kompressor på en bmw 520

Tikka
10 april 2007 · 10 Inlägg

Tja!

Är inte så hajj på bilar pga precis fyllt 18 och fått min första bil.
Nu till min fråga.
Går det att slänga på en kompressor på en bmw 520 utan att trimma motorn innan?
Pallar den kompressor då?

Sen till andra frågan.
Är det svårt att montera en kompressor?
Måste man lämna in den?smile

Nada_
10 april 2007 · 94 Inlägg

hej tyvärr så går de inte , du måste ha lögre komprisjon i motorn då, o sen tror ja de e en jävla massa pyssen innan de blir i funka.

saab 93-cupé
Tikka
10 april 2007 · 10 Inlägg

okej. Något annat tips på hur man får ut lite mer hästar då?tongue

Nada_
10 april 2007 · 94 Inlägg

hm nja e inte så hemma på bmw, vet inte riktigt,

saab 93-cupé
MeloveGolf Vw trimmare
10 april 2007 · 2 995 Inlägg

Nada_ skrev:
hej tyvärr så går de inte , du måste ha lögre komprisjon i motorn då, o sen tror ja de e en jävla massa pyssen innan de blir i funka.

funkar på orginal komp det styr mer hur mycket du kan ladda....

Massa pyssel kan innebära Fästen,motorstyrning mm

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Nada_
10 april 2007 · 94 Inlägg

okey fel av mig sorry

saab 93-cupé
MeloveGolf Vw trimmare
10 april 2007 · 2 995 Inlägg

Du som 18-åring lär ju ha bra inkomst om du funderar på kompressor? 30-40k för att få det "Bra" är ju att räkna på mer om du är ute efter riktigt effekt annars finns ju chip,kammar,avgas,filter och även toppen att fixa kan ge lite roligare bil....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Mattias_M
10 april 2007 · 169 Inlägg

Nada_ skrev:
hej tyvärr så går de inte , du måste ha lögre komprisjon i motorn då, o sen tror ja de e en jävla massa pyssen innan de blir i funka.

Tyvärr stämmer inte det du säger, det går mycket bra och montera en kompressor på de flesta motorer. Finns flera firmor som säljer bolt-on kitt! Vid låga laddtryck behöver man inte ändra på kompressionsförhållandet.

Dessutom får du skilja på en motors kompression och kompressionsförhållande, det ena är ett tryck och det andra ett förhållande mellan största och minsta volymen i cylindern.

Mvh Mattias

bumpe Lastbilsmekaniker
11 april 2007 · 3 878 Inlägg

Hej, det smidigaste lär vara att byta till en 535 snurra istället, blir många timmar/kronor innan du är klar med kompressor installation...

lartz Mekaniker
4 maj 2007 · 240 Inlägg

BMW Trim www.autopower.se kan du leta BMW delar sen finns de BMW Kompressor komvertering för ca 50 000:- och sen om du vill ha turbo kostar de ca 100 000:-
men desse Priser som jag vet är till M50 motorn något mer vet jag inte tongue

Bil & Maskin i Munkfors AB.
Volvo 240 GL "Barbro" (1988)
Figgy
4 maj 2007 · 157 Inlägg

Varför inte köpa en 535:a direkt? Samma bil -> Starkare bil : 211hk.
Sen om det inte duger kan du köpa lite smått & gott som kamaxel, Porta & plana, Avgas, Chip, osv. Allt detta för under summan av kompressorn. Du når även mer effekt, då 520 endast har 129hk original.

BMW 735i (1996)
Josip
4 maj 2007 · 67 Inlägg

du kan ju annars köpa 535 eller en 540, de är ju lättaste sättet och få en hel del krafter, sen när du köpt en 540 så kan du köpa kompressor..smile då har du brutal bmw sen....

dalldall
4 maj 2007 · 97 Inlägg

köp en 535 istället o sälj 520!! har själv haft 520 både med 12v o 24v, 12 ventilaren är såååååå slöööööö, inte lönt att lägga pengar på den tyvärr, om den inte är i nyskick i karossen såklart!

BMW 535 (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang