3647
Sök

En tråkig historia!

509 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
fler djur historier?

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
28 april 2007
höll på att ta 2st råddjur samma morgon dåligt trött man blir då

första gången sprang rådjuret in i bakskärmen smile och polarn som låg typ nära bakom hann bromsa så rådjuret hann i mellan sen så hoppade det upp ett rätt vad det var typ 2meter från bilen hann inte ens bromsa men den missade bilen med 30cm högst smile

kan säga att det var inte min dag för sen flög huven upp och la sig över framrutan i 100 hehe det var riktigt spännande  tur det var en skrotbil smile

Kör fort så hinner inget hända...

390 Inlägg
28 april 2007
Runt tiotiden på kvällen för några år sedan kom jag på att jag skulle åka till Arjeplog
som är 86 mil bort. Satte mig i min 850 GLT med risiga däck som jag hade då och drog iväg. Kört sträckan många gånger och det brukar inte gå så sakta och de gjorde det inte den här gången heller. Blev trött när ja närmade mig Östersund vid halv tre nånting så stannade och sov ett tag. Piggnade till och for igen, tog väl 15 min så kom jag över ett krön i 140 och så stod det ca 15 renar mitt i vägen. Gled bara när jag bromsade men parerade nog för att bara ta en ren på höger sida bilen iaf. När jag väl fick stopp stod de runt bilen och som den fjant jag kan vara blev jag halverst i paniken.. Vägrade först gå ut och kolla regnr på bilen när polisen bad mig smile Jaja stannade en grabb i min ålder med en 850 t5r och frågade vad som hänt osv och föreslog att jag skulle komma o sätta mig i hans bil ett tag och lugna mig och prata lite bara. Det var väldigt uppskattat att träffa på en sån trevlig människa just då!
Runt åttatiden var jag framme i Arjeplog iaf smile

Rallyförare
1 075 Inlägg
28 april 2007
Hella 3000... Ju fler desto bättre smile
Bra försäkring mot Älg, så tillvida man har fullgod syn i övrigt.
Har "lyst upp" två stycken älgar som stod brevid & på vägen under dom senaste två veckorna.
Har dessutom plusförsäkring på bilen (Ingen självrisk vid kollision med vilt samt skadegörelse) Den var gratis första året sen 40:- extra i månaden.
Funkar fint, försäkringsbolaget bytte t.o.m framrutan gratis efter att en "fågelkrock"

Åter till ämnet.
Jag tror att försäkringsbolaget löser in bilen.
Några 180000:- lär det knappast bli tal om däremot.
Den billigaste av årsmodell 00 kostar 9oooo:- på blocket och har gått 14000mil
Den billigaste 2.5Turbon kostar 95ooo:- och har gått 9800mil.
Sen tar även kreditbolaget sin del...

Inte kul...

136 Inlägg
28 april 2007
När jag krockade med en lyktstolpe med en halvår gammal bil så fick jag för migatt de lagar upp till hälften av bilens värde, annars blir det helt ny.

Reparationen gick på 66000, hälften jobb, hälften reparation. Bilen en corolla 03 för 160k

Som de andra säger blir det nog mest skrot, väl svårt att garantera säkerheten i en så skadad bil, om olyckan skulle vara framme igen. De vill inte gärna betala pengar ett helt liv som invalidiserad hmm

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
28 april 2007
Körde på hästskit förut (ja den var så låg då) nya spoilern gick åt helvete sad
Kan bara tänka mig hur du känner när mer eller mindre hela bilen är demolerad.

Skumm fråga men....kom delar av älgen in i bilen? Polaren fick hela bilen full med älghår och diverse annat när han frontade med en älg.

509 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
Airams historia låter lite somn the ring två! smile Nja lite älghår var det bara i bilen! Den flög över bilen och la sig i diket så jag fick inte så mycket älg i bilen! Ska kosta 127000 att laga bilen så ja vi får se!

390 Inlägg
29 april 2007
Fidde_C70 skrev:
Airams historia låter lite somn the ring två! smile Nja lite älghår var det bara i bilen! Den flög över bilen och la sig i diket så jag fick inte så mycket älg i bilen! Ska kosta 127000 att laga bilen så ja vi får se!

