4568
Sök

dra strömkabel från motor utrymmet in till kupen - audi a4 1.8T -97

64 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
hej alla biltokar

undrar om det är någon som har ett bra tips eller bild på hur man drar in kablar från motorutrymmet till kupen i en audi a4 bilen har även acc.

Mvh Jonas

18 Inlägg
12 juli 2007
Undrar samma sak! help! =o

Whitetrash
589 Inlägg
12 juli 2007
Gjorde detta på brorsans A4, iofs en 95a...där fanns, under plastpanelen i motorutrymmet, upp mot rutan, en trekantig "gummiplutt" som jag plockade bort och förde den kabeln därigenom och lirkade sen ut den vid pedalerna och vidare till bagaget...Det fungerade på den bilen, kan inte lova att det gör det på era.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

407 Inlägg
12 juli 2007
Det brukar annars finnas en gummigenonföring på höger sida där massa befintliga kablar går på de flesta bilar fast inte säker att det finns det på a4:an....

Son Of Murphy
782 Inlägg
13 juli 2007
Har inte A4an lika som 100 att batteriet sitter under baksätet!? yikes
Fan då kan jag inte köpa en sån, för så jävla enkelt o smidigt som det är att ha det där är ju oslagbart!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

410 Inlägg
13 juli 2007
Mankan1978 skrev:
Har inte A4an lika som 100 att batteriet sitter under baksätet!? yikes
Fan då kan jag inte köpa en sån, för så jävla enkelt o smidigt som det är att ha det där är ju oslagbart!

Det var bara dom 100 som hade ac/acc som hade ett extrabateri under baksätet.

410 Inlägg
13 juli 2007
som Vallås Locos skrev så finns det "gummiringar" att trä det genom och det sitter såna hål som är oanvända precis bakom batteriet. Ett tips är att plocka bort batteriet och kolla bakom. Nu utgår jag från att det är någorlunda likt en A6 från -00 men audi brukar ha sina batterier framme vid rutan. Sen så är det smart att inte ta bort gummitätningen eller va du vill kalla den utan bara göra ett hål i den så att du precis får igenom kabeln/kablarna så att det inte rinner in vatten, risken är ju inte jättestor även om du tar bort den men det är ju helt klart säkrare och bara göra hål i den.

1 171 Inlägg
13 juli 2007
Det var bara dom 100 som hade ac/acc som hade ett extrabateri under baksätet.

Fast det kan jag intyga att det inte stämmer för brorsans gamla Audi 100 -92 hade inte AC men hade batteriet under baksätet.

56 Inlägg
13 juli 2007
Annars är det bara borra och täta hålet.
Borra, fixa nån gummiplugg och borra ett hål tjockt som kabeln och för igenom...

Sök