Jag tänkte byta hjulbultar (och muttrar) eftersom de är ganska slut. Var in på Helmia bil här i Karlstad och de skulle ha 1000 kr (!) för en hel uppsättning. Är detta ett normalt pris? Vet någon vart man kan få tag på billigare eller kostar det så mycket om man vill ha någorlunda kvalitét?
Det är inte m12 utan halvtum. Vet dock inte vad det är för stigning på gängorna
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Volvo PV,140 och 240 har 1/2" UNF, sena 240 och fram har M12x1,5
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Volvo PV,140 och 240 har 1/2" UNF, sena 240 och fram har M12x1,5
jajamän vet du möjligen när de byttes dimension oxå? å är de samma splines på de nya som de gamla?
Jag är inte säker, men jag har för mig att jag läst någonstans att dom bytte gängor vid faceliften -83 för att få samma som på 700.
Splinesen vågar jag itne svara på, men det BORDE vara samma. Ser likadant ut iaf.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!