Haha lite utav en drama queen kanske smile

88 Inlägg
1 maj 2007
Min kusin krocka med två älgar en älg ko och en älg ko. Fick in bägge i bilen kon tog pasagera stolen till baksätet och kalven jämte han där stolen satt som tur va va han vid medvetande och hade inget bälte så han kunde ta sig ut genom sin dörr efter som kon levde och sparkade och spratlade. älgkon han sparka axlen ur led innan han han ut .
Såg bilen efter och det va inte mycket av bilen kvar. Älgkon hade sparkat sönder förar stolen så han fick va glad att han han ut .

Colaberoende
1 219 Inlägg
1 maj 2007
Har bara tagit ett rådjur (Med Hendrik och Rebecka från Big Brother i bilen) ... Bilder finns under projekt. Trodde fasen att Försäkringsbolaget skulle lösa in bilen men dom lagade upp den för 24000:-

Efter det tog jag viltförsäkring med Hyrbil. Och har blivit en helt annan bilförare sedan dess.

Kvittar hur bra man än kör. Dom kan ju dyka upp närsomhelst.. alltid tråkigt när sådan händer + alla extra samtal man måste ringa.

/Ena
Senast redigerat av Ena (1 maj 2007)

36 Inlägg
1 maj 2007
Ett rådjur skuttade upp och headbangade höger skärm/blinker på min 740 för ett par år sedan, var på den fortsatte under slet lite i stänkskyddet under motorn, för att sedan försvinna i solnedgången på andrasidan vägen innan vi ens fått stopp. Luriga dom små liven glad att jag inte tatt en älg det är ju riktigt farliga att få i bilen.. huu

Det spelar ingen roll hur man trimmar en bil, sitter skit bakom ratten kan till och med en Saab dra vilket "vrålåk" som helst

DFFL
9 020 Inlägg
1 maj 2007
Ena skrev:
Har bara tagit ett rådjur (Med Hendrik och Rebecka från Big Brother i bilen)

Namedropping är reserverat för riktiga kändisar.
C-kändisar som ingen kommer ihåg räknas ej.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

80 Inlägg
1 maj 2007
Om de gick bra med dig så skit i bilen!!!! De finns nya!!! Själv krockade ja med älg i 70-80(när de small) för 3 år sen!! Pajade nacken axeln ögat,jobbar ff bara 50% å kommer nog aldrig jobba 100 igen!! Ja hade då en likadan bil som idag...Honda Prelude -95 med Airbag....de va de som räddade mig!! Skulle enligt försäkringsbolaget få mellan 22 å 25.000kr för bilen!!! Krigade som F_N med dom om de! Men jag tog iaf kontakt med en värderingsman (en oberoende person som opartiskt värderar bilen...från Svenska Värderings Kammaren...tror de hette så)som kollade runt på olika ---->bilfirmor<---vad bilen var värd. Dom får nämligen inte gå på privatpersons-anonser enligt avtal!! Han värderade bilen till 70.000kr!!! Så jag fick ut 68.500kr till slut när självrisken va dragen!!!

De enda regel som finns vad jag vet när de gäller värderingsman är att om bilen värderas Lägre än de som försäkringsbolaget gör...får du pynta 500kr för väderingsmannens "lön". Om den Värderas hörgre så får du de belopp som värderingsmannen uppgett å dom pyntar 500kr till "mannen"

Kan förstå att du är "kär" i bilen...men va glad att du inte skadade dig/dog!!!

Själv fick man bara åka 250mil i min efter motorrenoveringen...(Lika renovering som ja gör igen nu!!!)

Blir de problems...pma!!
Senast redigerat av Jetman (2 maj 2007)

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!

509 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Dom är som ålar helvetes försäkringsbolagen! Slingra sig ur!

128 Inlägg
4 maj 2007
Fidde_C70 skrev:
Dom är som ålar helvetes försäkringsbolagen! Slingra sig ur!

hahaha dén var rolig den ahaha

---2Fast 2Furious---
Clio V6

509 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
Bilen blir skrot! fick papper i helgen på det!

Avstängd
329 Inlägg
13 maj 2007
blir de mercedes nu?

Sök