Läste nånstans att man svälger ca 20 spindlar i sömnen under sin livstid tur då att man inte bor i nått land som jar jättesåindlar för då vet man direkt vad man svalt om mna är mätt på morgonen
och ni ska vara stora pojkar på garaget ni borde ju skämmas ju spindlar är ju inget att vara räddd för när dom är så pyttesmå bara att fånga dom och rycka benen av dom då när dom bråkar me den
Dom är ju små som satan. Ser bara läskigt ut för att den är förstorad
Iaf en tråd jag inte ska visa för min fröken. Hon lär få panik
Min största som jag har haft,var ca 30cm mellan fram till bakbenen och kroppen på den var ca 10cm lång 4-5cm bred. - Man var verkligen på vakt när man matade den.
Kan ju tillägga att den är Sveriges giftigaste också. Ett bett kan jämföras med ett getingstick. Mvh//Erik
Det finns inga giftiga spindlar i sverige, om dom inte är exotiska eller importerade. -Visst kan dom bitas,men då ska det vara på sånt ställe där man verkligen har tunn hud. Och det skulle kännas som en rispa från en tagg eller ett litet nålstick,inget mer.
Alla spindlar jag känner till är giftiga, men de kan inte förgifta oss precis. Som du säger så måste huden vara riktigt tunn, och det är den på ett ställe där det troligtvis känns förjävligt att bli biten
usch vilken vidrig spindel .. hade en stor skitsnabb jävel på soffan breve mig igår kväll , den var väl typ 7-8cm allt som allt. aa riktigt äcklig var den iaf men mammas kille fick smälla den åt mig .. heheh