2831
Sök

Förarkort För Digital Färdskrivare

1 268 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#1
Hur många här har Digitalt Färdskrivarkort?

Hur gick det till när ni ansökte om det?

vad tycker ni om det?

För och nackdelar?

296 Inlägg
15 april 2007
#2
Vad ska du med det till ?smile Trivs med vanliga färdkskrivarkort .

Supraman
2 300 Inlägg
15 april 2007
#3
Horizon skrev:
Vad ska du med det till ?smile Trivs med vanliga färdkskrivarkort .
Man måste ha det till dom nya färdskrivarna.

Max 14 dagar utan förarkort om man kör en med digital färdskrivare.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
15 april 2007
#4
Jag ska ansöka om mitt om jag får klartecken att jag får börja men tycket att det är skit!
Allt för att göra livet o jobbet svårare! Snart finns det ingen som vill köra lastbil om det försätter så med alla regler o trams!


49 Inlägg
15 april 2007
#5
Inte så stor skillnad, förutom att man inte kan mörka längre. skönt ju när den säger till för rast smile senså är de reglerna som styr, så dom borde ändras. fast åandrasidan så är det klart man ska ha rast/vila o att chefen inte kan tvinga en jobba, men inte alltid det synkar med körningen bara! tacka vet jag oranga tidboken.

~wrooooom psssscchhhtttt~

49 Inlägg
15 april 2007
#6
LazerHawke skrev:
mois_ skrev:
Inte så stor skillnad, förutom att man inte kan mörka längre. skönt ju när den säger till för rast smile senså är de reglerna som styr, så dom borde ändras. fast åandrasidan så är det klart man ska ha rast/vila o att chefen inte kan tvinga en jobba, men inte alltid det synkar med körningen bara! tacka vet jag oranga tidboken.
vill en mörka kan man ju ta en annan bil me analog smile
taskit läge om chefen bara har nya bilar, fast å andrasidan så betalar han nog böterna med då så om de skulle råkat blivit fel   hä hä

~wrooooom psssscchhhtttt~

1 268 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#7
mois_ skrev:
LazerHawke skrev:
mois_ skrev:
Inte så stor skillnad, förutom att man inte kan mörka längre. skönt ju när den säger till för rast smile senså är de reglerna som styr, så dom borde ändras. fast åandrasidan så är det klart man ska ha rast/vila o att chefen inte kan tvinga en jobba, men inte alltid det synkar med körningen bara! tacka vet jag oranga tidboken.
vill en mörka kan man ju ta en annan bil me analog smile
taskit läge om chefen bara har nya bilar, fast å andrasidan så betalar han nog böterna med då så om de skulle råkat blivit fel   hä hä
möjligt men man får ju prick sad

49 Inlägg
15 april 2007
#8
LazerHawke skrev:
mois_ skrev:
LazerHawke skrev:

vill en mörka kan man ju ta en annan bil me analog smile
taskit läge om chefen bara har nya bilar, fast å andrasidan så betalar han nog böterna med då så om de skulle råkat blivit fel   hä hä
möjligt men man får ju prick sad
skaffa lite boobs så ökar chansen att du klarar dig drastiskt lol

~wrooooom psssscchhhtttt~

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 april 2007
#9
mois_ skrev:
skaffa lite boobs så ökar chansen att du klarar dig drastiskt lol
Jo, dom har många fördelar dom där..

Lite avis faktiskt tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

DFFL
9 020 Inlägg
15 april 2007
#10
Jag får ny lastbil i maj (Om jag har turen att den äntligen är färdig) och då så är där digital skrivare.
Tycker att det ska bli bra, så många ggr som jag glömt fylla i det o.dyl.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mr JoJJe
132 Inlägg
15 april 2007
#11
jag har traditionella färdskrivarkorten men nackdelen är ju den att man glömmer vrida lite då o då på vreden o att fylla i, hehe tongue
Där med bör de digitala funka väldigt bra, har dock inte testat de men kan väl anta att de är de..

Den som ingen turbo har, han åker utan bar
Nissan 200sx

-utan 940
1 728 Inlägg
15 april 2007
#12
Jag blev tvungen att skaffa ett sånt kort när jag fick en ny lastbil på jobbet och jag gillar det inte alls. Som mois säger kan man ju inte fuska lika lätt, ett färdsdskrivarblad kan man kasta och säga till polisen att man var ledig den dagen om de frågar. De gamla färdskrivarna var heller inte lika känsliga och registrerade inte krypkörning, med de nya kan man inte släppa en fis utan att de börjar registrera annat arbete istället för vila.

Sen började väl nya reglarna gälla den 11: April, nu måste sista rasten vara en halvtimme sammhängande för att det ska räknas.

Gorgilus addictus
4 755 Inlägg
15 april 2007
#13
Här står allt som behövs veta om kör och vilotids reglerna smile

http://www.vv.se/templates/page3____19835.aspx

Men dom nya digitala korten? Hur mycket kostar dom att fixa? Någon som vet det?
Har sj hört summor från 600 kr till 2000 så tongue.
Senast redigerat av THEBADGUY (15 april 2007)

Allt för den där jävla hatten!

1 268 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#14
mois_ skrev:
LazerHawke skrev:
mois_ skrev:

taskit läge om chefen bara har nya bilar, fast å andrasidan så betalar han nog böterna med då så om de skulle råkat blivit fel   hä hä
möjligt men man får ju prick sad
skaffa lite boobs så ökar chansen att du klarar dig drastiskt lol
tsss då får man ju göra om därnere med tongue

-utan 940
1 728 Inlägg
15 april 2007
#15
THEBADGUY skrev:
Men dom nya digitala korten? Hur mycket kostar dom att fixa? Någon som vet det?
Har sj hört summor från 600 kr till 2000 så tongue.
650kr kostar det.
Här beställer du: https://secure1.ore.vv.se/FSKortBest/Be … ort_1.aspx
Senast redigerat av Andreas 940 (15 april 2007)

1 268 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#16
THEBADGUY skrev:
Här står allt som behövs veta om kör och vilotids reglerna smile

http://www.vv.se/templates/page3____19835.aspx

Men dom nya digitala korten? Hur mycket kostar dom att fixa? Någon som vet det?
Har sj hört summor från 600 kr till 2000 så tongue.
650kr så vitt ja vet

138 Inlägg
15 april 2007
#17
Jag har digitalt i min lastbil men där passar det bra. Har sånna körningar som passar den färdskrivaren bra = ) Sätter rast när jag lastar och lossar ibland. Lite surt bara att det börjar pipa i hela hytten om man kör lite för fort.

1 268 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#18
morron_soo skrev:
Jag har digitalt i min lastbil men där passar det bra. Har sånna körningar som passar den färdskrivaren bra = ) Sätter rast när jag lastar och lossar ibland. Lite surt bara att det börjar pipa i hela hytten om man kör lite för fort.
haha hur många raster får man ha för att det skall se bra ut? tongue

Skaune
15 april 2007
#19
De e iaf bra att slippa ha med så satans många gammla blad!tongue

1 268 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
#20
Axor skrev:
De e iaf bra att slippa ha med så satans många gammla blad!tongue
mjo fast har man möjligheten köra bilar me analog så måste man tyvärr ha dom med sad


Sök