2534
Sök

Mitt 142Tic projekt börjar ta form..

300 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
#1
Lägger in lite bilder på min 142 wink

Tog ut den i vår solen efter 1 års Svetsande..

http://xs114.xs.to/xs114/07176/100_1358.JPG
http://xs114.xs.to/xs114/07176/100_1359.JPG
http://xs114.xs.to/xs114/07176/100_1360.JPG
http://xs114.xs.to/xs114/07176/100_1362.JPG
http://xs114.xs.to/xs114/07176/100_1367.JPG
http://xs114.xs.to/xs114/07176/100_1368.JPG
http://xs114.xs.to/xs114/07176/100_1370.JPG

För mer info så kan ni gå in på http://www.garaget.org/142R

Mvh johan
Senast redigerat av 142R (1 maj 2007)


2 123 Inlägg
2 maj 2007
#3
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /

Diesel-Galning
36 Inlägg
2 maj 2007
#4
Ser riktigt bra ut smile
du har lagt ner en jävla massa arbete på denna..
de syns smile

har kollat igenom detta projekt ett antal gånger på tpc smile


vad blir de för trevlig motor i denna sen då? smile


:]
469 Inlägg
2 maj 2007
#5
Ser bra ut bara öka lite big_smile

16 Inlägg
2 maj 2007
#6
ojoj big_smile ruskigt snyggt, ja har hållt på att svetsa på min amazon, under vintern. Vet hur mycket jobb de är !! kommer bli ruskigt snygg när den är klar smile

Volvo Amazon kunglit uderbart ;D

300 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
#7
Fredrik.Gustavsson skrev:
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
För de första så bygger man den bil man vill ha å hur man vill ha den.. å för de andra så står de inte någon stans att de är en R utan mitt nickname är 142R.. heter din bil "Fredrik.Gustavsson"?

Sv3nsson skrev:
Ser riktigt bra ut smile
du har lagt ner en jävla massa arbete på denna..
de syns smile

har kollat igenom detta projekt ett antal gånger på tpc smile


vad blir de för trevlig motor i denna sen då? smile
Hehe tackar då vet jag att någon kollar iaf smile motorn kommer bli en B230FT med lite lull lull Hoppas på en Stark å lätt bil

absolute_volvo skrev:
Ser bra ut bara öka lite big_smile
Hehe inte lätt å snabba på när man både saknar vissa delar å renovera ett hus + att man jobbar mer en fulltid tongue men jag snabbar mig wink


300 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
#8
amazone skrev:
ojoj big_smile ruskigt snyggt, ja har hållt på att svetsa på min amazon, under vintern. Vet hur mycket jobb de är !! kommer bli ruskigt snygg när den är klar smile
Hehe de tar ju mer tid en va man tror.. du har gjort ett bra jobb på din volvo me..


klabbarpan
3 041 Inlägg
2 maj 2007
#9
Fredrik.Gustavsson skrev:
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
Du vet väl att en r dekal ger 100 hästar mer va? tongue (skojja)

Nej men om man vill lägga till ett r på slutet så får man väl göra det?

Dessutom så är det väl inget problem om man nu vill göra så? har man bara tid och ork  att göra en bil fin så varför inte? Man ska börja från grunden tongue

Sj svetsar man på en pv vid sidan om opeln och det är en del pill må jag säga!

Kör på med din volvo!

Hälsningar benna!


Bärs!
3 456 Inlägg
2 maj 2007
#10
Fränt bygge, Riktigt nice! tongue Kör du med 140 framvagn eller är det fjäderben? Lyssna inte på den där Fredrik.Gustavsson, han är ju bara anti Volvo!! big_smile Bra jobbat iaf!

Garaget.org peakade 2008.

300 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
#11
nixon89 skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
Du vet väl att en r dekal ger 100 hästar mer va? tongue (skojja)

Nej men om man vill lägga till ett r på slutet så får man väl göra det?

Dessutom så är det väl inget problem om man nu vill göra så? har man bara tid och ork  att göra en bil fin så varför inte? Man ska börja från grunden tongue

Sj svetsar man på en pv vid sidan om opeln och det är en del pill må jag säga!

Kör på med din volvo!

Hälsningar benna!
Tackar.. I volvo kretsar betyder faktiskt R "förfining" alldså 850R är en 850 fast moddad till de bättre tongue


Aga_Diff skrev:
Fränt bygge, Riktigt nice! tongue Kör du med 140 framvagn eller är det fjäderben? Lyssna inte på den där Fredrik.Gustavsson, han är ju bara anti Volvo!! big_smile Bra jobbat iaf!
Tackar.. jo jag kör med en moddad 160 framvagn som är förtärkt.. får se vad som händer i framtiden, är lite sugen på att bygga egna A-armar


539 Inlägg
4 maj 2007
#12
142R skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
För de första så bygger man den bil man vill ha å hur man vill ha den.. å för de andra så står de inte någon stans att de är en R utan mitt nickname är 142R.. heter din bil "Fredrik.Gustavsson"?
det står faktiskt 142r brevid bilden å dä ä inte nicknamn även om det just står ditt "nicknamn" där:P... menar att de tkan ha miss uppfattats:P..

tycker att de tska bli fränt å se hur detta bygget slutar sen:D... lycka till!

MVH


5 Inlägg
4 maj 2007
#13
Fredrik.Gustavsson skrev:
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
Hur man orkar?.. men vill man ha en frän bil får men läggar ner en massa tid.. + att en gammal bil e vell de fränaste man kan ha om man har en riktig motor i.. R står för ”Refinement” som betyder förfining och den där bilen är vell en förfining av en volvo 142a:P då tycker jag att man kan få sätta dit ett Rsmile

300 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
#14
Mazda6needspeed skrev:
142R skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
För de första så bygger man den bil man vill ha å hur man vill ha den.. å för de andra så står de inte någon stans att de är en R utan mitt nickname är 142R.. heter din bil "Fredrik.Gustavsson"?
det står faktiskt 142r brevid bilden å dä ä inte nicknamn även om det just står ditt "nicknamn" där:P... menar att de tkan ha miss uppfattats:P..

tycker att de tska bli fränt å se hur detta bygget slutar sen:D... lycka till!

MVH
Inte längre tongue tackar

_Erlandsson_ skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
Hur man orkar?.. men vill man ha en frän bil får men läggar ner en massa tid.. + att en gammal bil e vell de fränaste man kan ha om man har en riktig motor i.. R står för ”Refinement” som betyder förfining och den där bilen är vell en förfining av en volvo 142a:P då tycker jag att man kan få sätta dit ett Rsmile
Så där stavas de ja.. vågade inte en försöka mig på att stava ”Refinement” Men så är de ju antingen köper man en färdig bil eller så får man lägga ner hela själen i en man bygger.. å handen på hjärtat, hur roligt är de å ha en bil som man inte gjort nåt på själv å få en massa cred för nåt man ej förtjänar..

Tackar för alla POSITIVA komentarer smile


Driifter;)
1 630 Inlägg
4 maj 2007
#15
vad va fördelen me o bygga om en 140 till 240?

bra jobb har du gjort iaf ..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

300 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
#16
Amazon_123GT skrev:
vad va fördelen me o bygga om en 140 till 240?

bra jobb har du gjort iaf ..
Tackar.. igentligen ingen men min pappa backade in med kärran i sidan bak så de va därför jag bytte bakända.. å så hittade jag en 242 på en åker så den vägen gick de.. så de har ju spårat ur lite igentligen smile


Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
4 maj 2007
#17
nice....!! trevligt å se att bilen får komma ut å luftas lite.....!! keep it up

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

300 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
#18
offarn skrev:
nice....!! trevligt å se att bilen får komma ut å luftas lite.....!! keep it up
Hehe alltid gott å få ut bilen å fota lite...


Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 maj 2007
#19
Bra jobbat och fortsätt såhär så kommer du att ha en trogen bil sen wink hehe
jag ska oxå svetsa lite snart.. j"vla rost säger jag bara tongue så ny plåt ska på smile

kolla gärna in min projekt tråd oxå!
mvh kimpa


LillNaisarn
4 maj 2007
#20
Galet vilken tid och arbete du lagt ner på bilen och inte bara hängt på en massa saker, detta är vad man kan kalla ett sannt bil bygge fast jag inte är speciellt volvo frälst smile mer sånna hära byggen i sverige skulle ej skada.

mkt bra gjort !


Sök