3421
Sök

Lite hjälp med nåt bra slutsteg, vilket ska jag ha?

172 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
Hallå, jag kollar efter lite slutsteg och har hittat några som verkar bra.

Nån som vet vilket som är bäst utav DLS A6 mono och MTX 81000D mono eller GZ 2350x 2-kanals?? Vill gärna veta lite mer om MTX steget, hur det är och så.

Och vilket av dessa 3 steg passar till 2-4 styck 12" basar som ska spela HÖGT och med bra tryck och gärna rätt rent ändå.. Basarna vet jag inte vad det blir än men dem köps utifrån stegets prestanda.

Mata på med svar nu. smile

MvH Jimmy
Senast redigerat av huckstar (30 april 2007)

172 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
Finns väl nån som borde veta nåt?....

21 761 Inlägg
29 april 2007
Finns det säkert.

Jag har inte haft något av dessa steg, men har kikat i deras manualer iaf. På pappret så ger MTX mest effekt men är bara stabilt i 2 Ohm, precis som GZHA 2350x i bryggat läge. Oavsett vilket steg du väljer så kan alla 3 dra en bit över 100A när de utnyttjas fullt ut, då behövs en bra strömförsörjning.

2 Inlägg
29 april 2007

172 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Okay, ja ström är inga problem... Har bara lite svårt att välja ett steg som det är bra med kraft i.

Vilket av dem rekommenderar ni för att kunna spela riktigt högt och bra med 2st 12" eller 2st 15"?

Typ nån bas från audiotop wf, ground zero hydrogen, kicker L7 eller nåt?

Team Autohifi!
865 Inlägg
30 april 2007
Jag skulle tveklöst välja DLS A6 steget, Har du pengarna till det ta det!

Har själv haft DLS, MTX steget och kör på DLS steget då!
GZ Nja..... har inte provat det så där ska jag inte utala mig.

Sen ang. Bas!
Vad ska du spelat?=???????? SQ /DB / Bassrace?

Bättre att du specar upp vad du vill ha ut av basen!

Good luck!

172 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Hehe okey ja då blir det ett dls a6. smile

Hade väl tänkt rejält med ljudtryck, kunna spela högt men ändå höra musiken rent och fint..
En kompis sa att auditops billiga serie var bra till det och dem har ju hyfsade priser, men du får gärna hjälpa mig hitta dem rätta grejorna. smile
Senast redigerat av huckstar (30 april 2007)

1 631 Inlägg
30 april 2007
huckstar skrev:

Hade väl tänkt rejält med ljudtryck, kunna spela högt men ändå höra musiken rent och fint..
En kompis sa att auditops billiga serie var bra till det och dem har ju hyfsade priser, men du får gärna hjälpa mig hitta dem rätta grejorna. smile

Till detta ändamål är Audiotop WF inget dumt val alls. Har du plats med lådor för 15" så lär du inte sakna tryck. Men även dubbla tolvor spelar på duktigt och är ju också betydligt billigare.

Dubbla Audiotop WF med Audiotops monoblock är en kombo som bevisat funkar.

Men du, att höra musiken "rent och fint" har till 98% med framsystemet att göra. smile

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

172 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
gurenius skrev:
huckstar skrev:

Till detta ändamål är Audiotop WF inget dumt val alls. Har du plats med lådor för 15" så lär du inte sakna tryck. Men även dubbla tolvor spelar på duktigt och är ju också betydligt billigare.

Dubbla Audiotop WF med Audiotops monoblock är en kombo som bevisat funkar.

Men du, att höra musiken "rent och fint" har till 98% med framsystemet att göra. smile

Hehe okay smile Så dem är alltså bra då?

Verkar vara så billiga tycker ja, så man vet ju inte vad det är för kvalité.. Men dem är alltså bra och håller för en del och inte går sönder direkt som dem flesta mds basarna gör då. tongue

Okey, jo det är klart iofs, har du nå tips på ett framsystem som inte kostar så jätte mycket?
runt 1500:- kan kanske sträcka mig lite till.

1 453 Inlägg
30 april 2007
huckstar skrev:
Okey, jo det är klart iofs, har du nå tips på ett framsystem som inte kostar så jätte mycket?

Vad för typ av system är du ute efter?

172 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
sveddan skrev:
huckstar skrev:

Vad för typ av system är du ute efter?

Nåt som kan spela högt men ändå fint om vi säger så..

1 631 Inlägg
30 april 2007
huckstar skrev:
Hehe okay smile Så dem är alltså bra då?

Verkar vara så billiga tycker ja, så man vet ju inte vad det är för kvalité.. Men dem är alltså bra och håller för en del och inte går sönder direkt som dem flesta mds basarna gör då. tongue

Det är lätt-drivna basar, med en ganska klassisk konstruktion. Dvs motsatsen till dagens så populära fatboy-basar som tål och kräver massor med effekt för samma tryck. Ser inte lika häftigt ut dock...

WF-serien har visat sig funka på tävlings-arean inom crank det senaste året. Med bra, ren effekt så tål de betydligt mer än specen. De går inte sönder av sig själv.

För 1.500 får du ett helt OK framsystem. Välj ett 6.5"-kit. Det kommer inte hänga med basarna med fungerar fint till vardags.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

172 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Okej tack så mycket för hjälpen, får nog bli audiotop basarna då, om ja inte kör på en kicker l7 förstås.

Sök