2388
Sök

shell v-power vs 95 oktan....

Fartdåre
378 Inlägg
10 april 2007
#21
hur stor skillnad gör det mellan 95 och 98 har ofta tänkt prova men glömmer varje gång

TICen är till salu säljs billigt.

582 Inlägg
10 april 2007
#22
ÄHH... det är bara psükiskt!! På en bil med högt effekt uttag kan jag tänka mig att man kan få ut lite extra men knappast i en GLAPP 740-GL!! Skärpning!
Om tillverkaren av en "fulltrycks turbo-bil" rekommenderar minst 95-okt, så går bilen alltså alldeles utmärkt på det! vissa tillverkare och länder har t.o.m lägre oktan än 95.. SÖRRU!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Impreza Drifter
116 Inlägg
11 april 2007
#23
norpan skrev:
ÄHH... det är bara psükiskt!! På en bil med högt effekt uttag kan jag tänka mig att man kan få ut lite extra men knappast i en GLAPP 740-GL!! Skärpning!
Om tillverkaren av en "fulltrycks turbo-bil" rekommenderar minst 95-okt, så går bilen alltså alldeles utmärkt på det! vissa tillverkare och länder har t.o.m lägre oktan än 95.. SÖRRU!

Prova vettja...
Har kört på både och..

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 april 2007
#24
Känns som min bil mår o går bättre... den får en jämnare gång ovh bättre bottenvrid :S


Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 april 2007
#25
norpan skrev:
ÄHH... det är bara psükiskt!! På en bil med högt effekt uttag kan jag tänka mig att man kan få ut lite extra men knappast i en GLAPP 740-GL!! Skärpning!
Om tillverkaren av en "fulltrycks turbo-bil" rekommenderar minst 95-okt, så går bilen alltså alldeles utmärkt på det! vissa tillverkare och länder har t.o.m lägre oktan än 95.. SÖRRU!

usa,s vanliga blyfria ligger på 92oktan och deras v-power på 96 har ja för mig:P


Bmw osv..

SupeR
106 Inlägg
11 april 2007
#26
Visst fasen är det skillnad!

Dock tycker jag att skillnaden från 95  till 98 är ännu mer märkbar..

Kör lägst med 98 oktanigt i min Audi a3 TSQ, tjänar ju helt klart på att tanka högre oktantal i längden.. Då bilen både går billigare, jämnare och blir något piggare!

-red lights-

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 april 2007
#27
Jaysx skrev:
Visst fasen är det skillnad!

Dock tycker jag att skillnaden från 95  till 98 är ännu mer märkbar..

Kör lägst med 98 oktanigt i min Audi a3 TSQ, tjänar ju helt klart på att tanka högre oktantal i längden.. Då bilen både går billigare, jämnare och blir något piggare!

v-power är ju 99, eller?


Bmw osv..

VAG entusiast
277 Inlägg
11 april 2007
#28
tror att man bara märker det på vissa bilar. Tror inte att en gammal tvåtaktar Saab går bättre med det.

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

Knegare
302 Inlägg
11 april 2007
#29
Jag testade att tanka 98 och hälla i oktanbooster i min VR6a, tyckte inte att den gick bättre däremot så drog den nog en aning mindre bensin än när man kör på 95.

Poon
Love the sound...

671 Inlägg
11 april 2007
#30
det är väl här som det blir "värt" att chippa/mappa sugmotorer.. om man ställer dem mot minst 98 oktan... 

annars tror jag mest som många säger att det är en psykologisk effekt på de allra flesta bilar och det är väl gott nog?? spelar väl ingen roll om den är snabbt, bara den känns eller hur ? lol

Second is the first loser

Darth Vader
1 644 Inlägg
11 april 2007
#31
Har inte testat i R5:an, men jag gjorde det i moppen, och det märktes, fast då körda man ju alltid full gas med tongue. Sista perioden körda jag 50/50 98 oktan och Etanol, då gick den fan bra tongue

Braaaaap?

Diamond
540 Inlägg
11 april 2007
#32
jag kör oftast på med v-power då jag tycker att turbon laddar snabbare, vilket innebär att jag oftast får bättre axc.. men nån större skillnad om att den ska dra mindre vet jag fan, då jag inte är direkt sparsam med gasen.. hehehe

I'm Rick James Bitch!

33 Inlägg
11 april 2007
#33
dom gångerna vi har tankat "v-power" i vår lilla carisma har den inte kännts ett dugg piggare, men dock har vi tagit oss betydligt längre på en tank har jag fått känslan av iaf.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 april 2007
#34
jag märkte inte nån skillnad i min sierra när jag tankade v-power fast iofs så hade jag lite 98 kvar i tanken när jag tankade v-power men men... men en polare tankade v-power i sin 745GL förgasare ifjol och den vart lite piggare faktiskt har jag för mig smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

NO SHAME RACING CREW
162 Inlägg
11 april 2007
#35
Jag har provat V-power på min trimmade moppe och jag märkte markant skillnad.
Sen har jag läst i teknikens värld där dom bänkade en porsche med 240hk orginal

95 okt = 240hk
98 okt = 247hk
99 okt = 250hk

Dom testade det när dom startade att selja V-power. Jag tror att det blir bättre efekt desto större motor man har ;D
Senast redigerat av speedfight89 (11 april 2007)

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken

671 Inlägg
11 april 2007
#36
speedfight89 skrev:
Jag har provat V-power på min trimmade moppe och jag märkte markant skillnad.
Sen har jag läst i teknikens värld där dom bänkade en porsche med 240hk orginal

95 okt = 240hk
98 okt = 247hk
99 okt = 250hk

Dom testade det när dom startade att selja V-power. Jag tror att det blir bättre efekt desto större motor man har ;D

precis.. 10 häst på 240 orginal e ju bara 4% typ..

Second is the first loser


Sök