3516
Sök

Fasvända framsystemet

4 554 Inlägg
18 augusti 2005
Lucifer84 skrev:
Tiaz skrev:
Enkelt förklarat, att sätta just + på + och - på - spelar ingen roll, så länge man sätter lika på ALLA högtalare..

Vill säga FEL!
Livstiden på högtalaren blir reducerad pga att konen rör sig på fel å fördärvar kottningen i magneten,(strömen rör sig på fel håll).
Därför är det EXTRA viktigt å placera kablarna rätt på ett baselement.

om man fasvänder så ändras ju inte växelspänningens/strömmen amplitud den vänds bara..

2lateuloose
543 Inlägg
19 augusti 2005
Nu har jag fasvänt ena diskanten!.. och nu går bilen dubbelt så fort!.. har  jag chippad den då?

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

draminbil.nu
1 382 Inlägg
19 augusti 2005
CoSmoZ skrev:
Nu har jag fasvänt ena diskanten!.. och nu går bilen dubbelt så fort!.. har  jag chippad den då?

nej.. Det du har gjort är att  byta spridare.. fungerar ochså effektivt men att chippa är något helt annat! det innebär att du byter ut reservhjulet mot en chipspåse (500g eller mer för bästa effekt) ju större påse desto bättre effekt! nu har vi även utrett det i denna tråden!

ludwig

2lateuloose
543 Inlägg
19 augusti 2005
JAg visste väl att Chips hade nåe med saken att göra.. för efter varje gaspådrag kommer det ut en rökpuff som ser ut som en OLW logga! ...wieeee

skönt att få det skrivet så att man förstår wink .. näe nu ska jag ut & sätta på NOS märken på brandsläckaren! det ska ge minst 30 starka hk mer..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

draminbil.nu
1 382 Inlägg
20 augusti 2005
det var någon som sa att man kunde få 40 om man hade rättsorrts brandsläckare... men jag är inte säker

10 287 Inlägg
21 augusti 2005
Kul med lite humor. Nog nu. Fortsätta skratta på msn.

Vi låser / raderar om det spårar ur.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök