2203
Sök

Vad är status för er?

DFFL
9 020 Inlägg
20 april 2007
Sir_Ed skrev:
1.Status är något som ger dig möjligheter.
2.Du behöver inte vara rikare för att ha högre status. Exempel: premiärminister har mindre lön än Ericssons VD men han har mycket högre status.
3.En dyr bil betyder inte hög status. Det betyder hög inkomst. Och det är bara bra (om den är laglig). Vist skapar man till sig högre status bland sina 15-19 åriga kompisar när man glider runt i en fet bil som man har inte köpt själv. Men det är mycket begränsat. Ingen annan bryr sig. lol

1. Ingen kommentar.
2. Status är olika för alla, enligt mig så har Ericssons VD högre status än en premiärminister.
3. En dyr bil betyder hög inkomst, hög inkomst betyder hög status.

Som du märker så är status för mig pengar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

304 Inlägg
21 april 2007
FireTraXX skrev:

Pengar kan vara konsekvens av status eller medel för att uppnå eller höja status. Men själva pengarna är aldrig status.

FireTraXX skrev:

Känner en kille som har inkomst på typ över 500 000 SEK. Han jobbar dag och natt på två lager. En annan bekant är läkare. Inkomst ligger på 450 000 SEK. Deras status är ojämförbart. Även om den förstnämnda har något högre inkomst. Det är vad vi gör som är viktigt. Sedan kan man vara subjektiv och strunta i verkligheten. Men verkligheten ändras inte av det.

I have my own race...

Sök