2304
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

4 299 Inlägg
14 maj 2008
Ok, samma typ av fälg lr ser dom helt annorlunda ut??

Har ingen aning om va ZR står för, undrar samma sak faktiskt tongue

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Ok, samma typ av fälg lr ser dom helt annorlunda ut??

Har ingen aning om va ZR står för, undrar samma sak faktiskt tongue

//Jacob

Adda min msn så får du se wink

Almtuna_90@hotmail.com

Okej tongue hehe
Mvh Kim

Jägermeister
910 Inlägg
14 maj 2008
9000kr vill jag ha för dom med nästan nya däck körda knappt 100mil, inga bajsdäck, good year eagle f1, med nya hjulbultar och centreringsringar.

Annars så har jag en uppsättning äkta 17" amg fälgar oxå att sälja.smile

ZR är nog hastighetsindex. vilken hastighet dom tål att köras i.

kimpan_90 skrev:
gemini78 skrev:
Annars så skulle ju såna här fälgar sitta väldigt bra på din bil:)
http://www1.garaget.org/gallery/archive/4392/344612_0mniea.jpg

kimpan_90 skrev:
Jo jag får nog helt enkelt köpa dem wink hehe
Men har inte fått svar från ägaren än, dock så finns de uppe i luleå så måste skickas.. om ingen här kommer från lule och ska nerråt i landet wink hehe

Hare gött!
Mvh Kim

Hehe, jo de är lite läckra wink men inget jag skulle ha på den här kärran, men skule inte suttigt fel på en 500E.. läckra! dock dyra tror jag tongue
Mvh Kim

Rallyhalle

Jo de tror jag med, Jo jag ska nog göra det, fast har kanske fått tag på ett set andra fälgar från västerås.. men vet inte säkert än.. en fälg lite kantstött så bara att lacka om alla i en snyggare färg wink tongue
Men däcken passar perfekt motmin bil med me måtten fälgar: Et38 (får inte understiga 35 ) 5/112 17"
Däck: 215-45-zr17 Men en fråga..

Vafan står ZR för? tongue

Mvh Kim
Senast redigerat av gemini78 (14 maj 2008)

En gång är ingen gång...

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja, Igår så vart det ett besök på skroten och de hade bara w124 mercor inne så vart attt bara leta lite småtjafs, fick med mig detta ut och en tankmätare till syrrans 740i efterom hennes gett upp.. tongue

Så de här fick jag med mig..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/345230_n56phu.jpg
Huvöppnare utifrån bilen, då min gick av när jag lyfte av min gammla rostiga huv.. och två clips som saknades ifrån mattan i skuffen..

Men något mer småpill måste ordnas till helgen.. får tyvär inte oket nu till helgen, så får bli att göra nå annat, nå tips?
Funderar att småpyssla lite bara smile
Mvh Kim

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
14 maj 2008
finns alltid små saker man kan plocka på skroten wink

nu äre inte mkt kvar på bilen du ;D måste kännas gött?

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
HPaddict skrev:
finns alltid små saker man kan plocka på skroten wink

nu äre inte mkt kvar på bilen du ;D måste kännas gött?

mvh stångberg

Precis wink

Nä det länns gött som fan! big_smile big_smile

Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
gemini78 skrev:
9000kr vill jag ha för dom med nästan nya däck körda knappt 100mil, inga bajsdäck, good year eagle f1, med nya hjulbultar och centreringsringar.

kimpan_90 skrev:
gemini78 skrev:
Annars så skulle ju såna här fälgar sitta väldigt bra på din bil:)
http://www1.garaget.org/gallery/archive/4392/344612_0mniea.jpg

Hehe, jo de är lite läckra wink men inget jag skulle ha på den här kärran, men skule inte suttigt fel på en 500E.. läckra! dock dyra tror jag tongue
Mvh Kim

Rallyhalle

Jo de tror jag med, Jo jag ska nog göra det, fast har kanske fått tag på ett set andra fälgar från västerås.. men vet inte säkert än.. en fälg lite kantstött så bara att lacka om alla i en snyggare färg wink tongue
Men däcken passar perfekt motmin bil med me måtten fälgar: Et38 (får inte understiga 35 ) 5/112 17"

Mvh Kim

Vet dock inte om de där fälgarna passar på min bil, alltså till bilens stil.. men tackar flr erbjudandet smile
Va äre för amg fälgar då? bildeR? smile
Mvh Kim

Jägermeister
910 Inlägg
15 maj 2008
Okej, joo förstår det, kromfälgarna passar mer på stora mercor, s klass, 500 mfl...

Amg fälgarna ser ut så här, det är äkta med amg stämplat på ekrarna, ena fälgen har fått sig en kantstötning men det går att leva med eller räta till smått med tex gummihammare.
2 av dom har påbörjad polering, dom andra 2 tänkte jag nästa ägare av fälgarna får polera.smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4392/345581_cfjvgd.jpg

kimpan_90 skrev:
gemini78 skrev:

kimpan_90 skrev:

Mvh Kim

Rallyhalle

Mvh Kim

Vet dock inte om de där fälgarna passar på min bil, alltså till bilens stil.. men tackar flr erbjudandet smile
Mvh Kim

En gång är ingen gång...

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
gemini78 skrev:
Okej, joo förstår det, kromfälgarna passar mer på stora mercor, s klass, 500 mfl...

Amg fälgarna ser ut så här, det är äkta med amg stämplat på ekrarna, ena fälgen har fått sig en kantstötning men det går att leva med eller räta till smått med tex gummihammare.
2 av dom har påbörjad polering, dom andra 2 tänkte jag nästa ägare av fälgarna får polera.smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/4392/345581_cfjvgd.jpg

kimpan_90 skrev:
gemini78 skrev:

Mvh Kim

Nä de där är inget för min bil.. för "fyrkantigt" hmm vill ha lite mer "kurvor" tongue hehe

Men tackar ändå!
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla!

Idag så vart det lite införskaffat så man kan börja med baslådebygget i morrn kanske, ska ut me lite polare idag så vettefan om man orkar nåt i morrn tongue

Men annars så kanske ett nytt projekt anländer på min 18års dag big_smile eller va jag önskar mig iallefall tongue

En Mercury Cougar -70.. det är en bekant som har den och jag blev bra sugen när jag fick höra om den smile

De som ska fixas med den är som med mercan.. Bilen har haft en brand i motorrummet, motorn skadades inte under branden utan bara endel kablar i kablagetså de ska bytas ut så bilen kommer strippas och kommer göras iordning igen, kan ju inte motstå V8 Mullret tongue

Den kommer rostlagas på den lilla rost som finns, eller va jag sett och jag känner mig skittaggad big_smile

Men det återstå att se om jag får mecka och köpa den.. smile

Så nu kan jag uppfylla mina drömmar med en fin jänk sen med big_smile
Mvh Kim

Ps, Fick ett erbjudande att köpa 1 amazon från han med, en reservdelsbil och en i delar.. men dock så tycker jag att de är så vanliga men är inte säker än, får se va jag bestämmer mig för senare!
Men skulle nog vara roligare me en Mercury Cougar smile

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 maj 2008
AMERIKANAREN DIREKT!!! Fyy skam för dig om du tänker ta en Amazon istället! Då tappar du en tittare i din tråd tongue

Lycka till

C H E V R O L E T <3

4 299 Inlägg
17 maj 2008
Klart du ska ta mercuryn wink
Myycke ballare än Amazonen iaf tongue

Ha de!
//Jacob

4 663 Inlägg
17 maj 2008
säger samma sak här ta mercuryn big_smile dessa bilar är as snygga big_smile
mvh robin

2 655 Inlägg
17 maj 2008
Min röst ligger på Mercuryn, hur mycket eljobb var det på bilen? Bara under huven eller är det som på de flesta raggarbilar? smile

Det är bara att hojta till så gör jag ett försök med elen, förutsatt att min bil rullar.. smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
AMERIKANAREN DIREKT!!! Fyy skam för dig om du tänker ta en Amazon istället! Då tappar du en tittare i din tråd tongue

Lycka till

Hehe tongue
Jo om jag får ett bra pris på den mot va amazonen kostar.. men det återstår att se, annars fåre bli en fin amazon sen smile inge fel på dem heller tongue
Tackar!
Mvh Kim

Rallyhalle

Hehe, Jo men får se som sagt va han ska ha för den wink
Desamma!
Mvh Kim

Saab_Robin

Hehe, Precis, därför jag blev sugen wink tongue
Mvh Kim

Streckkoden

Hehe, förstod jag wink
Nä det är inte så mycket eljobb på en gammal amrikanare tongue
Men om det är heldragningar är jag inte helt 100på, ska fråga honom, men tror inte alla kablar smällte utan de är väl lite kablar lite där och här som behöver bytas..

