rekomenderar starkt den nätbutiken.. Är ingen strul butik utan seriösa.. 2 dagar sen fick ja hem däcken levererade utanför dörrn... bra priser med. handlar alltid av dom.
Personlighet: En som ingen annan har med andra ord stört skön.
Min stil: Gymmast
Sysselsättning: Pluggar till servicetekniker för tunga fordon o arbetar vid sidan av på Ljungby Maskin med hjullastare. Nått ni undrar? Fråga!
Säger som många andra; inga problem med däckonline.. Bra priser och snabba leveranser hem till dörrn. Kan dock inte svara för hur det blir om nånting strular, har hört att det kan bli jobbigt att tjafsa med dom då, men vet ej som sagt...
håller med alla andra om att dom är bra. billigt som satan men med lite småkass support. jag beställde totallt sex däck, fick två efter tre dagar.
trodde att dom glömmt dom andra fyra, men ja fick ett svar på knacklig svenska att dom hade delat leveransen för att jag skulle få dom andra två så snabbt som möjligt.
inget av däcken ja köpte var äldre än två månader när ja fick dom heller.
Just reklamationer är problemet med däckonline. Ett exempel:
Du köper 4 Toyo däck billigt hos däckonline, däcken kommer från den tyska marknaden och får egentligen inte säljas i Sverige men eftersom det går via nätet så kan man "kringgå" lagen. I Sverige säljs Toyo via en svensk generalimportör. Om du får problem med dina däck, ex. konstigt slitage, sprickbildningar eller dyligt tar det nog lång tid innan däckonline behandlar din reklamation, om de överhuvudtaget gör det. Den svenska importören tar inte ansvar för däck som inte sålts via dem.
Toyo däcket var bara ett exempel, detta gäller alla fabrikat som har agenturen på ett märke i Sverige.
OM det skulle vara så att generalagenten för Toyo inte skulle reklamera däcken så begår de ett fel mot konsumentköplagen. Det kanske tar lite längre tid att reklamera men det ska gå alldeles utmärkt att reklamera till generalagenten i det land du befinner dig i. Det är det som är fördelen med en öppen marknad där produkten kan säljas i ett land till en konsument i nästa land finns det en representant på den marknaden ska denna även kunna reklamera produkten ifråga. Om inte så skulle jag om jag vore Toyo byta agentur till en som ser till produktens och konsumentens bästa. Det fungerar så inom de flesta marknader som från hårddiskar osv. Ex. köper du en WD eller Seagate disk kan du reklamera den upp till 5 år efter tillverkningsdatum....
Just reklamationer är problemet med däckonline. Ett exempel:
Du köper 4 Toyo däck billigt hos däckonline, däcken kommer från den tyska marknaden och får egentligen inte säljas i Sverige men eftersom det går via nätet så kan man "kringgå" lagen. I Sverige säljs Toyo via en svensk generalimportör. Om du får problem med dina däck, ex. konstigt slitage, sprickbildningar eller dyligt tar det nog lång tid innan däckonline behandlar din reklamation, om de överhuvudtaget gör det. Den svenska importören tar inte ansvar för däck som inte sålts via dem.
Toyo däcket var bara ett exempel, detta gäller alla fabrikat som har agenturen på ett märke i Sverige.
OM det skulle vara så att generalagenten för Toyo inte skulle reklamera däcken så begår de ett fel mot konsumentköplagen. Det kanske tar lite längre tid att reklamera men det ska gå alldeles utmärkt att reklamera till generalagenten i det land du befinner dig i. Det är det som är fördelen med en öppen marknad där produkten kan säljas i ett land till en konsument i nästa land finns det en representant på den marknaden ska denna även kunna reklamera produkten ifråga. Om inte så skulle jag om jag vore Toyo byta agentur till en som ser till produktens och konsumentens bästa. Det fungerar så inom de flesta marknader som från hårddiskar osv. Ex. köper du en WD eller Seagate disk kan du reklamera den upp till 5 år efter tillverkningsdatum....
Dagens tips om konsumentköplagen
Jag skulle vilja se dig reklamera ett däck du köpt på däckonline hos den svenska generalagenten. Skriv gärna tillbaka vilket svar du fått
Hur ska jag göra för att få mina rättigheter tillgodosedda? Först av allt måste du reklamera den felaktiga varan hos säljaren inom skälig tid efter att du upptäckte felet. Det betyder att du muntligt eller skriftligt meddelar säljaren att du inte vill ha varan. Du måste förklara varför du anser att varan är felaktig. Reklamerar du varan inom två månader efter det att du upptäckt felet är du alltid i rätt tid. Efter tre år har du förlorat din rätt att reklamera, under förutsättning att du inte har en garanti som säger något annat. Från och med den 1 april 2005 förlängs reklamationstiden från två till tre år. Det gäller alltså varor som du köper den dagen eller senare. För varor som du köpt före detta datum gäller fortfarande två års reklamationstid.
Jag gjorde det och fick två st upplysningar på mig via UC, upplysningar visas i mitt register utan namn på dem som sökt upplysningen, alltså blir det två blanka upplysningar och blanka upplysningar brukar inkassoföretag visas som i upplysningar. Det betydde att min kreditvärdighet sjunk som fan och kommer vara så i 3 år framöver!
Annars har jag köpt däck där 2 ggr och det har funkat utmärkt!
beställde mina däck den 25 jan och idag kom de 30 jan förskottsbetalde de snacka om snabb leverans och billigt .... Beställde däck där i höstas med då tog de en 10 dagar
Dackonline är väl europas största försäljare av däck, har handlat där själv flera ggr. Skitbra, har dock aldrig strulat för mig så jag vet inte hur de är med reklamationer o sånt, men de verkar funka det med enligt andra!
Ett annat argument är att däck är en färskvara, beroende på hur de förvaras. Det händer att däckonline säljer däck som är tillverkade ett eller två år tillbaka i tiden. Skulle du köpa ett sådant däck?
Det är mycket ovanligt att ett företag levererar ett däck som är äldre än 2 år. Men enligt däcktillverkare så klassas däck upp till 3-4 år som nya, under förutsättning att de förvaras svalt och mörkt (!)
Ett annat argument är att däck är en färskvara, beroende på hur de förvaras. Det händer att däckonline säljer däck som är tillverkade ett eller två år tillbaka i tiden. Skulle du köpa ett sådant däck?
Det är mycket ovanligt att ett företag levererar ett däck som är äldre än 2 år. Men enligt däcktillverkare så klassas däck upp till 3-4 år som nya, under förutsättning att de förvaras svalt och mörkt (!)
men du vet ju inte hur dom har förvarat sina däck eller ? hur som helst tycker jag oxå att dom är klockrena , förskottsbetalning och dom är hemma snabbt som attan.
@Jerry det var ju ett väldigt bra och utförligt svar du kanske ska berätta lite varför dom suger så möe da ? ?
Jag gjorde det och fick två st upplysningar på mig via UC, upplysningar visas i mitt register utan namn på dem som sökt upplysningen, alltså blir det två blanka upplysningar och blanka upplysningar brukar inkassoföretag visas som i upplysningar. Det betydde att min kreditvärdighet sjunk som fan och kommer vara så i 3 år framöver!
Annars har jag köpt däck där 2 ggr och det har funkat utmärkt!
Är du säker på att det påverkar? Upplysning är inte samma sak som betalningsanmärkning. Jag sitter i styrelsen på ett AB och får hem flera papper i månaden med företag som begärt upplysningar på styrelsen. Jag är övertygad om att en "blank" upplysning aldrig kan tolkas som en anmärkning.
Beställde i lördags 4 Nokian NRVi däck därifrån (billigt som tusan, INKLUSIVE frakten!!!) och nu har jag däck i hela hallen. De levererades till dörren!
Funkar väldigt bra, reklamationer går också smidigt, fick en bula på ett av mina däck, då kom de och hämtade det dagen efter jag anmält. fick ett nytt inom två veckor.
Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Jag gjorde det och fick två st upplysningar på mig via UC, upplysningar visas i mitt register utan namn på dem som sökt upplysningen, alltså blir det två blanka upplysningar och blanka upplysningar brukar inkassoföretag visas som i upplysningar. Det betydde att min kreditvärdighet sjunk som fan och kommer vara så i 3 år framöver!
Annars har jag köpt däck där 2 ggr och det har funkat utmärkt!
Är du säker på att det påverkar? Upplysning är inte samma sak som betalningsanmärkning. Jag sitter i styrelsen på ett AB och får hem flera papper i månaden med företag som begärt upplysningar på styrelsen. Jag är övertygad om att en "blank" upplysning aldrig kan tolkas som en anmärkning.
Kreditvärdigheten sjunker inte så länge man sköter sej,, men däremot kan de ifrågasätta varför det finns många förfrågningar på kort tid