riktigt stor update med många fina rejor kul att se ha de bra o lycka till MVh Robin
Hehe, nä den va en liten än Tackar och bockar
Desamma! Mvh Kim
Olssonz
Tackar
Japp de ska jag, de jag har hört att bromsskivorna är de inge fel på, men endel ycker att biltemas bromsklossar trinar bort snabbt, men jag bestmmde mig för att testa då jag inte har så mycket pengar just nu Mvn Kim
Rallyhalle Hehe, precis, kom på nyss att jag glömde köpa nya strålkastar glas idag med men men, får köpas någon annan dag
Jo, de har jag hört från annat folk med, men kul me att dom funkar bra.. jo men på mercedes kostar det någ det dubbla gånger 2 va dina gjorde
Jo de ska jag, köpte så man har till besiktingen så de inte kan klaga om de regnar
Idag så laddades mobilen i början på dagen eftersom batterierna va slut, och kameran va borta, trodligen syster yster som lånat den..
Men har fått lite gjort idag
Började med att ta loss ena framskärmen och rostskydda och på me underredsmassa.. (inga fotton)
sedan så började jag koppla in strålkastarna och blinkers fram.. dock stötte jag på patrull där du bilen indikerade lampfel, och när pappa och jag började leta sönder lampor på höger sida så fanns det inge ström i kablaget till framblinkers så vi letade och började förlja kabelhärvorna för att fel söka.. efter typ 45 min letande och slitande och svordommar så kom vi fram till att jord kabeln ner till jorden hade gett upp och var lite uttårkad..
så de vart mycket el fix idag och småpill så man får ihop allt så man kan börja me bromsar osv sen
Men detta hände med! (Bilder )
Tutorna tillfixade och ditsatta
En liten regnskur kom förbi och mercan fick sin första regn dusch
Spolarmunstyckerna målade och ditsatta
Passargerar backspeglen monterad
En fråga!
Va tycker ni? jag har ju den här grillen..
Funderar om hela ska få bli svart dock inte stjärna och ribborna i själva grillen..
Men när ni ser den här bilden.. vill ni inte ha en grill som har en svart ram istället för en crome som nu? fast en svart ram, cromestjärna och sedan ribborna i crome är kvar i crome me svart "bakrund" !?
den blir bara syggare och snyggare ser ut att vara färdig montara snart lr ? ha de bra o lycka till MVh Robin
Tackar och bockar Nja, lite stötfångare kvar och en massa annat.. men snart så
Tackar och desamma! Mvh Kim
Rallyhalle
Jo de är skönt att man hittade felet tillslut dock efter en massa slit i kablage och grejer
Jo jag funderar om jag inte ska satsa på det.. dock så funderar jag om de ska bli vanlig blanksvart, skulle vara läckert, eller om man tar bilens färg.. men tror de blir coolare blanksvart
Jo de är skönt att man hittade felet tillslut dock efter en massa slit i kablage och grejer
Jo jag funderar om jag inte ska satsa på det.. dock så funderar jag om de ska bli vanlig blanksvart, skulle vara läckert, eller om man tar bilens färg.. men tror de blir coolare blanksvart
Desamma! Mvh Kim
Nää, ha grillen i bilens färg kommer bli mycke cleanare stuk på de hela Däremot blanksvarta "bakre" ribbor o så då crome ribborna så blir de skitbra
Svart grill FTW! Kör hårt på det tycker jag. Crome är för jänkare
Tackar
Hehe
Jo jag funderar på det eller bilens färg.. frågan kvarstår fortfarande..
Hehe Mvh Kim
TFkarlsson
Tackar för sin synpunkt Jo jag har ju en cromegrill ram, dock så blir jag bara mer och mer sugen på att lacka min ram i bilens färg nu.. så se hur de blir Hare! Mvh Kim
[b]Rallyhalle [/b Okej, de tror jag faktiskt med ser ut att tillhöra bilen då oxå
Jahaja, När man ängnade lite tid, eller gick föbi bilen vart jag sugen på att montera vindrutetorkaren, och började fixa med det i förrgår och inget av de 3 clipsen som följde med passade på torkararmen Så idag tog jag mitt gamla clips som satt på gamla vindrutetorkaren och det passade perfekt (trodligen biltema, fast gammalt) Sen när jag monterade allt så såg det ut så här
Vindrute torkaren lite för lång? aj aj biltema.. Modellanpassad till mercedes w201 in my ass!
