Varför har du en sån bil?

Greatsnyggo saabtok
28 april 2007 · 1 306 Inlägg

därför ja  gjorde en jäkla bra affär på bilen och så självklart gillar ja utsende  och körkänslan

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
lartz Mekaniker
5 maj 2007 · 240 Inlägg

som jag sagt förut skit kul att se alla bilar och jag tycker jag ser massa nya hela tiden
fortsätt med att skriva in varför just du valt den bilen eller varför du har den..
Ekonomi eller eget val.   
Och sen kan ni skriva in vad ni har för favoriter och så vidare smile

Bil & Maskin i Munkfors AB.
Volvo 240 GL "Barbro" (1988)
Dodde
5 maj 2007 · 25 Inlägg

jo de var juh förstabil jag skulle köpa tittade förståss på 200sx mfl men eftersom pappa alltid vet bäst och man vill juh inte göra sig osams med honom (eftersom man kan behöva lite mek hjälp ibland) så tyckte han att det var för dyr första bil så det blev en billig opel astra kombi 1.6 -93

han menade på att en kille med nytt körkort buskör. sagt och gjort men eftersom min morsa hadde en opel omega B -96 (bakhjulsdrift) så lånade jag så klart den under vinter vilket resulterade i ett litet miss öde, ny framskärm och styrstag, så tror farsan ångrade sig lite, hade jag köpt en 200sx hade jag aldrig velat låna morsan bil och kvaddat min egen istället.

men nu får farsan säga vad han vill nu blir det en 200sx...

___________________
Att åka brett...
känns juh så jävla rätt! :D
twin_cam Smålänning
5 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Det var inte meningen att det skulle bli 900:an från början, utan jag ville bara ha en driftsäker billig bil som var stryktålig och slitstark.

Kollade på volvo bland annat, eftersom jag bor i lägenhet med bilen på gatan så måste det vara lättmekat.
Men sen så dök 900:an upp hos en släkting.

Saab 900i 16v -90. Skulle till skrot, eftersom den var rostig i framvagnen, men det var mindre allvarligt, så det visste jag att det bara var att laga.

Funderade i någon vecka, kollade även på volvo 2/740, men dom föll på försäkringspremien (7000 i trafik för en GL!!) så då köpte jag saaben (som kostade 4800, trots att den väger mindre och har mer hästar).

Ska säga att jag inte ångrat mig. Tål det mesta, vart nere i diket så t.o.m bältena fick bevisa sin funktion, ingen skada skedd.
Är kanske en av de absolut skönaste bilar som finns att köra långt i, och sätena slår nya dyra bilar med hästlängder. Fick t.ex inte ont i rygg eller bak ens till elmia (22 mil), mendas jag hade så ont i ryggen att jag knappt kunda gå när jag hade kört körskolans BMW -05 när jag övningskörde.

Att sen motorerna är evighetsmaskiner gjorde inte valet svårare, samt att många delar passar från äldre bilar, och t.o.m från andra modeller.

Visst, jag har haft haveri, men det är ingen ny bil, och det värsta var kopplingen som rasade totalt. Men jag blev övertygad om att det är ett ovanligt haveri, när båda farbröderna och farsan sa att det aldrig hade hänt på någon av deras typ 30 saabar.

fick byta avgassystem också, men det har ju med ålderna att göra...

Det allara bästa med bilen var priset. 1200 kr i inköp, 1200 för ekonomiplåt till rostlagningen och 600 för ett bromsok.

Och att OG900 modellen verkar vara på väg uppåt i värde gör inte saken sämre...

Jag är helnöjd, och nästa bil tror jag blir en 9000 CSE 2,3T... Sista riktiga saaben!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Lindberg88
5 maj 2007 · 1 418 Inlägg

Var sugen på att testa bmw efter att ha ägt många volvo ;P

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Figgy
5 maj 2007 · 157 Inlägg

Har varit fast vid BMW så länge jag kan minnas. Något med dem som slår allt annat i utseende.

Speciellt e34:ans 5-serie. Hade jag haft obegränsat med pengar skulle det fortfarande blivigt en M5 E34 -89. Nu är försäkringen fortfarande lite dyr för mig så jag får nöja mig med 525:an så länge smile

BMW 735i (1996)
Karlzzon The One Evolution
5 maj 2007 · 1 627 Inlägg

Först var de manta b fastna för designen  men sen vart det s4  många aspekter spelar in underbar komfort lädersäten, nästan odödlig  turbo motor  en fulländad 4 hjulsdrift   perfekt

Fäll ner pungen och landa
moose46019 study
5 maj 2007 · 772 Inlägg

bmw så grymt bra drag i deras sexor plus att de drar lite bensin såvidam an inte drar på.

Granit Ahapp..
5 maj 2007 · 36 Inlägg

Golf mk2 1.6..
För att jag inte har råd med något bättre sad

Tjejer fejkar orgasm, killar fejkar hela förhållanden
Edman Busdriver
5 maj 2007 · 389 Inlägg

Vw typ-1 67:a och vw typ-2 67a
För utseendet, känslan och själen dessa bilar har, dom går och går och allt är så smart uttänkt så att det blir otroligt lätt och logiskt att meka och laga. sen är ju körkänslan nåt fantastiskt! trots bristen på hästkrafter. En luftkyld vw är inte en bil på samma sätt, utan mer som en familje medlem... haha nä nu får jag ta å ge mig här börjar nästan bli lite kusligt fanatiskt.

Cobrajet
5 maj 2007 · 81 Inlägg

Det ballaste jag någonsin hade sett i bilväg såg jag i början på 70 talet,en Mach 1 från 71 eller 72 när killen som ägde bilen kom så var det minst 6-7 ungar runt bilen jag själv inräknad.

Han visade oss smågrabbar motorn, vingen på bakluckan(vi trodde nog att den kunde flyga) jag och min kompis fick även provsitta vid ratten.

Helt klart har den upplevelsen påverkat mitt bilval och jag tycker fortfarande att det är bland det ballaste som finns i bilväg.

MVH
Cobra Jet

MVH
Cobra Jet
Datsuntok Datsunfrälst
5 maj 2007 · 65 Inlägg

Hittade den på gården så jag for å besiktade den för jag behövde en bil att åka i några månader..(bluebirden) detta var för typ två år sedan:rolleyes:
Dock köpte jag min drömbil nu i mars, en datsun 280z-77 har varit sugen på en äldre Zdatsun i flera år så nu är jag lycklig.. Även om det är nåt år tills jag är klar med renoveringen...

Mange_900
5 maj 2007 · 93 Inlägg

Jag hatade saab mer än allt annat, vägrade till å med att åka i den min mamma köpte när jag var mindre, men syrran träffade en kille som hade en ljusblå 900 EMS å efter att sett den så var jag fast smile har haft några saab 900or och 9000 tidigare.
Min nuvarande 9000 aero har jag eftersom det är en bil med bra prestanda, bra komfort krånglar aldrig samt är billig i delar när den krånglar och lätt mekad, sedan att 9000cs är den snyggaste bil saab gjort är ju inte en nackdel big_smile

Bubbaman Byfåne
5 maj 2007 · 368 Inlägg

Vill ha en ovanlig bil som ingen annan hade i stan. Skulle gå hyfsat och inte kosta allt för mycket. Valde mellan FTOn och en Nissa Sunny Gti-R.

oumi "audiot"
5 maj 2007 · 287 Inlägg

Penisförlängare, den är inte lång, men den är KORT! wink

Ville inte ha en 740 som förstabil så jag jobba som ett as och skaffade min S2a. Börjar ta sig nu. Vet inte, jag var nog sugen på lite fart eller något. VIlket falls om helst är jag kär i biljäveln!

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
CanDid
5 maj 2007 · 5 Inlägg

Fastnade för Corradons linjer redan när jag såg den första gången. Tror att det var någon gång runt 89-90. Den har ju en underlig mix av 80-talets kantighet på väg mot det rundare tidiga 90-talet. Kanske kan man säga att den är ett formmässigt mellanting till utvecklingen hos kusinen Audis kupéer.

När ekonomin väl tillät började jag leta efter en bil i bra skick, vilket tyvärr skulle visa sig vara en utmaning. Med sisådär en 15 år på nacken och gasglada mil ser tyvärr många Corrados sina bästa bil i backspegeln. Till slut hittade jag dock ett ex. som jag gillade :-)

Det bästa med bilen tycker jag är den genuina sportbilskänskan i den. Byggd för att gå och med ett härligt morr från VR6an under huven. Sen att bilen är lite ovanlig (mest beroende på att modellen var svindyr när den kom och en total flopp för VW) gör kanske inte saken sämre.

Kör inte som folk - Kör Corrado
Waho Allmänt Jobbig
5 maj 2007 · 1 200 Inlägg

Har ingen bil sad

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Mäki Långsam Perfektionist
5 maj 2007 · 4 800 Inlägg

Solklart val för pengarna! smile Bra kvalitet med tanke på årsmodell och liknande!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
lingua
5 maj 2007 · 2 271 Inlägg

stolt farsa över 2 ungar behövde jag platsen för stolar och dylikt, lättmeckat och kan dra mycket på kroken. Behövs då man är den ända i bandet med körkort sad


Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att jag e lite svag för lite hottade 740´s. smile som min förhoppningsvis ska bli närmsta tiden...

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
precision
5 maj 2007 · 2 652 Inlägg

har unge . gillar stora bilar . sen är 5 serien aldrig fel .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang