2976
Sök

shell v-power vs 95 oktan....

406 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
#1
nån som har någon erfarenhet om det blir nån skillnad? Jag tänkte testa på minimoton men det kanske redan e nån som provat på en tvåtaktare....eller nått annat

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

1 256 Inlägg
8 april 2007
#2
Du märker inte nån större skillnad på en minimoto, därimot så tror jag minsann att man märker skillnad på en 1000-kubikare..

Jag märker en stooor skillnad i både effekt och bränsleförbrukning när jag kör på V-Power i Evon, förbrukningen går ner och bilen går grymt mkt bättre..

När jag kör på 95 så dricker den sååå in i bänken med sopp och går mycket sämre..

Det som gör V-Power bättre är att kvalitén på soppan är mycket bättre (högre oktan), det räcker att åka till tyskland så kan man  märka en stor skillnad, dom har mycket bättre kvalité både på Bensin och Diesel.. Detta beror på att vi har en massa skit i soppan här som gör den mer "miljövänlig".. ren j*vla bullshit, för att bilarna går bättre och "snålare" med bättre soppa..

Det är nog mer miljövänligt än den skiten vi tankar här i vårat avlånga land..

Mvh Jonni


217 Inlägg
8 april 2007
#3
plana toppen och höj tändmingen så kanske den går bättre men orginal tror jag inte det gör någon skillnad

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
8 april 2007
#4
Jonni skrev:
Du märker inte nån större skillnad på en minimoto, därimot så tror jag minsann att man märker skillnad på en 1000-kubikare..

Jag märker en stooor skillnad i både effekt och bränsleförbrukning när jag kör på V-Power i Evon, förbrukningen går ner och bilen går grymt mkt bättre..

När jag kör på 95 så dricker den sååå in i bänken med sopp och går mycket sämre..

Det som gör V-Power bättre är att kvalitén på soppan är mycket bättre (högre oktan), det räcker att åka till tyskland så kan man  märka en stor skillnad, dom har mycket bättre kvalité både på Bensin och Diesel.. Detta beror på att vi har en massa skit i soppan här som gör den mer "miljövänlig".. ren j*vla bullshit, för att bilarna går bättre och "snålare" med bättre soppa..

Det är nog mer miljövänligt än den skiten vi tankar här i vårat avlånga land..

Mvh Jonni
skit är de ju inte i soppan här. mer glykol fäör att den inte ska frysa. varmare neråt = mindre anti frysmedel

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

8 879 Inlägg
8 april 2007
#5
PeppeVectra skrev:
skit är de ju inte i soppan här. mer glykol fäör att den inte ska frysa. varmare neråt = mindre anti frysmedel
Ja är det glykol i soppan så förstår jag att den går sämre lol

Fotograf på tierpidag.se

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
8 april 2007
#6
Hamilton skrev:
PeppeVectra skrev:
skit är de ju inte i soppan här. mer glykol fäör att den inte ska frysa. varmare neråt = mindre anti frysmedel
Ja är det glykol i soppan så förstår jag att den går sämre lol
precis!

Likadant om man kommer mer uppåt landet. ju högre upp man kommer desto mer anti frys medel i drivmedlet.


Diesel i övre delen av landet. (värmland å uppåt har ca 25% mer glykol eller liknande anti frysmedel i drivmedlen än södra delen av landet.
Väl märkt när vårt rallyteam skulle köra i Sveg då ägare till service busse vägrade tanka 3 gånger på väge upp som jag föreslog utan skulle tanka en gång å ha dunkar med upp.

Resultat. isplugg/ispluggar

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

8 879 Inlägg
8 april 2007
#7
PeppeVectra skrev:
Hamilton skrev:
PeppeVectra skrev:
skit är de ju inte i soppan här. mer glykol fäör att den inte ska frysa. varmare neråt = mindre anti frysmedel
Ja är det glykol i soppan så förstår jag att den går sämre lol
precis!

Likadant om man kommer mer uppåt landet. ju högre upp man kommer desto mer anti frys medel i drivmedlet.


Diesel i övre delen av landet. (värmland å uppåt har ca 25% mer glykol eller liknande anti frysmedel i drivmedlen än södra delen av landet.
Väl märkt när vårt rallyteam skulle köra i Sveg då ägare till service busse vägrade tanka 3 gånger på väge upp som jag föreslog utan skulle tanka en gång å ha dunkar med upp.

Resultat. isplugg/ispluggar
Men seriöst! Har du glykol i bensinen så skär motorn...

Fotograf på tierpidag.se

351 Inlägg
8 april 2007
#8
har tanka v-power i min volvo 745,a å de är en jävla skillnad på han när han har ren v-power i tanken än 95oktan,

Våga Köra Sänkt

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 april 2007
#9
PeppeVectra skrev:
Hamilton skrev:
PeppeVectra skrev:
skit är de ju inte i soppan här. mer glykol fäör att den inte ska frysa. varmare neråt = mindre anti frysmedel
Ja är det glykol i soppan så förstår jag att den går sämre lol
precis!

Likadant om man kommer mer uppåt landet. ju högre upp man kommer desto mer anti frys medel i drivmedlet.


Diesel i övre delen av landet. (värmland å uppåt har ca 25% mer glykol eller liknande anti frysmedel i drivmedlen än södra delen av landet.
Väl märkt när vårt rallyteam skulle köra i Sveg då ägare till service busse vägrade tanka 3 gånger på väge upp som jag föreslog utan skulle tanka en gång å ha dunkar med upp.

Resultat. isplugg/ispluggar
jag hade hoppats på att du visste att hamilton driver med dig det är ingen glykol
i bensinen....bensinen i sig självt klarar en natt i sibirien (-91 grader)
glykolet ska hålla sig i kylar vattnet

ispluggar i tanken beror på kondens dvs vatten...
Senast redigerat av MeloveGolf (8 april 2007)


med lem
1 147 Inlägg
8 april 2007
#10
740tjejen skrev:
har tanka v-power i min volvo 745,a å de är en jävla skillnad på han när han har ren v-power i tanken än 95oktan,
lessen men jag tror dig inte..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

1 256 Inlägg
8 april 2007
#11
dallelito skrev:
740tjejen skrev:
har tanka v-power i min volvo 745,a å de är en jävla skillnad på han när han har ren v-power i tanken än 95oktan,
lessen men jag tror dig inte..
¨

Dallelito, har du provat nån gång?
Det kanske är lite överdrivet att säga att det är "en jävla skillnad", men skillnad är det!

V-power har högre Oktan än blyfri-95 = bättre effekt


1 231 Inlägg
8 april 2007
#12
Ja stor skillnad är det! På gränsen till "jävla" wink

Visst känner man inte lika mycket i alla bilar men evon min går bra mycket bättre på 98 eller 99(V-power) än 95.

Mitt projekt: Evo III

122 Inlägg
8 april 2007
#13
Tankade V-Power i min 125:a som jag hade, den accade lite bättre och toppfarten var lite högre:)


med lem
1 147 Inlägg
8 april 2007
#14
Jonni skrev:
dallelito skrev:
740tjejen skrev:
har tanka v-power i min volvo 745,a å de är en jävla skillnad på han när han har ren v-power i tanken än 95oktan,
lessen men jag tror dig inte..
¨

Dallelito, har du provat nån gång?
Det kanske är lite överdrivet att säga att det är "en jävla skillnad", men skillnad är det!

V-power har högre Oktan än blyfri-95 = bättre effekt
jag kan tänka mig att det märks en viss skillnad i din moderna evo, men att det e en markant skillnad i en 745 från 88 tror jag inte på.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

88 Inlägg
8 april 2007
#15
rent sykiskt gör det nog mycket som med sport avgas system


406 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
#16
jaa verkar ju vara lite varierande åsikter om detta så man får väl testa o se om det blir nån skillnad, håller nämligen på med ett hobbybygge i form av en kinamoto med förlängd sving o lite sånt.....ska ställa upp i ett mopeddragrace så det ska trimmas så mycket det går o kan man få ut 0.10hk till så e det bra haha.....tackar för svaren än så länge

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

304 Inlägg
9 april 2007
#17
Men kan det inte vara skadligt att köra på 98 och 99 när tillverkaren rekommenderar 95? roll

I have my own race...

161 Inlägg
9 april 2007
#18
skit soppa är det, testade i min och han gick inte bra på den! över reklamerad bensin säger jag! smile

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!

Impreza Drifter
116 Inlägg
10 april 2007
#19
Kört på V-power sen den lanserades i Imprezan.
Märkte en rätt bra skillnad på min iallafall..

Skulle inte hälla i nått annat än minst 98 oktanigt i en fulltrycks turbo bil.
NU Har inte Shell 98 längre så då blev det V-power istället.. tongue

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition

Fartglad ;)
128 Inlägg
10 april 2007
#20
Min bil går finare på V-Power.



Sök