Fartkameravarnare

Figgy
18 april 2007 · 157 Inlägg

Tjena!
Jag hade tänkt att köpa en fartkameravarnare men vill veta hur pålitliga de är?

Det är väll så att de är uppkopplade mot en databas som innehåller kordinater till kamerorna i Sverige, och man kan även lägga till egna kordinater - men om någon jävel lägger till falska kordinater där ingen kamera finns, vad händer då?

Vill veta hur de fungerar osv.
MvH

BMW 735i (1996)
Zlasher Pulare
18 april 2007 · 248 Inlägg

Farsan har en sådan, och den verkar fungera fint. Piper till som fan när man närmar sig en kamera. Upptäckte en ny kamera här i närheten vi inte tänkt på förut:P
Jag vet inte vem det är som lägger upp kordinationerna till vart kamrerna står.
Men de vi åkt förbi varnar den för iaf... Och i ganska god tid=)
Sen ska man kunna lägga till egna ställen på nå väntser. har inte testat produkten själv så vet ej hur det funkar med det...
Men det verkar vara en rätt shysst produkt annars...

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
Markus_C Kart & Mätningstekniker
18 april 2007 · 701 Inlägg

Tjenare har en TomTom one. Som jag använder och den fungerar klockrent. Det finns ett antal sidor på nätet som erbjuder kostnadsfria filer med kameror. Efterhand som det kommer upp fler kameror så uppdateras filen. Tror inte att någon skulle lägga in falska kameror. Om du hittar någon i filen så är det inte mer än att radera den. Hittade själv en i min här om dagen. Det var nog fil skaparen som lagt in en 110 kamera där han bor. För den var placerad i ett villaområde. Vad du än gör gå inte och betala för något som du kan få gratis.

Senast redigerat av Markus_C (18 april 2007)

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
18 april 2007 · 1 290 Inlägg

Bättre med en Laservarnare!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Alphasonic Piratpartiet
18 april 2007 · 339 Inlägg

Jag är lite missnöjd på de nya fartkamerorna faktiskt. Försökte bli fotad på vägen till elmia men lyckades inte, fast jag körde 20 km/h snabbare än det tillåtna. Jag hade fått för mig att de skulle fota om nån körde för fort tongue

Chrom Kapten Långsam
18 april 2007 · 185 Inlägg

Jag har skrivit en hel uppsats i ämnet fartkameror så jag anser mig hyfsat påläst på ämnet iaf. Kamerorna är alltid på, men det är inte alltid de är "aktiverade" att fotografera. Jag tror dom att allt som oftast endast är på när trafiken är tät eller väglaget besvärligare.

Har även jag åkt förbi flertalet kameror i hastigheter som vida överstiger den aktuella hastighetsbegränsningen utan att något hänt, så jag bryr mig inte nämnvärt när man ser de ute på vägen, men det kanske är för att jag inte åker förbi dom varje dag, endast när man åker lite längre sträckor som jag kör förbi dom, och det blir väl en, två gånger i veckan som högst. Nu brukar jag bara sträcka lite på mig så inte hela ansiktet syns i det ögonblick man kör förbi dom, mer än så orkar jag inte bry mig.

Nåja, skulle jag iallafall varit på jakt efter en fartkameravarnare skulle jag satsat på en kombinerad Laser/Radarvarnare.

Jonni
18 april 2007 · 1 256 Inlägg

Fartkamerorna är alltid på dock inte alltid aktiverade, dom är aktiverade under vissa tidpunkter..

Mvh Jonni

TheDeadDorkster Dieselgypsy
19 april 2007 · 538 Inlägg

Bästa sättet är alltid att köra lagligt, men en fartkameravarnare är praktiskt då och då man missar en skylt.

Själv har jag med hjälp av en Active GPS säkert sparat flera tusenlappar.

Senast redigerat av TheDeadDorkster (19 april 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
tecman
19 april 2007 · 1 741 Inlägg

Alphasonic skrev:
Jag är lite missnöjd på de nya fartkamerorna faktiskt. Försökte bli fotad på vägen till elmia men lyckades inte, fast jag körde 20 km/h snabbare än det tillåtna. Jag hade fått för mig att de skulle fota om nån körde för fort tongue

dom kanske var felinställda så dom tog bara dom som körde för sakta tongue hehe

här uppe i norr verkar dom aldrig vara aktiverade. iaf inte på helgerna (fre-mån)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Figgy
20 april 2007 · 157 Inlägg

ok! Tack för svaren! Köper nog en på min kommande lön.

BMW 735i (1996)
GBGKlasse
30 april 2007 · 2 Inlägg

Jag är på jakt efter en kobra, och efter lite letande på nätet har jag hittat huvudsakligen 2 sidor som säljer "kobror". dessa är:

1. http://www.laservarnare.com/

2. http://www.informationssida.ws/shop.inf … ssida.html

som ni ser så är priserna betydligt lägre på sida nummer 2.

Någon som har handlat från sida nummer 2?? Är dom seriösa eller är det bara ett bluff-företag?

MVH GBGKlasse

hgren
2 maj 2007 · 53 Inlägg

hmm kör ganska mycket i jobbet sett några gånger att några lagt sig i väggrenen o bara blåst på ^^ någon som vet om den fotar plåten där?

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free
sexy_d
3 maj 2007 · 665 Inlägg

jag har oxå , och den fumkar skit bra !!! skit nöjd!!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
mir
3 maj 2007 · 336 Inlägg

Jag kör med TomTom ONE som jag ställt att varna 500 meter innan en kamera. Har funkat klockrent hittils. Kamerafilerna uppdateras ju ständigt så det är bara att ladda hem dem kostnadsfritt.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang