Tycker som majoriteten att den ser bra ut frammifrån men mindre ssnygg bakifrån. Jag har prvkört en C30 T5 och var inte jätte imponerad. Först och främst var den rättså liten innuti, stolen gick inte att föra bakåt tillräckligt, jag e 1.98, sen om man satt på passagerarsidan så fick man en j*vla kant i knäna och hanskfacket gick inte att öppna för att benen var ivägen. Bilen var rättså pigg att köra, men det gick segt när man kom upp i 200 med 3 pers i bilen.
Tyckte den var svår att vänja sig vid först men jag tycker den har rätt vågad design ändå och är småhäftig. Den är väldigt trevlig att köra också men tål inte småbilar så jag lär aldrig skaffa någon.
Tycker den är rätt så korkad rätt igenom. Baken är inte fin alls men den sticker ut från mängden. Sen så har den bara två dörrar tycker sånt är jävligt jobbigt. Vidare så är det bara två säten bak otroligt korkat då bilen är stor nog för att ha plats för tre. Men det är väl som med nokias design mobiler. De som har pengar och tror sig vara mode fantaster kommer köpa den direkt. Kanske därför den säljer så bra i USA.
Så jag tycker att den är ful men marknaden verkar tycka det motsatta.
Men det är ju som många andra skrivit tidigare, C30 är det inget nyskapande, bara en ripoff av 480. Den dagen volvo skapar ngt nytt istället för att kopiera alla andra biltillverkare så kanske det kan bli bra.. Tycker att C30 har väldigt klara likheter med Lada Samara!?!