4451
Sök

Audi 100 2,2 turbo -89 hjälp mottages tacksamt.

12 Inlägg
10 augusti 2005
Trådstartare
Hejåhå å jobba på!
Jag har en gammal audi 100 2,2 turbo som jag filar på då och då :-)
Har väl lärt mig en del genom åren med svett och svordomar hehe.
Nu är det så att jag ska byta luftfiltret vilket i sig inte borde vålla problem.
Men jag får inte lös F-skapet, det är trångt som tusan. ska jag behöva demontera hela bilen för att komma åt, mummel mummel.
Håller på att vara gode less kan jag säga.

MVH Farfar42

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
11 augusti 2005
har du ingen fru/kvinnlig bekant/osnuten yngre son/dotter som har små nätta händer som kan hjälpa dej att komma åt? klämmorna som håller locket på audis luftburkar sitter tajt till. de sitter lika dumt på min A4 som de gjorde på min audi 80 2.8q... annars kan du ju alltid ta en lång mejsel och försöka peta av klämmorna som håller locket...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
12 augusti 2005
Jag lyckades få upp klämmorna på min 80 med en fete mejsel, men jag fick aldrig av locket smile

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

126 Inlägg
12 augusti 2005
kofot?? tongue

9-5 aero

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
12 augusti 2005
om du inte fick av locket så var det nån klämma som du inte såg. slangen är så pass flexibel att den inte håller i locket särkilt hårt...

Numera leg. grusligist!

12 Inlägg
12 augusti 2005
Trådstartare
Tack för alla svar go'vänner men det däringa locket vill inte komma av trots klämmors avlägsnande.....ska låsa in ett av mina barnbarn i motorrummet och hon får inte komma ut föränn hon kastar ut locket hehehe.
skämt Å sido får ja väl demontera en del som vanligt....

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
12 augusti 2005
Men när ditt barnbarn kommer ut, så kan du väl placera han/hon framför datorn å tvinga henne/honom att skriva ner hur han/hon lyckades steg för steg smile

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
12 augusti 2005
sitter det en värmeplåt på luftburken?
om så är fallet så skruva loss den oxå å kolla så det inte sitter ytterligare någon/några klämmor under den...

Numera leg. grusligist!

12 Inlägg
12 augusti 2005
Trådstartare
Ja gjorde det själv, hade inte hjärta och stänga huven när hon hade krupit in :rolleyes Iallafall så fick ja ta bort gummiskyddet över bränsleslangarna och sedan demontera ett rör från turbon eller nått hehe. Sen sprättade en av di Förb---e klämmorna tillbaka och slog nästan av nageln på lillfingret Å sen brände ja vänsterhand på blocket hahahaha. Nåväl luftfiltret är nu bytt, I morrn ska jag byta startmotorn eller nått annat lika kul lol
Vi hörs
/Farfar42

Sök