3263
Sök

Busliv på kvällarna

326 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Runt min lägenhet händer något varje helg, ett jäkla liv, fylla, slagsmål, knark, misshandel, rån, fyllekörning, etc etc. Ett riktigt slumkvarter detta, trots att stan är ganska liten.
14 dar sen misshandel precis utanför mitt fönster, igår brottade polisen ner en knivfylla, förra året fyllekörning, för 2 år sen också. För ~3 år sen, mord, ~4-5år sen svår misshandel. i vintras butiksrån. Allt detta inom 35 meter, och där bor jag. Helt sjukt!

Man passar sig för att gå ut efter 23, man vet inte vad som kan hända. mad
Länk om buslivet, läs kommentarerna.

Är det så illa hos er också?

208 Inlägg
31 mars 2007
Du bor säkert söderöver. smile Här i norr har vi det så lugnt.

Wrum!

1 396 Inlägg
31 mars 2007
Några mord har skett här dom senaste åren, misshandel händer väl varje kväll.
Men det är ingenting man går omkring och tänker på hela tiden.
Det är lika mycket skit överallt.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

873 Inlägg
31 mars 2007
Jag bor inte i slumen, utan rakt smäck i centrum.

Så jo det är liv utanför varje kväll.
Glas som krossas, någon som blir misshandlad eller en bil som blir stulen eller vandaliserad är vardagsmat.

Ligger 4-5 pubar, 2-3 pizzerior, 2-3 restauranger och några danställen i byggnaderna runt min lägenhetsbyggnad.
Så det händer saker helt klart, specielt på helgerna då.

Don't get mad, get even.

326 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Jag kan förstå massor med skit i storstäder, där många rör sig om kvällarna. Men här, ~10 000 innevånare? hmm

Igår mitt på dan hände faktiskt för ovanlighetens skull en incident som såg ganska rolig ut. En snubbe hade varit och handlat, totalt plakat. Han kunde inte gå längre, utan satte sig på gräset vid sidan om gatan och ålade sig fram hela gatan ner på röven. Krypfart deluxe. smile

Körv
3 535 Inlägg
31 mars 2007
Och du hjälpte honom inte? sad

Truckdriving Man

326 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Jag tänkte faktiskt gå ut och hjälpa honom, men han klarade sig faktiskt bra. Sakta men bra, och eftersom det var mitt på dan så var det mycket folk redan i rörelse som stannade och frågade om han behövde hjälp. Han tackade nej.

873 Inlägg
31 mars 2007
Efter att ha gått in på sidan och kollat igenom artiklarna.

Det är ju mest småbrott eller förseelser, sådana som man inte ens brukar få polisen att bry sig om normalt sett.

Så det är nog rätt lugnt där i jämförelse med större och värre ställen ändå om det som skildras av sidan stämmer.
För chockar gör den i vart fall inte, lokaltidningen var dag är värre.

Don't get mad, get even.

326 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Ja, det kanske är så att vi i småkommuner är allmänt förskonade från brott och ragerar helt olika från storstäder.
Jag ska vara beredd med kameran idag och ta lite bildbevis, det är ju Lördag och lär hända saker framåt eftermiddan. hmm

Smålänning
7 887 Inlägg
31 mars 2007
Hemma så brukar det vara rätt så lungt. (Utkanten av kalmar, nära reningsverket och två industriområden.) Bara att grannarna för ett jävla liv ibland. Har väll vart nåt inbrott i lokalkiosken innan den stängde för x antal år sen.

Är rätt lungt i småstäderna. Jag tror också att vi har en tendens till att överreagera.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Maizer
31 mars 2007
Haha ockle, vilken jävla håla de är asså. Skulle aldrig vilja bo där.

DFFL
9 020 Inlägg
31 mars 2007
http://www.sn.se/parser.php?sect1=101&a … ;id=149329
Ja, ni har ju lite mindre nyheter än i storstäder tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Maizer
31 mars 2007
Säger du som bor i Löddeköpinge? big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
31 mars 2007
Maizer skrev:
Säger du som bor i Löddeköpinge? big_smile

Född i malmö och har spenderat mycket av mitt liv där.
Och här händer faktiskt mer än breda transporter tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

562 Inlägg
31 mars 2007
Fighter är bara skoj så länge ingen drar vapen..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

93 Inlägg
31 mars 2007
hehe !! aj aj låter ju som om de inte ee träkigt där iallafll !! tongue

326 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Bara för jag hotade här med kamerabevis så har det hittills varit knäpptyst från gatan, märkligt. Men kvällen är ännu ung, den mesta action brukar hända runt 22 och därefter. tongue

Firetraxx/ Det händer mer än breda transporter, men de brukar informera i tidningen om de. Till bruket (SSAB) kan det gå enorma transporter ibland, som man inte bör möta. smile

DFFL
9 020 Inlägg
31 mars 2007
ILarsaI skrev:
Firetraxx/ Det händer mer än breda transporter, men de brukar informera i tidningen om de. Till bruket (SSAB) kan det gå enorma transporter ibland, som man inte bör möta. smile

Förstod det, ville bara retas lite tongue

Russel Crowe, Gladiator.

2 123 Inlägg
31 mars 2007
ILarsaI skrev:
Bara för jag hotade här med kamerabevis så har det hittills varit knäpptyst från gatan, märkligt. Men kvällen är ännu ung, den mesta action brukar hända runt 22 och därefter. tongue

Är du oxelösundare ?

326 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Är du oxelösundare ?

Japp, du med ser jag. På sista bilden av din bil, det där rosa huset i bakgrunden, det känner jag väl igen. Danvik.  smile

Sök