3222
Sök

AKUT HJÄLP!! Växellådan på volvo 740

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Tja...

Jag skriver åt en kompis!

Hur ska kardan & medbringare från växellådan ska sitta ihop,sitter en haryplatta mellan,men sen sitter de nå jävla "bricka" som har samma form som medbringare plus kardan,så han undrar på vilken sida den ska sitta!...för han satte upp allt igår som han trodde de skulle vara,o nu är det FRUKTANSVÄRDA vibrationer..o han hittar ej felet!!!..

NÅGON SOM KAN??

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 mars 2007
de kan vara stödlagret som ger vibrationerna ..och du kan ha snurrat på kardanen ..du ska märka upp hur kardanen är fastskruvad i lådan innan du river ..för skulle du snurra kardanen ett halvt varv så kan vibrationer uppstå ..om du kollar på skruvhålen till stödlagret (dom 4 som sitter i chassiet) sitter dom galet till ? i så fall sätt dom som dom satt förut för de brukar man kunna se med tanke hur "skruvarna syns i skiten" på chassiet

Bärs!
3 456 Inlägg
27 mars 2007
Xuri skrev:
de kan vara stödlagret som ger vibrationerna ..och du kan ha snurrat på kardanen ..du ska märka upp hur kardanen är fastskruvad i lådan innan du river ..för skulle du snurra kardanen ett halvt varv så kan vibrationer uppstå ..om du kollar på skruvhålen till stödlagret (dom 4 som sitter i chassiet) sitter dom galet till ? i så fall sätt dom som dom satt förut för de brukar man kunna se med tanke hur "skruvarna syns i skiten" på chassiet

Nee, det tror inte jag på.. har rivit ner å bytt låda 4 gånger på min 740, har snurrat å vridit på kardan hejvilt, och jag har aldrig fått några vibrationer! tror det är nått annat.

Garaget.org peakade 2008.

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 mars 2007
Aga_Diff skrev:
Xuri skrev:

Nee, det tror inte jag på.. har rivit ner å bytt låda 4 gånger på min 740, har snurrat å vridit på kardan hejvilt, och jag har aldrig fått några vibrationer! tror det är nått annat.

jag har faktiskt varit med om ett fall då kardanen var "felvriden" på en 740 .. sen om de var något fel på den eller så ..de vet jag inte men när vi snurrade på kardaren så funkade den ...tongue

Bärs!
3 456 Inlägg
27 mars 2007
Xuri skrev:
Aga_Diff skrev:
Xuri skrev:

jag har faktiskt varit med om ett fall då kardanen var "felvriden" på en 740 .. sen om de var något fel på den eller så ..de vet jag inte men när vi snurrade på kardaren så funkade den ...tongue

Åååfan, då har jag kanske haft tur då?

Garaget.org peakade 2008.

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 mars 2007
Aga_Diff skrev:
Xuri skrev:
Aga_Diff skrev:

Åååfan, då har jag kanske haft tur då?

jag vettifan tongue vet inte om kardanen på något sett var defekt eller så på den vi jobbade med ..men där var vi tvungna att snurra på kardanen för att de skulle bli bra ..så jag märker alltid upp skiten när jag plockar isär de nu ...

158 Inlägg
27 mars 2007
Tja alla,det är jag som har felet med 740'n...har rivit ner kardanen nyss,kollat på allt som alla sagt,o satt upp igen,,men ingen skillnad..o fattar lixom inte vad som kan ha hänt,bilen har stått upp-pallad pga byte av koppling,sen när vi satte ihop allt igen så blev då så sjukt mkt vibrationer när man kom upp strax efter 80-90..fattar fan ingenting,har bytit låda o hållt på som fan med andra 740,o aldrig vart om nåt liknande :S  ljudet påminner hjullager,typ durrande ljud,men innan jag rev allting så gick den knäpp tyst,inga vibrationer eller missljud nånstans,så det är jävligt skummt :S  mina idéer har fan tagit slut,HJÄLP!...//Tommy
Senast redigerat av Booornis (27 mars 2007)

"Objects in mirror tend to dissapear"

jopp
145 Inlägg
28 mars 2007
om du inte hittar någe fel så kanske du ska kolla upp så allt e som det ska med det andra ni bytte? kopplingen alltså.. om ni inte har pillat på någe annat å det inte är kardan så e d ju det ända logiska..

Lycka till!

jomenvisst

12 Inlägg
29 mars 2007
Lånar tråden lite.

Jag har en audi 100 ska byta växellåda på den är det någon som vet hur man gör?

12 Inlägg
14 juli 2010
Har du kollat så inte kardan är de minste "vinn" eller om hardyskivan är dålig eller knutkors. Har med hållt på massor med 740. Brukar oftast va de som krånglar, eller så har du fått något fel när du monterat kopplingen.

8 Inlägg
14 juli 2010
bultat fast hardyskivan ? då vibrerar det som bara fan.

Svetsare
388 Inlägg
15 juli 2010
2007-03-29 10:42:01

var det senaste inlägget innan sjohem posta.

tror inte att det är akut längre  smile

8 Inlägg
15 juli 2010
haha ja jävlar. såg jag inte tongue

Sök