Hallå alla goa!
Jag var ute och luftade cabben igår eftersom det var fint väder. Jag kände vinden som lekte med håret och det goa bröölet ifrån motorn, Så jag bestämde mig för att gasa på lite i en lång uppförsbacke i staden där jag bor, En 50 km/h sträcka och jag körde la i en 120 km/h,
Åker upp till kontoret å små pular lite. Åker sedan hemåt igen (nerför samma backe) Då ser jag helt plötsligt en polisbil lite längre fram, var på jag tänker SHIT!!! för jag har körförbud på min bil & nya plåtar utan skattemärke + att jag har kört på tok förfort alldeles innan, Å jag har ju trots allt haft ett körkort innan detta
. Min första tanke är att svänga in på en avtagsväg men så tänker jag att dom ligger 100 meter framför mig så kör jag bara långsamt så är det lugnt. men men dom dyker in på en busshålplats å stannar var på jag är tvungen att köra om dem! Får smygit på mig bilbältet lite fint, hjärtat börjar banka och händerna skaka, Mycket riktigt dom kör ut bakom mig å förföljelsen är igång. när jag kör igenom en rondell så skall jag ut vänster kommer då på att min ena blinkers e paj givetvis den vänstra å då sätter blåljusen igång. så bara stanna in till kanten. Ut rusar en man å skriker: V FAN HAR DU INTE LÄRT DIG NÅGONTING! Då är det en lokal polis som har vanat mig vänligt 2 ggr innan. Å jag sväljer hårt å säger: vad snackar du om? Ja vi stog parkerade i mitten av backen när du ven förbi i minst 100 blås! Hm gött tänker jag. mitt svar blir: Nä nä nä nu har du kraftigt fel den här bilen har stått utanför mitt jobb med trasig bensin pump jag har precis varit å hämtat den skall bara köra den hem! Å jag LJUGER inte!
Han svarar okay då köper jag det denna gången men hur många sådana här röda cabrioleter finns det i staden? inte vet jag sa ja men en 3 - 4 till vad jag vet om. Han säger: men det ar jäkligt likt dig. okay sa ja. Ja ja sa han å blev genast trevlig och lugn efter att jag sa att min mammas pojkvänns bror heter Lars & efternamn och jobbar som polis här känner du till honom jajjemän go kille, Då var det fröken blå med 70 kilo pms tur att börja tjöta, då kom den DET ÄR JU KÖRFÖRBUD på bilen. Jag svarar: ja det stämmer har precis lagat den skall köra den till verkstaden i GBG, men du sa ju att du skulle hem, ja sa jag ja blir så nervös när det är poliser i närheten sa jag, A men detta blir det 600 spänn i böter sa hon. å jag försökte ta mig ur det utan någon vidareframgång hos henne, Men när hon skrivit boten å håller över den till mig för att jag skall skriva under den så tittar hennes manliga kollega mig i ögonen å säger högt å övertydligt: han kommer inte skriva under den ändå, var på jag tittar på honom å han blinkar till mig, Å då frågar hon mig: Tänker du inte skriva under den? Å jag kollar på honom å han skakar på huvudet, NÄ säger jag för jag är på väg till verkstad å det har jag rätt till, å lämnar tillbaka pennan, Jha då syns vi i tingsrätten säger hon då, med advokater och grejjer. enbart för att skrämma mig till en underskrift men jag ringde min farbror som är grym på lagar och sådant, Å han säger NEKA neka neka då kan du alltid ändra dig sedan, så då sägr jag att nä jag nekar, Då säger den kvinnliga polisen var det din advokat eller? ja svarar jag. mmmm hm säger hon med fet missnöjdhet på rösten. Jaha då skriver vi rapport säger hon. ok säger jag. Hon ville veta mitt namn min adress skulder förmögenhet jobb lön allt. Å då säger hennes manliga kollega till henne: Du hallå det räcker med namn det är ju inte direkt 500 000 spänn det handlar om utan 600 spänn. Å hon hoppar surt in i bilen Utan att jag får en kopia på hennes slarviga anteckningar på ett kollegie block, jag vänder mig till den manliga polisen å frågar: vad händer nudå? han säger: förmodligen ingenting, men har du riktig j-vla otur kan du få 600 spänn i böter ha en go helg
å dom står å väntar på att jag skall åka så att dom skall se att jag åker mot GBG och inte mot min bostad, men jag låtsas att min bil inte startar å lägger mig å meckar med bränsle pumpen tillslut åker dom iväg å jag åker hem!
Hel nöjd ha ha ha