2993
Sök

audi a3 eller golf?

73 Inlägg
9 april 2007
om ja får rekomendera så känns audi:n som ett bättre val, då roligast som 4wd/turbo smile

Det är inte lätt när det är svårt när man sitter i en gummibåt
och kör 240....

223 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Bullo och va hade du tänkt dej för pris då? tongue 

vad kostar a3 1.8t i skatt? inte för de spelar nån större roll bara nyfiken..

a3 med v6a de e väl bara dom nyare bilarna de finns med hade tänkt mej i prisklass 70-80tusen max smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
10 april 2007
snodd skrev:

a3 med v6a de e väl bara dom nyare bilarna de finns med hade tänkt mej i prisklass 70-80tusen max smile

a3 finns inte med sexa om jag inte minns fel finns: 1.6 1.8t 1.9tdi

Golf från 92-> finns med sexa och fyrhjulsdrift
Audi har väll också en hel del sexor vet itne om quattron följer med dock...

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
10 april 2007
Ljudmässigt så är ju V6:an en klar vinnare. Och 4wd är ju att föredra om du ska ha ner allt i backen.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
10 april 2007
FireTraXX skrev:
Owzer skrev:
Samma grejjer i princip. Finns dock 2st varianter av 1,8T motorn, en på 150kusar och en på 180. Så ta den som har 180hk motorn.

jag har 190hk i min.
Är väl samma motor som e A3 och Golf?

njae, inte riktigt, golf/A3 har tvärställd spis, du har längsmonterad I A4:an, visst, det är stora likheter, men inte samma motor, ska man t.ex ha en A3 med quattro så är det haldex och inte torsen i dem...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
10 april 2007
Mäki skrev:
mr_persiano skrev:
Jag tycker du skall köpa en A3 helst en A3:a med quattro så får du mycket roligare körupplevelse.

Själv har jag en A3 1.8ts quattro. Jag är hur nöjd som helst med min.
Och om du letar runt så ser du att deti nte är så många stylade A3:or så det blir lite roligare och styla den.

Men en sak som jag har märkt är att styling prylar till Golfen är lättare att få tag på och billigare.

Det finns lite olika varianter också. Golfen har ju En som är 150 hk och en som är 180 hk.
Den som har 180 hk kom lite senare och kostar lite mer på grund av det. Men jag har själv inte hittat några Golf gti med 4 motion så där finns ingen fyrhjulsdrift. Det finns i V6:an och i tdi versionerna.

Men A3:an har en vanlig 1.8t som har 150 hk, vanlig 1.8t med quattro, en 1.8ts som har 180 hk och en 1.8ts quattro som är 180 hk och fyrhjulsdrift.

Jag hade också som du svårt att välja i början för jag ville absolut ha en golf gti.
Men det blev en A3:a för att jag märkte att det fanns så många golf gti som var stylade.
Då blir det lite tråkigt att se samma styling som man själv har på andra bilar m.m.

Så ta dig en riktigt funderare. Om du har frågor så är det bara o höra av sig.

En liten OT fråga!
Har A3 1,8ts 5 eller 6 växlar? smile För 1,8t har väl 5 ? smile

Det e la quattron som e 6 växlad?! Lr det kanske bara gäller A4...

Hade jag varit dig hade jag satsat på en 1,8t Quattro, å sen när pengarna finns slagit en signal till BSR! Om du inte förstås hittar en fin 1,8ts Q till passande pris!
Men ska du ha en audi ska du ha en Quattro!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
10 april 2007
snodd skrev:

har inte tänkt på pris än wink ska nog vänta ett halvår innan (bilbyte). men en 75-80 tusen utan ljudet (originalljud självklart) hade jag tänkt mig. ljudet går nog på en 20 tusen iaf.

skatten ligger på 1500:- har jag för mig och försäkringen i mitt fall ligger på 1700/halvår helförsäkring.

man lever bara en gång så lev väl!

Backyard Performance
3 Inlägg
11 april 2007
Kan flika in me att min A3'a e 6växlad. Sitter vad jag hört samma låda i min som i en s3'a(?). Och dt kan ju va att föredra om man vill trimma lite hårdare:D... Vet oxå att det sitter andra spridare i en TS än i en vanlig T, alltså inte bara ett chip som skiljer.

//MVH Pontus
Vorsprung Durch Technik!
Audi A3 1,8TS Quattro S-Line -03

223 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
okej tack för alla svar smile blir nog en audi iaf..

Sök