2834
Sök

Mitt steg/baslåda surrar.

25 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Problem: När jag startar slutsteget så börjar basen surra/brumma (något mellanting)
Alla kablar är inkopplade som dom ska. Men sen kommer vi till det där med remoten. När den är inkopplad till antennkablen som ja hör att man ska koppla till startar inte steget. Det är 0,5v
i den kabeln. Men om man lägger en kabel mellan 12v anslutningen och remoten så startar det men då kommer det brummande ljudet. Det hörs inte när man har musik på eftersom basen tar över då men när man inte har nått ljud på brummar det. 

Hjälp? Är det för låg ström? En vän till mig trodde de va min stereo som pajjat. Den har uppleft en kortis tongue Kan det va att 12v är för mycket och 0,5v är för lite?

Tips tack

Det är 4st 8" /300watt styck

Learning by doing

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
4 april 2007
nee låter mer som generatorturbovin, märks mycke väl om du ökar varvantalet på motorn så låter det säkre högre eller ljusare ton.

och remoten är det en inbyggd på lågnivån eller kolla ifall den är hel för att du kan ju koppla till power antenna utgången på stereon, inte vanliga antenutgången

25 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Ska gå ut och testa:) va kan jag isolera med? fungerar det me folie? altså såndär silvrig mojs tongue kommer inte ihåg va det heter

Men vilken volt ska remoten ha? för de finns ström i den som kommer till steget. Och den sitter ihop med lågnivå kablarna.
Senast redigerat av Ozzar (4 april 2007)

Learning by doing

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
4 april 2007
kolla först och främst så lågnivån inte korsar nån strömkabel
om du har batteriet fram så t ex dra lågnivån på höger sida och strömkabeln på vänster
ska inte spela nån roll hur mycke ström lågnivån ska ge, det är ju bara et relä som talar om när steget är på, det du kan göra är at en seperat elkabel och pröva från samma ställe och pröva, ser du ju om det är kabeln det är fel på

25 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Dom kablarna har jag liggandes på olika sidor men dom ligger c:a 20cm ifrån varandra under stereon och allt sådant.. kanske ska dra det på ett annat sätt?

Learning by doing

88 Inlägg
4 april 2007
Hade samma problem på en pioneer stereo. Då sa brl det var jorden till lågnivån.. Skulle gå på garantin, men den hade ju gått ut så.

25 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
är det fel på stereon eller steget? steget är nytt hmm men stereon är typ 1år och har upplevt en kortis :p men det har aldrig varit något problem förut
Senast redigerat av Ozzar (4 april 2007)

Learning by doing

Sök