3757
Sök

Försäkringarna ändras

348 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Idag fick jag hem försäkringsbrevet för nytt avtalsperiod på bilen

Med fasa för moderat regeringen och höjde trafikförsäkringar öppna jag brevet...

5330:- helhår, helförsäkrad, sänkt från 5606:-!

Tackar länsförsäkringen för sänkningen! big_smile

MVH

En jäkligt nöjd saab ägare

Proljece?
1 464 Inlägg
25 april 2007
Beror på bilens "renlighet" och vanlighet nya förslaget höjer diesel och sänker en del på bensinare som är vanliga/renliga. "renliga = mindre utsläpp" fick samma på min polo nu

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

348 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
haxer skrev:
Beror på bilens "renlighet" och vanlighet nya förslaget höjer diesel och sänker en del på bensinare som är vanliga/renliga. "renliga = mindre utsläpp" fick samma på min polo nu

försäkring, inte skatten tongue

88 Inlägg
25 april 2007
haxer skrev:

vadå yrkar du på att bensinen är "renare" än dieseln?

DFFL
9 020 Inlägg
25 april 2007
Jooko skrev:
haxer skrev:

vadå yrkar du på att bensinen är "renare" än dieseln?

Just idag så hade det nog varit miljövänligare för mig att köra grejorna med bilen istället för lastbilen, lastbilen blev mongo och lyckades dra 191 liter bara idag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök