3240
Sök

Problem med Besiktning?

93 Inlägg
21 augusti 2005
Trådstartare
om man inte har turbo i en bil, utan den är bara annars trimmad. räknas det på besiktningen om effekten är höjd utan turbo ??

Toyota "The Feeling Never Ends"

Mr White
1 072 Inlägg
21 augusti 2005
Har du bara typ bytt topp å satt i en annan kam så är de ingen fara...Är de däremot föera 100hk men än orgenal så blir de lite annat.

10 287 Inlägg
21 augusti 2005
Violken bil och vilken årsmodell? På nyare helbilsgodkända bilar får du i princip inte ens köra med andra tändstift än orginal.

/Göran

Zakke skrev:
om man inte har turbo i en bil, utan den är bara annars trimmad. räknas det på besiktningen om effekten är höjd utan turbo ??

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

12 086 Inlägg
21 augusti 2005
Grejen är denna.. syns inte trimningen och inte märks med helt ofantliga marginaler så brukar det inte va några problem. Många bilar får trimmas.. Det finns regler för sånt till varje bil.  Många besiktningsmän ser inte trimmet lr vill inte se det.  Så trimma på du.. va lite smart bara!

2 122 Inlägg
22 augusti 2005
testa besikta du kan bara få två svar smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

fullt ös medvetslös
122 Inlägg
23 augusti 2005
är det inte tilllåtet med 20% effektökning fram till ett visst årtal, tror jag läst det nån stan men är inte helt säker!! så länge det inte syns lär det väl inte va så mycket gnäll från besgubbarna.

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar

10 287 Inlägg
24 augusti 2005
Bilar runt 70-kallt nånting. Vissa satser till några bilar finns tex Turbo+ till Volvo740/940 som ökar effekten över 3500rpm dvs utanför den avgascertifierande körcykeln på dom årsmodellerna.

/Göran

perrkas skrev:
är det inte tilllåtet med 20% effektökning fram till ett visst årtal, tror jag läst det nån stan men är inte helt säker!! så länge det inte syns lär det väl inte va så mycket gnäll från besgubbarna.

(Groucho Marx).

126 Inlägg
24 augusti 2005
själv har ja en 9-5 aero som har runt 230hk orginal.. och nu har ja närmare 400hk och det är inga som helst problem på besiktningen, dom där tycker där imot att det är roligt att dom får prov köra den och trycka på lite smile

9-5 aero

10 287 Inlägg
24 augusti 2005
Fast fortfarande olagligt. Men det är alltid svårt med en sådan här diskussion. Jag har också blanka besiktningspapper på min Volvo 940 med tokfel motor, tokfel bromsar, tokfel allt. Besiktad ok men likt förb olaglig.

Och det är i princip omöjligt att säga att "man brukar komma igenom med" då man helt plötsligt kan sitta där med en besiktningsman som känner för att vara väldigt noga.

/Göran

_oxygene_ skrev:
själv har ja en 9-5 aero som har runt 230hk orginal.. och nu har ja närmare 400hk och det är inga som helst problem på besiktningen, dom där tycker där imot att det är roligt att dom får prov köra den och trycka på lite smile

(Groucho Marx).

Sök