står upp för er själva och säger ifrån när något inte känns bra!

Så gjorde inte jag.

Jag blev under åtta år utnyttjad på flera sätt på en arbetsplats.

I januari år 2000, några månader innan jag skulle fylla 25 visste jag plötsligt inte längre vart jag befann mig. Kom ut ur en butik och förstod inte vilken stad jag var i. Visste inte vilken bil som var min på parkeringen. Var på väg till jobbet men hamnade i en annna stad. Kunde inte uppge mitt eget telefonnummer, för jag mindes det inte. Svimmade. Spydde.

Diagnosen blev utbränd, och jag har varit hemma sedan dess. sad

Jag önskar att jag hade haft styrkan att säga ifrån tidigare. Nu går all energi åt till att försöka hitta tillbaks till livet och hälsan. Livet går i perioder. Just nu är jag glad om jag orkar lämna huset ett par timmar, eftersom jag sedan i november varit glad om jag klarat av att gå på toaletten utan hjälp.

Om något inte känns bra ska man försöka ändra på det. Livet ska inte kretsa kring ett arbete. Arbetet ska vara en del av livet, inte dess centrum.

Med styrkan att tacka nej till ett arbete som inte fungerar har ni också styrkan att hitta ett nytt. Jag är övertygad om att det fixar sig. Och glad att se att ni inte låter er köras sönder.

Lycka till!
Kramar / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
27 mars 2007
Jag hade oxå en sån idiot till chef.Han skulle bli arbetsledare  för en grupp på ca 10 pers.Innan han skulle börja "på riktigt " så skulle han gå med den dåvarande arbetsledaren för att lära sig rutiner och sånt.Första dagen under den tiden så skällde han ut dåvarande arbetsledaren för att han gick ut på lagret för att prata i telefon(arbetsrelaterat samtal) eftersom det är högljutt på verkstan.Efter en vecka så va han våran arbetsledare.Men efter 2-3 dagar så hade han rykt ihop med 3 st av oss.Han var vara där i 5 veckor,varav han var ledig 2.

lycka tilll med nya jobbet
Senast redigerat av Flash (27 mars 2007)

Stolt far till Freddy 18/12-08

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
vulture skrev:
Jag tycker INTE ni ska ha ångest! Tvärtom! Bra att ni står upp för er själva och säger ifrån när något inte känns bra!

Så gjorde inte jag.

Jag blev under åtta år utnyttjad på flera sätt på en arbetsplats.

I januari år 2000, några månader innan jag skulle fylla 25 visste jag plötsligt inte längre vart jag befann mig. Kom ut ur en butik och förstod inte vilken stad jag var i. Visste inte vilken bil som var min på parkeringen. Var på väg till jobbet men hamnade i en annna stad. Kunde inte uppge mitt eget telefonnummer, för jag mindes det inte. Svimmade. Spydde.

Diagnosen blev utbränd, och jag har varit hemma sedan dess. sad

Jag önskar att jag hade haft styrkan att säga ifrån tidigare. Nu går all energi åt till att försöka hitta tillbaks till livet och hälsan. Livet går i perioder. Just nu är jag glad om jag orkar lämna huset ett par timmar, eftersom jag sedan i november varit glad om jag klarat av att gå på toaletten utan hjälp.

Om något inte känns bra ska man försöka ändra på det. Livet ska inte kretsa kring ett arbete. Arbetet ska vara en del av livet, inte dess centrum.

Med styrkan att tacka nej till ett arbete som inte fungerar har ni också styrkan att hitta ett nytt. Jag är övertygad om att det fixar sig. Och glad att se att ni inte låter er köras sönder.

Lycka till!
Kramar / Ellen smile

Tack Ellen.
Hoppas verkligen att allt löser sig för dig det verkar som det vart ett helvete de senaste åren för dig?

326 Inlägg
27 mars 2007
TobLju skrev:

Det där med att datorerna är "övervakade" så kör den troligtvis genom en proxyserver. Om så är fallet så är det bara att varje gång du startar webbläsaren trycka på "Verktyg" - "Internet-alternativ..." - Fliken "Anslutningar" - Längst ner "LAN-inställningar" -

Där så bockar du bara av vid "Använd en proxyserver för nätverket (inställningen tillämpas inte på fjärranslutningar eller anslutningar till virtuella privata nätverk)" under Proxyserver.

Förmodligen är alla såna inställningar avstängda för användaren, gpedit.msc. Det är nog enbart personen med fullständiga rättigheter som kommer åt det. smile

Försäljare
5 Inlägg
27 mars 2007
Tyckte det var strångt gjort! men så går det då de 'större' cheferna är någon annanstans och bara kollar igenom CV och inte själva träffar personen i fråga, kan inte barkka längre åt skogen.

Hoppas du hittar ett arbete som du trivs bättre med och, som säkert alla vill, är bättre betalt!wink

/Kaj

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
27 mars 2007
tycker du gjorde helt rätt beslut som sa upp dig och gick därifrån . speciellt med tanke på att du . som du säger , redan har nytt jobb..

har oxå haft diverse duster med olika chefer.. men dom är ändå inte värst.. värst är alla dom som tror att dom är chefer och beter sig därefter..

men lycka till å ha ingen ångest,.. ut i solen å glassa en par dar å sen börjar du om på något annat ställe

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Fartglad
336 Inlägg
27 mars 2007
ILarsaI skrev:
TobLju skrev:

Förmodligen är alla såna inställningar avstängda för användaren, gpedit.msc. Det är nog enbart personen med fullständiga rättigheter som kommer åt det. smile

Man behöver inte ha fullständiga rättigheter, absolut inte. Tveksam ens om man kan ta bort rättigheten att få ändra den... Jag säger inte att jag har rätt men jag tror att det är så iaf. tongue

Power without Quattro is useless!

3 120 Inlägg
27 mars 2007
Ni kollade inte med facket? Att ha den attityden som chefen hade är kränkande. Att övervaka personal är helt okej om det sker till en viss gräns, han var nog på väg långt över den...

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
Ni kollade inte med facket? Att ha den attityden som chefen hade är kränkande. Att övervaka personal är helt okej om det sker till en viss gräns, han var nog på väg långt över den...

ska kolla upp detta det borde ju inte vara för sent.

angående om webbläsaren hade det vart skoj att testa tyvärr har jag lämnat tillbak datorn.

Kettunen
27 mars 2007
Du gjorde helt rätt. Trivs man ej så ska man skita i det! Se det posetivt smile Du får ju lite ledighet nu & Njuta av domma fina vädrena oxå smile

Sök