3232
Sök

Varför har du en sån bil?

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
26 april 2007
köpte golfen för jag ville ha en snygg liten bensinsnål bil som var kul å köra! har alltid haft volvo innan, men tyckte det blev för dyra soppa räkningar... men turbo begäret börjar komma tillbax nu!! cool

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

1 002 Inlägg
26 april 2007
köpte min efter krocka den förra..
sen tyckte ja den såg bra ut hade lite lyx i den oxå. sen att ja kunde dra 1500 på b kortet.  måste ha en bil o köra folkracen med smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Colaberoende
1 219 Inlägg
26 april 2007
Allt började med att kompisen skulle köpa bil. Vi letade på olika bilfirmor och han hittade en Seat cordoba, Provkörde den och säljaren sa att han får in en med starkare motor bara någon dag efter.
Jag och kompisen åkte upp igen och jag började gilla bilen mer och mer (Detta var 1999).
Han köpte den (jag var med) och sedan dess har jag tjatat på honom att jag vill köpa bilen av honom och Vintern 2003 ringer han mig och frågar om jag vill köpa den.
Priset var skamligt lågt och det blev affär. Då var bilen i orginalskick.
Vad jag vet så uppskattar han att jag tar hand om bilen och att jag har fått den i helt annat skick än orginal så han sålde den till rätt köpare.

/Ena

med lem
1 147 Inlägg
27 april 2007
för jag tycker den e fin (särskilt efter att jag "stylat" den:) ) o den e härlig att åka både långt o fort i smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

RS
886 Inlägg
27 april 2007
lartz skrev:
Tja jag tänkte höra Varför har du just valt din bil och varför tycker du den är så bra

Skriv era tankar ni hade när ni köpte er bil. smile

Själv har jag valt en del bilar för att man inte haft råd med en annan.
Men en peugeot som jag hade den valde jag för att jag ville ha en snabb och rolig bil. smile

Har alltid drömt om 4wd och turbo, och den jag köpte var en dröm som gick i uppfyllelse. Ligger som ett strykjärn på vägen, ser jävligt fin och brutal ut. ALLA vänder sig om när man kommer o kör. Sen motorljudet är nästan så man inte tror det är sant...så bra är det big_smile

Vill inte säga vad det är för bil än, innan jag lagt upp bilder...men en gissning är alltid rolig. tongue

Focus RS

557 Inlägg
28 april 2007
Jag valde min bil (Volvo 940 Turbo) för att det är den sista riktiga Volvon. Bakhjulsdriven vilket e riktigt kul, riktigt bra motor, billiga reservdelar och lätt meckade. Jag hade en S40 2.0 Turbo innan och det var det absolut sämsta skit jag haft, bara en massa problem hela tiden så jag bestämde mig att sälja den vidare.

//Jerry

2 014 Inlägg
28 april 2007
Jag var egentligen helt insöad på att skaffa mig en Mazda RX- TT (FD3S), men råkade av en slump få upp ögonen för Skylines för många år sedan när man satt och kikade på stylingkit som man drömde om att en dag skaffa till bilen. Till en början var det bara R33 GT-R som gällde (gillade inte R34 alls i början). Jag hann dock ändra mig innan jag skaffade min första Skyline, som på grund av ekonomiska förutsättningar enbart blev en R33 istället för en R34. Men skam den som ger sig, ett år senare hade jag skaffat en R34 också (R33:an såldes först ett halvår därefter).

Det som gjorde att jag först föll för Skylinen var dess design/utseende, inte dess rykte eller prestanda. På den tiden gick jag fortfarande mer efter "show" än "go" när jag letade efter framtida bilprojekt.

Idag kan jag knappast påstå att jag ångrar mitt val. Jag tycker än idag (efter cirka 4-5 år som Skyline-beundrare) att R34 GT-R är den absolut snyggaste bil som tillverkats. Jag är medveten om att det finns många som inte håller med mig, men folk brukar vara överens om att dess utseende inte lämnar knappt någon oberörd. Att den dessutom har prestanda som matchar utseendet, grym potential för vidare personlig utveckling och ett rykte som nästan är legendariskt är knappast ett minus i min bok.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

BMW Power
2 362 Inlägg
28 april 2007
Min första bil:

Golf GTI 16v, typisk ungdomsbil säger väl dom flesta, fast här blev det inte att smälla på massa plastkjolar och skit wink här blev det ett ganska så stilrent stuk som kan ses i mina bilder.  Planerna var att göra en fin övningskörningsbil samt första bil i ett smile gick väl helt okej enligt mig, dock så fick bilen sina problem då och då wink lätt mekad för övrigt! smile rolig på vägarna med, var som en go-kart smile

Nästa bil blir en E30 325a, med mtech2 paketet smile sedan lite tyskstuk över den.. får se var projektet slutar wink doc så måste en E30 inhandlas först självklart wink För och nackdelar? jadu.. familjen har rullat i BMW ganska länge nu, bara det att jag hade en Golf och ingen BMW, men hallå det var ju endå tyskt wink hehe, men nu följer jag resten av familjens fotspår och införskaffar mig en E30 som sagt smile ska bli kul enligt mig, lätt mekade dom med och så!, sedan kan man ju få dom riktigt snygga med!

Mvh

BMW, bogsering med wire :/

89 Inlägg
28 april 2007
Pugg 205 gti, Sportsystem, öppet filter, 12*baslåda... så mkt mer än detta blir det inte eftersom att det är en busbil det handlar om! vill kunan sätta den i ett träd utan att känna att man förlorat en förmögenhet!

Tankar: billig, Liten, bensinsnål (vilket ej stämmer på min). TREVLIG O KÖRA=)

Blir lätt en pugg igen när denna ger upp=)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
28 april 2007
CAUSE ITS PIMP! big_smile
Senast redigerat av FL3JM (28 april 2007)

189 Inlägg
28 april 2007
Alltid gillar bmw´s design. Letade länge efter just den bimmern som jag ville ha, och nu har jag den smile
ångrar mig inte över köpet, enda minuset är väl den fruktade bensinräkningen varje månad..

///M

perpelle
28 april 2007
Ville ha en bil som inte alla hade + hyffsad motoreffekt + väghållning + snygg.

Ingen sliten pråm som alla andra köper, betalar hellre lite extra och det det resultat.

Blir en turbo tills nästa år och då blir motoreffekten mer än hyffsad smile
Senast redigerat av perpelle (28 april 2007)

671 Inlägg
28 april 2007
Blev helt kär i astra coupéns linjer när jag såg den första på mallorca... var tvungen att ha en. Hade inte råd med turbon, men det e bra drag i 2.2an med
Bilen är:
snygg
ovanlig
prisvärd
snål
rolig

Second is the first loser

dARKiE
5 031 Inlägg
28 april 2007
Hm, valde min bmw för att det är bmw's vackraste kaross efter M3 e30 och väldans bra komfort för att vara gammal och draget är det heller inget fel på  smile
Senast redigerat av Darkie (28 april 2007)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Supraman
2 300 Inlägg
28 april 2007
Gillar supran för att den har en tidlös design.
Kunde lika gärna varit tillverkad igår.

Sen är det en kopiöst rolig bil, och ännu roligare när man lär sig bilen mer och mer.
Och det är ju inget att klaga på när det gäller kraften i den.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

