2735
Sök

Protectlampan lyser!

409 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Tja. En polare köpte en bil och i bilen låg ett slutsteg som protectlampan lyser på. Så jag fick det. Det är ett MDS classic 4.1. Verkar ju vara ett perfekt steg till mitt framsystem så det vore kul att få igång det (temp & voltmätare och diverse lyx lol )

Någon som har en aning om det finns något man kan göra själv? MDS var inte speciellt sugna på att ge några tips kostnadsfritt.

Finns det någon värmesäkring eller nåt ?
Steget startar men spelar inte. Inga element som förstör och matning/jord är det inget fel på.

Tacksam för svar!
MVH

21 761 Inlägg
23 april 2007
Lyser lampan fastän ingenting är inkopplat?

Alltså ingen högtalare eller lågnivåkabel menar jag.
Senast redigerat av Drönirettab (23 april 2007)

409 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
yes. kopplar jag in ström,jord,remote och startar bilen så lyser protectlampan. med eller utan lågnivå/högtalarkabel.

278 Inlägg
24 april 2007
kolla jorden igen ! hände samma sak för mig förut då fixade jag bättre jord och sen funkar det prima big_smile

409 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
eleaken skrev:
kolla jorden igen ! hände samma sak för mig förut då fixade jag bättre jord och sen funkar det prima big_smile

nej det är uteslutet. funkade ju inte i bilen som det satt i från början. då fick jag det och provade i min bil. funkade inte det heller. slutligen testade vi i en annan polares bil (å han har monstersteg så jorden räcker till).

21 761 Inlägg
24 april 2007
Ja, mest troligt är någonting inuti steget fel men jag vet inte om det är någon specifik sak som du bör kolla upp. Det kan kanske vara någon transistor som har pajjat eller så. Eftersom steget är för gammalt för att ha kvar garanti så kan du förstås öppna det och kolla om det är bränt någonstans.

409 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
okej jag tänkte bara om ni hade några konkreta tips tex att det finns någon värmesäkring eller liknande. får la ta ut mina aggretioner på det istället då big_smile

GOES wild
325 Inlägg
25 april 2007
MOSfet skiten har la pajat, öppna och kolla om någon av dom är brännda.

/JMY

Silly rabbit - Trix are for kids

Sök