2325
Sök

Volvo C30 Fin eller ful ?

1 059 Inlägg
19 april 2007
ser ok ut framifrån men annars e den apful.Inte ens inredningen är snygg.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

1 722 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
jag msåte fråga ! ÄR NI HELT skjutna i huvudet?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

106 Inlägg
19 april 2007
ful

Dansar Aldrig Nykter
Onödig Vikt Är Inte Nödvändig Vikt

1 196 Inlägg
19 april 2007
Grejen är väl den att en Basutrustad C30 kostar 196900:- NY, då är den verkligen bausutrustad, men stålfälgar, solid lack och ja, allt som är standard. Om man nu har 200000kr att köpa bil för, inte köper man väl då en C30? Då är ju en nybegagnad S60,V40 eller S40 ett bättre köp...
I alla fall enligt mig, för sen om man skall sälja bilen framtiden så begränsas ju spekulanterna, då den inte passar barnfamliljer eller liknande. Utan bara ensamstående utan barn. Tror till och med att en Porsche 944 är rymligare, i den får man iaf in 2 golfbagar utan att fälla ngt baksäte.

455 Inlägg
19 april 2007
nae inte min smak finns snyggare ..men de va jag tycker:D

401 Inlägg
19 april 2007
om vi säger som såhär, ja skulle hellre vilja ha spetälska än ha en C30 tongue

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

72 Inlägg
19 april 2007
En skam att den kallas för VOLVO!
Extremt ful i bakpartiet. (Påminner om en öststats bil)

Besök oss gärna på www.racecom.se för mer roliga saker!

1 854 Inlägg
19 april 2007
Kommer inte ihåg om jag har skrivit men värt o skriva igen, den är ful!!

Är det nya modellen av 480 lika fula smile
Senast redigerat av onej84 (19 april 2007)

289 Inlägg
19 april 2007
Den påminner ju väldigt mycket utav gamla 480:n som föregående skribent skrev. men visst om några år så kommer den nog vara såpass billig att det blir en bra förstabil för många bilförare ist för sämre, nästintill helt sönderrostade bilar som man ibland kan se på vägen och undra hur ens SBP kan släppa igenom dem.

Medlem 34530
908 Inlägg
19 april 2007
Tycker den ser ut som en s60, som blivit påkörd bakifrån wink

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

289 Inlägg
19 april 2007
VictorW skrev:

haha ja isf så måste det ha varit en timmerlastbil eller annat riktigt tungt fordon som körde på den bakifrån wink

289 Inlägg
19 april 2007
lelleal skrev:
Volvo har inte lyckas med nån modell dsv inte med denna heller smile

Nä nu var du allt lite väl kritisk, inte så att du är en utav alla dessa saab fantaster? tongue

Isf kanske det beror på av ren avundsjuka eftersom att volvo har lyckats producera fler bilmodeller än vad saab har lyckats göra wink

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
19 april 2007
stylinguffe skrev:
Bara saab ägare som inte gillar den verkar det som!!!!

även Opel ägare smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

1 150 Inlägg
19 april 2007
Gatzone skrev:
lelleal skrev:

Nä nu var du allt lite väl kritisk, inte så att du är en utav alla dessa saab fantaster? tongue

Isf kanske det beror på av ren avundsjuka eftersom att volvo har lyckats producera fler bilmodeller än vad saab har lyckats göra wink

kanske de:Pdu volvo fantast ?:Pja säger bara bättre att göra lite mindre moddeler och lyckas än och göra fler och inte lyvkas med en enda big_smile

289 Inlägg
19 april 2007
lelleal skrev:
Gatzone skrev:
lelleal skrev:

kanske de:Pdu volvo fantast ?:Pja säger bara bättre att göra lite mindre moddeler och lyckas än och göra fler och inte lyvkas med en enda big_smile

Nja, inte så spec. jättefantast, har bara fastnat för denna modellen, tidigare så har jag kört audi a3, audi 80 avant, mercedes 190d så jag har allt haft lite variation tongue men v70:n borde ju ändå vara en av sveriges mest sålda bilar, måste ju jämföras med saab 95 bara det att v70 såldes/säljer mer exemplar än vad saabs kombimodell gör?

men nu ska vi inte glida allt för långt ifrån ämnet som denna tråden hamnar om, alltså folks åsikter om Volvos nya modell, C30:n wink

85 Inlägg
19 april 2007
Jag tycker den är lyckad men borde haft lite mer unika detaljer som skiljer den mer från S40/V50..
Som t.ex sportigare front, annan ratt och mer R-liknande mätarhus..tongue

Men även denna bil ska väl få sig en facelift om ett par år...wink

Better than God \o/
1 883 Inlägg
19 april 2007
Gatzone skrev:
lelleal skrev:
Gatzone skrev:

Nja, inte så spec. jättefantast, har bara fastnat för denna modellen, tidigare så har jag kört audi a3, audi 80 avant, mercedes 190d så jag har allt haft lite variation tongue men v70:n borde ju ändå vara en av sveriges mest sålda bilar, måste ju jämföras med saab 95 bara det att v70 såldes/säljer mer exemplar än vad saabs kombimodell gör?

men nu ska vi inte glida allt för långt ifrån ämnet som denna tråden hamnar om, alltså folks åsikter om Volvos nya modell, C30:n wink

Inga nya volvo är snygga som sagt. Det som förstör är den enorma "catwalken" på var sida. Hur kan de komma på någe sådant??? BLÄÄÄÄ! Man smaken är ju som röven , klöven.  smile

Jämnföra Volvos och Saab bilförsäljning är inte riktigt rättvist. Som att jämnföra IFK Göteborg med Trollhättans IF. Volvo är såååå mycket större (har alltid vart det).

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

289 Inlägg
19 april 2007
m_pousette skrev:
Jag tycker den är lyckad men borde haft lite mer unika detaljer som skiljer den mer från S40/V50..
Som t.ex sportigare front, annan ratt och mer R-liknande mätarhus..tongue

Men även denna bil ska väl få sig en facelift om ett par år...wink

Det är som du säger, alla volvomodeller får sig en uppdatering med tiden. men det släpptes faktiskt rätt så mycket tillbehör nu när bilen lanserades. ska bli intressant och se hur den "gamla" v70:n kommer se ut modellåret 2008, för jag har hört rykten om att det ska komma ut en form av jubeleumsmodell vid sidan av den nya v70:n

Medlem 34530
908 Inlägg
19 april 2007
Gatzone skrev:
VictorW skrev:

haha ja isf så måste det ha varit en timmerlastbil eller annat riktigt tungt fordon som körde på den bakifrån wink

Japp och chauffören jobbar numera som designer på volvo big_smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Sök