2775
Sök

Spricka i framrutan

1 Inlägg
9 augusti 2005
Trådstartare
Gick ner till garaget idag och fick se en spricka i framrutan. Jag vet inte vad den kommer ifrån men två dagar innan kastade en kompis ett ägg på rutan utan att det blev något märke, jag undrar om det kan vara så att det har orsakat att den har spruckit efter?

Tack på förhand!

7 Inlägg
9 augusti 2005
Måste vara så att du haft ett stenskott någon stans längs sprickan sen så har det troligen uppstått spänningar i rutan och vipps så spricker det. Det är vad jag tror.

12 086 Inlägg
9 augusti 2005
Ah.. kan garantera att det är inte äggets fel!smile mööööjligen om dte fanns in liten spricka redan som ägget lyckades pressa lite till!smile dock tveksam.. Tyvärr sprider sig sprickor i rutan otroligt snabbt.. iaf om du basar mkt och brukar köra med många med många g krafter.!smile

En parantes bara.. det värsta som finns ang framrutan är när man ligger på lansvägen och bilen framför skjuter iväg stenen som gör en stor fin krater i rutan. Då får man lust att stanna bilfan o utöva sin agression på mannen i fråga!smile men får plågsamt sitta kvar och utöva den på gaspedalen ist!big_smile

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
10 augusti 2005
Fkoff skrev:
Ah.. kan garantera att det är inte äggets fel!smile mööööjligen om dte fanns in liten spricka redan som ägget lyckades pressa lite till!smile dock tveksam.. Tyvärr sprider sig sprickor i rutan otroligt snabbt.. iaf om du basar mkt och brukar köra med många med många g krafter.!smile

En parantes bara.. det värsta som finns ang framrutan är när man ligger på lansvägen och bilen framför skjuter iväg stenen som gör en stor fin krater i rutan. Då får man lust att stanna bilfan o utöva sin agression på mannen i fråga!smile men får plågsamt sitta kvar och utöva den på gaspedalen ist!big_smile

Hee precis det hände mig med min 1 vecka gamla vindruta.

533 Inlägg
6 september 2005
Jag åkte till en snubbe (vid IKEA, Kållered) som borrade ett litet hål i slutet av sprickan på min framruta. Fyllde på med nåt lim, på med UV-ljus som härdade limmet...
Skrapade bort överflödigt lim....Sprickan blev nästan osynlig..
och den blir inte längre.... 200:-....så gôtt...

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

IT-Tekniker
144 Inlägg
6 april 2006
JapMax skrev:

haha.. det råkade jag göra när jag körde polarens bil som var rätt mkt krut i.. så gasade på och körde om två v70is i en allt annan än laglig fart.. v70in längst fram började tuta å blinka och gasade på som tusan när vi kört om.. vi trodde bergis det var en civil snut så vi gasade gärnet.. en tid senare blev en av dem som åkte i bilen jag körde tillfrågad av dennes kompis om han visste någon som hade en "svart saab 9000"... Den hade nämligen kastat sten bakom sig och gjort fina stenskott i hans ruta big_smile

Sök