Itsfun (jörgen weise) har chippat bilar sedan 1985, många många fler chippningar gjorda, och då priserna är Sveriges lägsta kommer mycket halvskabb till bilar som ska chippas vilket då också resulterar i endel haverier.
Tror ni på fullaste allvar, att Jörgen skulle ta fram mjukvara till bilar under 23 år som är dålig? av vilken anledning liksom.
Bilar går sönder både utan och med chip, om man chippar bilen och tänker på att man inte får en rymdraket och kör som folk, chip kan snabba på den processen och då är det ju självklart jätteenkelt att skylla på chippningen.
Itsfun, BSR, Vtech, Superchip o.s.v., de flesta funkar lika bra, det är support och service runtom som skiljer sig.
Har ni en motor som är välservad och ni kör som folk (gasa till ibland gör såklart inget) och ger fasiken att hitta på massa yada-yada med konstiga avgassystem och annat så kommer det hålla precis lika bra som utan chip, oavsett varifrån chippet kommer.
Kör hårt, vraka och välj.
--
Jag må vara partisk då jag säljer Itsfuns mjukvara, men, skulle Itsfuns mjukvara vara skit skulle jag såklart sluta sälja det på direkten och sälja någon annans mjukvara istället, vi chippar en hel del bilar och har ännu inte råkat ut för något konstigt.
Den dagen, om den kommer, att itsfun släpper dåliga prylar kommer jag också sluta sälja det, så enkelt är det.