118 Inlägg
28 april 2007
Var en ägare i usa sen så såldes den till en bil firma i falkenberg och en dag när jag kom körandes från jobbet (1970 nått) så körde jag förbi bilfirman och jag kollade i fönstret och där var den jag tvärnitade o gick in o kollade på den,satte mig i den jag skulle bara ha den bestämde jag mig för.Men jag hade inga pengar till den.Så jag jobbade från 5 på morgonen till 9 på kvällen 6dag i veckan(var snickare)i ett antal veckor.När jag änteligen hade pengar så köpte jag den(hur glad som helst).På vägen hem så låg jag o puttrade men fick jag en tanke att trycka till lite på gasen så jag gjorde som viken annan bil då på den tiden jag tryckte plattan i mattan whooooom jag trycktes med hela kroppen i sätet o lyckades att lägga i 2:an o fick vara ut 2:an med.sedan så släpte jag på gasen o tänkte vad har jag köpt förnått?.Jag körde iväg o kunde inte sluta tänka på bossen.När jag kom hem så kom så kom alla ut o kollade på bilen dom tyckte jag var helt tokig men allt tyckte den var helt otrolig jag var hur glad som helst.Jag hade den som bruksbil ett tag(ca 2veckor)men sen gick den sönder.Jag fick låna min brors garage till att plocka isär motorn ja det var ju inte mycke som var som det skulle i den.Så jag total renoverade motorn.När jag skull fixa delar till den så ringde jag ford och dom skickade delar till den men det var ju så klart fel delar. Det var ju till en vanlig ford 302 motor.Jag ringde till dom igen och sa ni har skickat fel delar dom passar ju inte!.Jag förklarade att det var en ford mustang BOSS 302.Sedan efter ett tag så hade jag delarna.Ford här i sverige sa att det var inte lätt att få tag i delarna dom hade ju boss 302 till att rejsa med.Så jag fick värre grejor till den hehe.När jag hade lagat den så startade jag upp den jag hade aldrig hört nått så gott ljud innan.När jag provade den efter motorenoveringen så gick den som in i helvette men efter ett tag så kunde jag inte ha kvar den(drack ju som fan).Så jag sålde den till en kille o köpte en mercedes 450 scl med v8 i var hel nöjd.Men saknade bossen.Tiden gick o nu var det år 2006 och efter ett en massa tjatande i flera år innan till killen jag sålde bossen till på 70talet.Så fick jag köpa tillbaka den yes!.När jag kollade på den så hade han plockat ner hela o då menar jag hela bilen och lackat om den i en mörkblå lack.Men så orkade han inte sätta ihop den.Så han bara satte bilen(ingen motor,växelåda,inredning)i ett garage och lätt den stå där i 29 år. Men efter jag hade köpt den så började jag direkt men den.Jag kollade igenom motor,växelåda och allt sånnt medan bilen var på lack.Den skulle lackas om i orginal färg. Sen när jag fick tillbaka bilen så satte jag ihop den.När jag vred på nyckeln så ville den inte starta.Jag visst inte riktigt var det var men jag visste att det var nått med fördelaren.Ringde en kille som kom o kollade på det(en bilelektriker) som efter 5min hittade det.Det var ett lager som gick sönder och brytar plattan(det var en dubbelbrytare) men jag kunnde inte hitta nya reserv till den så jag köpte ett helt nytt msd tändningssystem till den monterade det och vred på nyckeln yes den funkar!.Sedan efter ett par starter så provkörde jag den.Gick rätt bra var bara lite finjusteringar kvar.Sen när det var gjort så så besiktigades den gick igenom felfritt.Och nu efter ca30 år så äger jag den igen!.
Senast redigerat av thure523 (28 april 2007)

874 Inlägg
28 april 2007
Calibran är sexig i sin design och är en bil "alla" kan ha råd med. Den ser sportig och "modern" ut sålänge man inte kikar in i den tongue, Jag har ett rätt skabbigt exemplar och jag får mycket kommentarer och avundsjuka blickar å det e ju inte fel big_smile + att jag äger varenda del av bilen inget är bankens!! alltid gött. Det negativa med min Libra förutom att den e lite skabbig är att jag har den lilla motorn. Visst den går att leka lite med. Men lite mer "kräm" hade jag ändå velat ha smile

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

375 Inlägg
28 april 2007
Har alltid älskat mustangens former, en av den snyggaste bilen jag kan tänka mig big_smile gillar även känslan i gamla bilar.

439 Inlägg
28 april 2007
varför vara normal o ha något alla andra har?

diggar o köra senator o veta att det nt finns så många som vet vad det är man kör...

old,low and slow....

136 Inlägg
28 april 2007
1991 blev jag kär i en bil, en grå minibuss. Den lever än, men omständigheterna krävde en bil som inte fastnar så lätt i lera, och som går säkrare vid halt väglag. Jag fann kärleken på nytt i Falun, en vit, rostig, möglig Previa...

Kunde ju blivit något annat fyrhjulsdrivet åbäke med ABSbromsar. Enligt annonsen hade den ABS, men det konstaterade jag ju snabbt att så inte var fallet. Kontinuerlig 4wd drar ju också mer soppa, men kärleken går före sunt förnuft, och det blev en vit Previa som driver på alla fyra. Sen kör jag en del på grusiga vägar, och då är det säkrare utan ABS (då glider man mest, iallfall den ABS jag kännt på...)

Kärlek är hårt arbete, svett och tårar, och jag har fått allt jag vill ha/förtjänar tongue

Sök