2476
Sök

Mitt 142Tic projekt börjar ta form..

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
4 maj 2007
#21
Lite fegt med B230FT, ska det byggas turbo 140s ska det ju byggas på B18/b20 wink Men på grund av projektets seriöshet måste jag ändå säga snyggt jobbat och lycka till i framtiden smile

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

2 123 Inlägg
5 maj 2007
#22
142R skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
För de första så bygger man den bil man vill ha å hur man vill ha den.. å för de andra så står de inte någon stans att de är en R utan mitt nickname är 142R.. heter din bil "Fredrik.Gustavsson"?

Sv3nsson skrev:
Ser riktigt bra ut smile
du har lagt ner en jävla massa arbete på denna..
de syns smile

har kollat igenom detta projekt ett antal gånger på tpc smile


vad blir de för trevlig motor i denna sen då? smile
Hehe tackar då vet jag att någon kollar iaf smile motorn kommer bli en B230FT med lite lull lull Hoppas på en Stark å lätt bil

absolute_volvo skrev:
Ser bra ut bara öka lite big_smile
Hehe inte lätt å snabba på när man både saknar vissa delar å renovera ett hus + att man jobbar mer en fulltid tongue men jag snabbar mig wink
Men om du kollar din signatur längst ner på dina inlägg står det volvo 142R : /

300 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
#23
kimpan_90 skrev:
Bra jobbat och fortsätt såhär så kommer du att ha en trogen bil sen wink hehe
jag ska oxå svetsa lite snart.. j"vla rost säger jag bara tongue så ny plåt ska på smile

kolla gärna in min projekt tråd oxå!
mvh kimpa
tackar.. jo håller med om att rost är pest.. Om du kollat http://www.garaget.org/142R så ser man hur mycket jag bytt på bilen

LillNaisarn skrev:
Galet vilken tid och arbete du lagt ner på bilen och inte bara hängt på en massa saker, detta är vad man kan kalla ett sannt bil bygge fast jag inte är speciellt volvo frälst smile mer sånna hära byggen i sverige skulle ej skada.

mkt bra gjort !
Tackar, hehe kan ju inte bara smäcka på en massa plast å tro att man gjort allt själv.. måste gå från grunden..

gregolt skrev:
Lite fegt med B230FT, ska det byggas turbo 140s ska det ju byggas på B18/b20 wink Men på grund av projektets seriöshet måste jag ändå säga snyggt jobbat och lycka till i framtiden smile
Tackar, va faktiskt tänkt att sätta i en 2.1L B20 turbo med b21et kovar å grejer men sen fick jag tag i en billig b230FT men nu är de bara blocket som är org.. hur är ditt bygge tänkt då?

Fredrik.Gustavsson skrev:
Men om du kollar din signatur längst ner på dina inlägg står det volvo 142R : /
”Refinement” Förfining


eparaggare
8 Inlägg
5 maj 2007
#24
kommer nog bli jättefränt i slutändan. har svetsat hurmycke rost som helst på min a-traktor och vet vilket jobb det är. och fredrik: man döper väl sitt projekt till vafan man vill! mad och när den här bilen är klar så har han iaf lagt ner tid o kärlek på den. vem som helst kan väl montera plastig styling o ljudsystem för tiotusentals kronor som fallet verkar vara med din celica gt

2 021 Inlägg
13 oktober 2007
#26
TicDemp skrev:
Bump, uppdate please smile
tråden e ett halvår gammal...
Senast redigerat av Rille0 (13 oktober 2007)


1 161 Inlägg
13 oktober 2007
#29
har du gjort nått me den? när ja kollade din sida för ett tag sen så va de samma bilder som de va lååångt innan då ja oxå kollade lite smile

nu kändes de som att ja lät nedlåtande så då ä de bäst att ja förklarar att de va inte meningen smile

beundrar verkligen det arbete som du har lagt ner på den:)

Mvh Jonas

300 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
#30
ne de hännder la inte överdrivet mycket.. svetsat lite smått men håller på med elen i garaget för tillfället.. kopplar in lite lysrörsamaturer så man ser vad man gör..


labil eller va det la bil
82 Inlägg
15 oktober 2007
#31
trevligt att se att man inte är själv om 142 turbo byggen*L*
kul med folk som inser att gammalt är vackert*L*sen att man får ju göra lite mer än bara byta luft filter*ASG*

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318

Fattig student
1 282 Inlägg
9 augusti 2008
#32
Fredrik.Gustavsson skrev:
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
En polare till mig har en 340 R... Så nog fanns det tidigare vad man tror

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

300 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
#33
helt glömt bort denna tråd å bilen me iochförsig sad har några andra projekt så 142'an får stå lite till..


Wärmland
943 Inlägg
21 maj 2012
#34
142R skrev:
helt glömt bort denna tråd å bilen me iochförsig sad har några andra projekt så 142'an får stå lite till..
Smyger in såhär 3,5 år senare och frågar hur det gick/går med bilen? smile Såg ditt fotoalbum och det blir ju dödscoolt big_smile

Ööööööööööööh.....


Sök