3158
Sök

varför är det farligt att grogga på energi dryck??

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
satt och funderade nu varför det igentligen är farligt att grogga på energi drycker? eller är det bara en myt igentligen?? om det nu är sant osv så är det synd för det är ju fakiskt riktigt gott och grogga på smile

men varför och hur är det farligt?

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
5 april 2007
som jag har fattat de så är det bara farligt för vissa:P

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 april 2007
det går direkt i blodet men som dusty säger det är inte farligt för alla men man vet ju aldrig vad som händer ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
okej smile

men om de nu är på grund av koffeinet de är farligt?? (vet inte) så borde det väll vara lika farligt att dricka kaffe kask igentligen??

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Colaberoende
1 219 Inlägg
5 april 2007
Är det inte så att energidryck innehåller både en hel del koffein och mycket socker?
Koffeinet gör nog sin del för att man ska bli piggare och sockret hjälper till att det ska gå fortare ut i blodet.

Lika farligt att dricka alkohol samtidigt som man tar och äter en massa druvsocker.

/Ena

264 Inlägg
5 april 2007
Det är farligt om man har svagt hjärta, det är lätt att hjärtat blir överansträngt av "överdosen" av koffein. Detta tillsammans med alkoholens blodförtunnande effekt kan överanstränga hjärtat. Är man frisk och har någorlunda kondition och inte är överviktig är risken betydligt mindre.

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637

Busdriver
389 Inlägg
5 april 2007
Koffein i stora mängder är ju inte bra för hjärtat, och har man dessutom nåt fel på hjärtat så kan det sluta illa. sen att mixa detta med sprit gör ju inte saken bättre...

edit: jocke_ hann visst före tongue
Senast redigerat av Edman (5 april 2007)

25 Inlägg
5 april 2007
Har för mej att dom med lågt blodtryck lr om det var högt blodtryck hmm
och även personer med dåligt hjärta ska nog låta bli och grogga på red bull och andra energidrycker.

Såååå deeeeeeeeeeee sååååå :P

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 april 2007
jag dricken cola varje dag ar druckit cola sen man kunde hålla i ett glas själv så det är väll en 23 år eller nått och starkare varor funkar fint för mig finns inget som är godare att blanda typ cola och vodka

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
okej, för när jag dricker energi groggar så tar jag bara 2-3 stycken per kväll ovh de borde väll vara ganska lungt? smile

Knegare
718 Inlägg
5 april 2007
Det är bara för folk som inte har koll på hur mycket dem dricker det är farligt..

Och det är farligt för att alkoholen gor ut direkt i blodet..

William 2009-02-20

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Murvald skrev:
Det är bara för folk som inte har koll på hur mycket dem dricker det är farligt..

Och det är farligt för att alkoholen gor ut direkt i blodet..

alltså du menar att så länge men dricker sig full MEN INTE REDLÖS så är det ingen fara??

Utanlem
895 Inlägg
5 april 2007
bara dricka och testa sig fram!!!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Burken skrev:
bara dricka och testa sig fram!!!

haha joo tack de vill man ju ifall det är farligt roll tongue

Gorgilus addictus
4 765 Inlägg
5 april 2007
Energi drycken innehåller både stor mängd koffein OCH Taurin. De är Taurin som är den stora boven i dramat. Kroppen har en liten mängd Taurin i kroppen, MEN, får kroppen en överdos, så rubbas hjärtats rytm. Vilket leder till hjärtstillestånd.

EDIT: Sen ska de nämnas, att det finns forskningar som visar att Taurin reagerar starkare mot kroppen om de blandas med alkohol.
Senast redigerat av THEBADGUY (5 april 2007)

Allt för den där jävla hatten!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
5 april 2007
mixen av taurin, socker, koffein och alkohol är farlig i höga halter. taurin, koffein och socker gör dig piggare än vad du borde varit efter en 5-7 groggar, därför kan du fortsätta en hel del än annars.

testa och drick en 10 groggar redbull/vodka under en kväll och lyssna på hjärtat dagen efter. det kommer slå som aldrig förr (man blir fan livrädd varje gång)

man lever bara en gång så lev väl!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
5 april 2007
Bullo skrev:
mixen av taurin, socker, koffein och alkohol är farlig i höga halter. taurin, koffein och socker gör dig piggare än vad du borde varit efter en 5-7 groggar, därför kan du fortsätta en hel del än annars.

testa och drick en 10 groggar redbull/vodka under en kväll och lyssna på hjärtat dagen efter. det kommer slå som aldrig förr (man blir fan livrädd varje gång)

hehe det har hänt här men jag har aldrig tänkt på att lyssna på hjärtat dagen efter.

finns en annan höjdare också som är helt galen det är att blanda i en dextrosol eller va dom heter i extrem stark vodka 80+ räcker med en kork av de så är man igång hela kvällen tongue
detta är man dock lite rädd för.

562 Inlägg
5 april 2007
Ärligt talat nu! det mästa som vi stoppar i oss är farligt om man äter förmycke! Det är ju liksom ej bra att äta grönsaker hela tiden, inte bra att supa hela tiden, inte bra att äta godis hela tiden, inte bra att äta kött hela tiden. du fattar va?

Sumering: Kör på du, någon grogg hit å dit skadar inte. Risken att det händer något (förutom att du blir full) är väl ungefär lika stor som att du skulle få en kniv i magen just nu! med andra ord, typ 0,000000001% channs!

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
5 april 2007
om de e nyttigt vet i fan. men efter 24st redbull + en hel jäger så slär hjärtat jäävligt bra när man vaknar big_smile dunderpuls!

+ att man bara behöver sova typ 2-3 timmar wink

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

3 113 Inlägg
5 april 2007
sen måste man nog dricka jättemycket på en gång.. smile

Semper Fi

Sök