3432
Sök

Så fruktansvärt onödigt (smitning)

Mest i vägen.
205 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Vaknade imorse och fick det här i ansiktet:
http://karlstad.expressen.se/Nyheter/1.660161
Är född och uppvuxen där och det känns förjävligt! En ort med ungefär 3000 invånare, en konsumbutik, 2 pizzerior och en huvudgata som kallas storgatan, thats it. Aldrig i livet trodde man att det skulle kunna hända. Blir så jävla less, spelar ingen roll hur bra man själv sköter sig för det finns ändå andra idioter som inte har mer än spån i skallen och väljer att sätta sig i bilen och köra fulla/höga, då slutar man som en fläck mot asfalten, ovillkorligen. De två som avled hade precis blivit pappor så nu mår man genast mycket bättre. Att föraren är ökänd i hela samhället sen många år tillbaka gör ju inte frustrationen mindre, men för att bli gripen måste man tydligen köra ihjäl någon.

Usch, det är hemskt när sånt här händer, tänk om jag valt att åka hem under valborg, tänk om min mamma valt att istället gå hem efter majbrasan "tänk om.." osv osv sad

Colaberoende
1 219 Inlägg
1 maj 2007
Hoppas personen som gjorde det mår skit och anmäler sig själv. Läste också någonting om något Rån i Molkom men jag kan ju ha fel.

Har lärt mig efter att ha förlorat en nära vän pg.a ett rattfyllo att man ska ta vara på all tid som finns med vänner, bekanta och släktingar. Ett ögonblick så kan allt vara borta.

Lägger en tanke åt deras anhöriga. R.I.P

/Ena

Mest i vägen.
205 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Ena skrev:
Hoppas personen som gjorde det mår skit och anmäler sig själv. Läste också någonting om något Rån i Molkom men jag kan ju ha fel.

Har lärt mig efter att ha förlorat en nära vän pg.a ett rattfyllo att man ska ta vara på all tid som finns med vänner, bekanta och släktingar. Ett ögonblick så kan allt vara borta.

Lägger en tanke åt deras anhöriga. R.I.P

/Ena

Rånet stämmer, det var mot den konsumbutik som jag nämnde i mitt inlägg. Antingen så var det han eller några av hans polare, det finns inte så många andra att välja på. Tragiskt att en sådan liten grupp med puckon kan åstakomma så mycket skada.

Move Your Mind
164 Inlägg
1 maj 2007
Man blir alltid lika förbannad när folk kör onyktra och har ihjäl folk! mad Men det var ju skönt att polisen grep den skyldiga så snabbt efteråt. Hoppas att han får ett kännbart straff för detta. Stöld, rattonykterhet, dråp (eller vad det nu heter) och en smitning på allt... vilket folk det finns...mad

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"

Fartdåre
217 Inlägg
1 maj 2007
Får en kall rysning i hela kroppen när man läser sånt där, så fruktansvärt onödigt

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

1 675 Inlägg
1 maj 2007
Tänk att det finns sådana människor.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 163 Inlägg
1 maj 2007
Hemskt... Blir ju värre av att dom nyss blivit pappor.

Hoppas person som gjort de här inser vilken misserabel, liten, hemsk männsika han verkligen är!

Mest i vägen.
205 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Föraren är 86:a om jag inte minns helt fel, han brukade umgås med min lillasyster innan han upptäckte alkohol, knivar och knark. Att det kan gå så utför för vissa, tragiskt det med även fast inte rättfärdigar hans beteende för 5 öre.

Usch, man blir alldeles tom inombords.

793 Inlägg
1 maj 2007
fy fan sad

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

320 Inlägg
1 maj 2007
med en bil följer stort ansvar......

idiot!

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
1 maj 2007
jaaa va ska man säga.. är helt åt helvete.. d som är mest synd är väl att han förmodligen inte kommer att få något kännbart straff för detta..

Skottpengar på den som sätter sig vid ratten onykter lr hög!

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Mest i vägen.
205 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Uppdatering
Inte nog med att man ska smälta det som hänt men nu har man fått reda på att förarens mamma anmälde bilen som stulen efter att sonen kommit hem, så att han inte skulle "råka i knipa". Jag blir så jävla förbannad!! Hon visste vad som hänt men brydde sig inte.
För övrigt så kom ena offrets mamma till olycksplatsen direkt efter, hon kunde enbart identifiera sin son på skorna. Hur går man vidare efter något sånt??

Föraren har redan fått sin dödsdom, en killkompis jag pratade med säger att priset på förarens huvud är satt till 200.000:-, vad ska man tycka?

3 113 Inlägg
1 maj 2007
usch... hemskt fan sad

Semper Fi

DFFL
9 020 Inlägg
1 maj 2007
TessGTI skrev:
Föraren har redan fått sin dödsdom, en killkompis jag pratade med säger att priset på förarens huvud är satt till 200.000:-, vad ska man tycka?

Nu brukar jag tycka att det går till överdrift med sådana här diskussioner, men:
Hade någon kört över min flickvän efter att vi nyss blivit föräldrar så hade jag (Om inget annat) också satt ett HÖGT pris på killens huvud.
(Hade gjort det även om vi inte nyss blivit föräldrar med)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

177 Inlägg
1 maj 2007
FireTraXX skrev:
TessGTI skrev:

Nu brukar jag tycka att det går till överdrift med sådana här diskussioner, men:
Hade någon kört över min flickvän efter att vi nyss blivit föräldrar så hade jag (Om inget annat) också satt ett HÖGT pris på killens huvud.
(Hade gjort det även om vi inte nyss blivit föräldrar med)

Jag kan inget annat än o hålla med dig!
Det kommer en dag då killen får sitt straff utanför domstolen!

Sleeper
3 084 Inlägg
1 maj 2007
den killen lär ju inte må så jävla bra tror ingen frisk människa(än om han är en idiot) klarar att leva med en sån sak han lär nog inte sova så gott framöver =/

Edit: känner en som kört på en 14:årig kille (dock så körde han lagligt) morföräldrarna gjorde typ allt för att sätta dit han för nått... han har gått i terapi över ett år och mår så jävladåligt, men att köra på någon med alkohol och dessutom smita så skulle man nog tatt livet av sig
Senast redigerat av Sushikocken (1 maj 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

DFFL
9 020 Inlägg
1 maj 2007
vaalle skrev:
Det kommer en dag då killen får sitt straff utanför domstolen!

Antagligen, verkar ju vara ett litet samhälle och om han då kommer tillbaka till sin mamma så lär ju folk vara där lika fort.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

36 Inlägg
1 maj 2007
Finns det ett straff hårt nog? man kan ju inte avliva kräket tyvärr då kommer ha undan lätt..

Det spelar ingen roll hur man trimmar en bil, sitter skit bakom ratten kan till och med en Saab dra vilket "vrålåk" som helst

Sleeper
3 084 Inlägg
1 maj 2007
Nicklasson skrev:
Finns det ett straff hårt nog? man kan ju inte avliva kräket tyvärr då kommer ha undan lätt..

lovar att det är straff nog att döda någon fängelsestraff tar ju oftast slut... men tanken på att du dödat någon kommer ju hänga med hela livet

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Dude
197 Inlägg
1 maj 2007
Nicklasson skrev:

Det var det värsta jag hört...

Ät aldrig snö som blivit gul!

Sök