4301
Sök

Störningar i bas.. HJÄLP!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Tja..
Jag har en kicker L7 15. Lådan som basen satt i var oklädd så jag tänkte att jag skulle klä den. Jag skruvade ur basen och klädde lådan. Sen när jag skruva tillbaka den så fick jag världens störningar. Först trodde jag att det var lågnivån. Så bytte till en annan. Sen bytte jag steg. Men det är fortfarnade samma skit.
Basen har dubbla talspolar och jag har satt kablarna rätt.
Innan jag plocka ur basen så spelade det bra och fint utan nå problem. Tills nu.

Vad kan det vara för fel?
Blir så trött. Nu har jag kopplat ur basen och spelar inte med den alls.

Tacksam för alla som svarar.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
31 mars 2007
Volvo_GLT skrev:
Tja..
Jag har en kicker L7 15. Lådan som basen satt i var oklädd så jag tänkte att jag skulle klä den. Jag skruvade ur basen och klädde lådan. Sen när jag skruva tillbaka den så fick jag världens störningar. Först trodde jag att det var lågnivån. Så bytte till en annan. Sen bytte jag steg. Men det är fortfarnade samma skit.
Basen har dubbla talspolar och jag har satt kablarna rätt.
Innan jag plocka ur basen så spelade det bra och fint utan nå problem. Tills nu.

Vad kan det vara för fel?
Blir så trött. Nu har jag kopplat ur basen och spelar inte med den alls.

Tacksam för alla som svarar.

Har du Kollat alla jordningar?
ett normalt fel:)
lycka till
mvh kimpa

73 Inlägg
31 mars 2007
tippar oxå på att du ska checka jordningen

Det är inte lätt när det är svårt när man sitter i en gummibåt
och kör 240....

4 554 Inlägg
31 mars 2007
kopplade du bara lös utgångarna till basen inget annat på steget? låter som sagt som någon form av jordfel men kolla noga alla anslutningar

21 761 Inlägg
1 april 2007
Kan kanske vara någon kardel på högtalarkablarna som tar i jorden eller så. Det låter ju ganska orimligt att det skulle vara fel på slutstegsjorden helt plötsligt eftersom det har fungerat fram tills demonteringen av basen.

Men det skadar väl inte att kolla alla anslutningar, som loudness skriver.

3 519 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Ja, jorden är okey. Allt började efter att jag plockade ur basen ur lådan och sedan satte ihop det igen. Ska riva isär allt imorgon och kolla allt igen.. 3e gången gilt kasnke?
Men ärligt så tror jag inte det är anslutningarna.. Eller jorden.
Skapligt irriterande fel.
Det lite mera lustiga var att när jag nu provat med ett annat steg på så är det inte likadana störningar. Förut var det att basen poffa till, och lät allmänt dåligt. Som en dålig bas låt. (svårt att förklara) Men nu är det mera att det brusar och låter illa som fan. Precis som en störning från lågnivån. Men som sagt. Det är inte lågnivån det är fel på :S

Någon?

4 554 Inlägg
1 april 2007
låter ju som sagt väldigt skummt eftersom du bara rört utgångarna, var allt avstängt när du lossade de?

3 519 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Ja. Allt var avstängt. Så dum är jag inte tongue

3 519 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Nu har jag kollat jorden, strömen, lågnivån. Anslutningarna på steget och på basen. Men felet kvarstår.

HJÄLP!!

3 519 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare

3 519 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Ingen som vet?? Behöver verkligen hjälp

4 554 Inlägg
2 april 2007
hur har du kopplat allt ligger låda i bryggade utgångar? vad är de för steg

3 519 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Det spelar ingen roll vad det är för steg eller hur jag kopplar. Störningen fanns inte där tidigare. Men den finns där nu.. Och det verkar inte finnas nå fel heller hmm

4 554 Inlägg
2 april 2007
men de kanske är lättare när man vet hur de är, de måste ju ha varit något som händ när du kopplade loss de,

3 519 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Ja, med det är ju det som är skumt. För allt var ju avstängt.
Och jag satte ihop det precis som det skulle.

SKIT!!

4 554 Inlägg
2 april 2007
ibland kan lödningarna i steget lossa om man skruvar och har sig på plintarna, kanske kan va nått sånt men låter med osannolikt, hur är de kopplat så kanske man kan gör en provisorisk sak för att kolla jorden

3 519 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Men jag har ju bytt steg. Har provat två olika steg och det är samma fel. Så det kan det inte vara.
Jag vet hur man kopplar bilstereo.. Så det måste vara nå annat fel. Jorden har jag kollat 5-6ggr. Gjort rent, bytt plats osv osv.. Men felet kvarstår.

Ska testa imorrn och se om det funkar att koppla på 6x9or på steget. Om felet kvarstår då så är det ju garanterat nå annat. Och om det slutar så är det ju basen.

Men jag fattar bara inte hur det kunnat bli såhär.

Mvh

4 554 Inlägg
2 april 2007
ja de låter helskummt prova med något annant element på stegutgångarna , om nu steget är okej låter de som spelaren fått sig ett spel. får hoppas de är nått sketfel

3 519 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Ja, jag ska prova.
Det lustiga som jag märkte igår.
Det är att om jag stänger av cdn/mp3n och plockar bort jorden från den. Så ska ju inte remoten kunna ha ström. Eftersom cdn inte är på eller går att slå på. Sen när jag nudda "minus" från bilen på "minus" från cdn så poffa basen till.
Det där fattade jag ingenting av och blev hel förvirrad.

Är det något som säger dig?
Tänkte om det hade något med störningen att göra.

För om stereon alla kablar är ihop satta och man stänger av cdn så släcks steget. = ingen ström så går vidare från stereon till steget.

4 554 Inlägg
2 april 2007
hmm har aldrig provat men köra utan jord är aldrig bra vet inte heller hur de ska bete sig vid en sådan koppling men som sagt prova och byta ut elemnten sen spelaren

Sök