3496
Sök

ny regel på besiktningen?

747 Inlägg
28 mars 2007
fritzo skrev:
Har också fått tvåa på ljudnivå en gång förut....
Tacka fasen för det när jag hade sidepipes och han hängde ut skallen genom rutan (100 cm ifrån pipan, jävla nöt)

Kollade lite då och vad jag tolkade var egentligen att dom inte kan slå ner på ljudnivån, dom måste ställa upp mikrofoner med ett visst avstånd osv och fullgasa genom dem..... har någon sett dom göra så, inte jag iaf.

Tror jag läste de i SFRO´s byggbok eller något liknade.

Det var min tolkning av ljudmätning på bilprovningen, vet hurvida inte hur det stämmer längre!

Då går inte mitt sidepipes igenom...?

Älgahäng Räjsing Club

123 Inlägg
28 mars 2007
Fösmodligen inte, men som tidigare sagt beror det ju lite på besiktningsgubbe också, men fråga hur dom bedömer db´n och hur många db din bil fick, man borde ju få papper på hur mycket, som med co halten

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

338 Inlägg
28 mars 2007
Det är nog till och fårn på olika ställen för när jag ligger landsväg på runt 2000 varv så kan man inte prata i cupen för den för sånt oväsen! Och efter när man väl kört klart så ringer det i öronen som om man varit på rock konsär och fått platsen två dec framför högtalarna. Dom besiktningsmannen sa inte ett ljud om det.

Nissan 200sx S13

2 201 Inlägg
28 mars 2007
jag har inte heller haft problem, men jag har haft insatsen i när jag besiktigat. men vad jag har fått reda på så kör dom förbi en mikrofon i jämn fart, när dom mäter db (alltså inte gaspådrag). jag hoppas det stämmer

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
29 mars 2007
jag har då aldrig haft problem med det.. har sportsystem på min men inga problem alls

LicensSvetsare
280 Inlägg
30 mars 2007
Besiktigade igår, har bara japsdämparen på och dom nämde inte ens det!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

Sök