Så de blir att åka tillbaka med den och försöka luska fram vilken som passar.. den gammla är slängd så får bli att måta på den jag har nu, och hur förlång den är.. Men de va dagens meck
Frågan kvarstår..!
Va tycker ni? jag har ju den här grillen..
Funderar om hela ska få bli svart dock inte stjärna och ribborna i själva grillen..
Men när ni ser den här bilden.. vill ni inte ha en grill som har en svart ram istället för en crome som nu? fast en svart ram eller bilens lack?, cromestjärna och sedan ribborna i crome är kvar, men med svart "bakrund" !?
Nä så kan de ju inte vara, speciellt när vi tittade på serienummerna på alla kartongerna och ska vara till w201 modellerna och w124.. samma längd har alla i kartongerna med, öppnade sammanlagt 3 kartonger, lika långa allihopa.. men kanske ska vara så långa men den går inte under listen vid rutan på min bil, då böjer sig hela "skenan" kan ju inte stämma då Mvh Kim
Angående grillen: ycker du bara skall måla "gallret" svart, möjligen också ribborna och lämna resten (ramen och stjärnan) i chrom. Tror det ser bäst ut så. Lycka till med torkarbladen
Ahaaa, nu greppade jag hur du ville ha grillen! Kör på samma färg som bilen det kan nog bli nice
Precis
Acke88
Oj oj, Jag tror vi har det vinnande bidraget här.. efter jag har diskuterat lite me mig själv så kommer det kanske inte bli nsyggt me hela ramen i bilens färg.. skulle nog varit snyggare isånnafall om bilen hade varit blanksvart..
Så jag kör nog på ditt svar Dock vet jag inte om ribborna oxå ska bli svarta, får helt enkelt demontera dem och testa utan dem först och om jag inte blir nöjd fåre bli att pilla tillbaka dem Tackar så mycket för förslaget!
Idag så vart de lite gjort efter skolan, dock så mötte jag på motgångar och det vart väl inget "resultat" av monteringen idag. Men bilder och förklaring kommer här..
Dagens arbets uppgift: Byta bromssköld (på bilden) Byta bromsskivor och montera dig ok och bromsslangar..
Första patrullen, Mötte en fästnings skruv för bromsskölden, runddragen
Demonterat lite, Dock så va handbromsbackarna tvugna att monteras igen efterom det visade sig, eller jag glömde bort att drivknuts muttern på utsidan måste bort.. så montera igen
Monterade ihop allt igen och när jag och farsan försökte ta låss drivaxelmutten så ville den inte använde förlängning och pappas kroppsvikt, men ack.. (special verktyg till detta finns inte? ) Så får bli att klippa upp den gammla skölden och klippa upp den nya och svetsa ihop den nya sen..
När jag ska kapa i den nya skölden så undrar jag nu vart som är bäst att kapa, det kan ju inte vara bra att kapa (1an) för då passerar ju jag över där bromsbackarna ligger i sin "bana" ? och blir svårt att få till de där banorna igen sen när man svetsat? Och 2an verkar ju lättast då det bara sitter en "broms backs spännare" från vajern genom det där "hålet".. men va tror ni?
Sedan vart det gymmet me en polare, och fick veta att de har en svets hos honom, så får bli att ta bort bromsbackarna igen och sätta på nya skivorna och bromsoken på bilen så hydraliken funkar, sedan åka hem till han och byta skölden genom att svetsa ihop den igen..
Så det är iallefall löst! Men mer i morrn! Mvh Kim
ser riktigt bra ut kommer bli bra med den nya bromskölden, men vet tyvärr inte hur du ska göra med kapningen.
jag tycker du ska ha kvar kromet på grillen , med svart lackerat nät och de kromade ribborna kvar men det kan bli snyggt med svart också vet ej riktigt