Jarrå, behöver ju lite proffs hjälp me de där tongue
Jo det är klart den ska rulla först smile
Mvh Kim

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
20 maj 2008
Hej hopp.. Kul o följa detta ju smile
Om du är intreserad så är min lilla merca till salu för minsta lilla smile
Så om du behöver delar så kan du ju säga till smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla!

Väntar just nu på lite bättre väder och lite delar, som tex bromsok och en hantags ram så jag får ihop bilen så ena bromsskölden kan svetsas och bilen besiktigas snart smile

Har även planerat lite på ett nytt projekt, men mer om det senare smile

Just nu i veckan så har det inte blivit så mycket meckande efterom vädret varit runk och jag mest varit orolig för mitt betyg i matte i skolan efterom man inte gjorde så bra ifrån sig men visst klarade man det big_smile så nu lättar trycket mycket efterom man får slutbetyg i matte och engelska smile

Men har även börjat lägga ner mycket tid på körningen och pluggande av körkort nu.. för vill ju ha det i sommar, bara man fyller snart så ska man skriva teorin och halka är bokad nästa onsdag 28/5 smile så bara att önska mig lycka till tongue

Men de va allt jag hade att bjuda på nu.. men blir en tjej fri helg efterom hon ska på kurs så själv me mercan är jag wink hehe så grejer lär hända bara jag får mitt bromsok snart smile

Mvh Kim

4 299 Inlägg
20 maj 2008
Ska bli kul o höra om de där nya projektet tongue

Jag sa ju att de där betyget skulle lösa sig wink Men man blir ju orolig va andra än säger roll

Ska bli kul o se helgens update dårå, bara hoppas på bra väder smile

//Jacob

2 655 Inlägg
20 maj 2008
Skönt att det löser sej med plugget, det underlättar en hel del framöver i livet.. smile

Se till och få ihop mercan nu, vill ju titta närmare på den.
Är det bara kablarna under huven så kan det röra sej om en helgs jobb om man vill ha det snyggt och prydligt, beror på hur pass varmt det har varit där under.. smile

Håller tummarna på bra väder i helgen, med lite tur så får jag hem mina grejer till helgen med, så jag har en hel bil igen..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Ska bli kul o höra om de där nya projektet tongue

Jag sa ju att de där betyget skulle lösa sig wink Men man blir ju orolig va andra än säger roll

Ska bli kul o se helgens update dårå, bara hoppas på bra väder smile

//Jacob

Jo  måste bara få klart mercan först, men vafan, klart man måste ha en fin Jänk med smile

Precis! smile

Jajamensan, hoppas jag på med smile
Mvh Kim

Streckkoden

Jo de har ju en stor betydelse senare i livet.. smile

Jo den är ju nästan klar roll eller ska fixa bromsok om jagbara får tag på killen med det snart, annars jag kanske hämtar ett på skroten i morrn.. om jag inte får svar idag, går väl på typ 50 kr tongue
Annars väntar jag lite på Trozzan smile men skulle vara skönt att få bromsoket till helgen så man får mycket gjort smile sen äre ju baslåda som ska byggas, så om inte bromsoket kommer så kommer trodligen lådan byggas klart big_smile

Jo jag va och fottade skönheten idag tongue
De är lite jobb på den men kommer nog bli fin tillslut.. dock så har min syster (står närmst till han) talat me ägaren och han verkar inte vara så sugen på att sälja.. tvekar lite, men får väl smöra lite  tongue för det är verkligen en bil jag skulle vilja rostlaga lite på och ordna till smile

Men el är ju inte så jättesvår på en jänkare.. bara en kabelstamm ju roll hehe
Nä men huven har fått färgsläpp men ingen farlig brand så det blev nog inte så myket värme innan han hann släcka elden.. men det återstår att se.. ska även slänga upp en bild på skönheten tror jag.. hoppas verkligen han vill sälja..

Jo jag med, Hoppas allt flyter på för dig nu big_smile
Lycka till och hare gött!
Mvh Kim

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/351185_b0ehij.jpg
Nästa Projekt? smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/351186_ehttgr.jpg
Nästa projekt kanske.. Flagnat på huven eftersom det brann under huven (väldigt lite eftersom det släktes nästan direkt, bara kablar som smällt och någon plast sak..) Men sugen på att börja med den, väntar bara på att få köpa den..

Sök