3634
Sök

En tråkig historia!

509 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
I lördags klockan 19:00 den 14/4 Va jag på väg hem med en pizza som jag hade hämtat! KOmmer på en 70 väg ligger runt 70-80 och pillar lite med sterion! När jag kollar upp är en älg på väg över vägen! :O Jag nitar och slänger ner huvudet. älgen flyger på bilen! hela taket, vindrutan, fronten, huven är helt fuckad! :(  Rutan har tryckts in till ratten! Jag klarar mig och går ur bilen ganska skakis! Tror bilen måste skrotas! :/

Vet någon hur dom kollar om dom ska fixa bilen eller om det blir skrot?

Något som inte går att laga så lätt! exempel taket, balkar och skit?

Nån mer som har någon mer djur historia?  :)

Kettunen
16 april 2007
Jag körde på ett rådjur i fredas. Fredagen den 13e som sagt =/ Men bara min front som skadades så inget mer så är gla för det! tongue

.......
2 655 Inlägg
16 april 2007
Fidde_C70 skrev:
I lördags klockan 19:00 den 14/4 Va jag på väg hem med en pizza som jag hade hämtat! KOmmer på en 70 väg ligger runt 70-80 och pillar lite med sterion! När jag kollar upp är en älg på väg över vägen! yikes Jag nitar och slänger ner huvudet. älgen flyger på bilen! hela taket, vindrutan, fronten, huven är helt fuckad! sad  Rutan har tryckts in till ratten! Jag klarar mig och går ur bilen ganska skakis! Tror bilen måste skrotas! hmm

Vet någon hur dom kollar om dom ska fixa bilen eller om det blir skrot?

Något som inte går att laga så lätt! exempel taket, balkar och skit?

Nån mer som har någon mer djur historia?  smile

farsan och jag krockade me en älg för 2 vintrar sen och de va ändast: framrutan, huven, höger lyckta, kofångarn och grillen som pajjade, och bolaget ville skrota den, förmodligen för att de va en volvo 740 gammal bil men den hade inte en rostfläck och me de stora skadorna som du fått så kan ja garanterat säga att den blir skrotad, om taket å de e trasigt...

(none)
1 725 Inlägg
16 april 2007
Fy fasen vad tråkigt när sådan händer..

Har väll ingen djurhistoria men jag har en "djurförsäkring" eller vad fasiken det heter:) hehe
Alltså att det går på försäkringen om man kör på ett djur. Skönt att ha då det väll händer..

--Lev i går som det vore i morgon--

159 Inlägg
16 april 2007
kan tänkta mig offerten från firman som ska laga din bil om de e tak o hela kittet som fått stryk blir ganska så dyr sad

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 april 2007
inga bilder på hur det ser ut ?

509 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Ja det blir det säkert! Bilen ligger i 180000 kronors klassen sa dom idag när jag ringde! Men med både arbete och alla detaljer som ska fixas! ny lack och allt det andra så kan nog notan springa över den summan!

509 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Ska försöka fixa fram bilder snart!

Medlem 34530
908 Inlägg
16 april 2007
Fidde_C70 skrev:
Ja det blir det säkert! Bilen ligger i 180000 kronors klassen sa dom idag när jag ringde! Men med både arbete och alla detaljer som ska fixas! ny lack och allt det andra så kan nog notan springa över den summan!

Tråkigt, hoppas det löser sig.

Annars finns det ju C70 till salu wink

http://www.blocket.se/vi/11485661.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/11448089.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/11422453.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/11221972.htm?ca=14_s

Vet inte vad du önskar, men ett litet axplock av vad som finns på marknaden. Skulle du vilja ha en cab istället. Så finns det massor att välja på.

Ett litet tips bara, skulle försäkringsbolaget lösa in den. Se till att få ut de där 180 000 som verkstan sa att den var värd.

Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Administratör
2 980 Inlägg
16 april 2007
Ja jag skulle inte vilja ha tillbaka en bil som tak och dylikt är bytt på.....

En kopp av den svarta såsen...

Körv
3 535 Inlägg
16 april 2007
hur gick det med pizzan?

(Förlåt, kunde inte låta bli)

Hoppas det löser sig med bilen och allt hmm Kan inte vara roligt när det smäller. Tänker själv på vad många gånger det nästan hänt såna saker.

Tack å lov har det inte hänt något allvarligt.... ÄN.

Truckdriving Man

2 751 Inlägg
16 april 2007
decib3L skrev:
hur gick det med pizzan?

(Förlåt, kunde inte låta bli)

Hoppas det löser sig med bilen och allt hmm Kan inte vara roligt när det smäller. Tänker själv på vad många gånger det nästan hänt såna saker.

Tack å lov har det inte hänt något allvarligt.... ÄN.

tror nog pizzan va de sista han tänkte på...

Who Djaa bless no man curse

Körv
3 535 Inlägg
16 april 2007
Precis, var inte meningen att någon skulle ta illa upp. Ville bara lätta upp stämningen lite. Jag ber ursäkt till den/de som tog illa upp.

Truckdriving Man

Livsnjutare
342 Inlägg
16 april 2007
Plockade 1 ½ rådjur på en kväll! Har sedan tidigare en bula på höger bakdörr av ett rådjur som sprungit in i det!

Bilen blir till 99% skrotad! Hoppas du får ut tillräckligt med pengar bara!

Pizzan tror jag att han tvångsmatade älgen med!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

88 Inlägg
16 april 2007
Hur gick det med älgen då?

Hur långt är ett snöre?

Bobo
16 april 2007
Jag skulle i alla fall bry mig mer om djuret än om min bil

2 Inlägg
16 april 2007
tråkigt ;/  , men tur att du klarade dig

509 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Hehe pizzan fick slängas i skogen! Älsgen va inte så sugen på det! Han ville helst dö, och det fick han! Kom en gubbe utan licens och några promille alkohol i blodet! Tre skott fick han sen tackade han för sig!

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
18 april 2007
oh fy fan de finns inge värre stank än när de läcker ut innehåll från våmmen! FY FAN!

hoppas älgen va någorlunda hel så du slapp den stanken..

Två ord räcker, SAAB knäcker

509 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Han var hel!

Sök