Hej jag har ett knepigt fel på tankmätaren i min Volvo 740 glt 16v. Ibland fungerar den inte alls men oftast fungerar den konstigt. När man gasar åker tankmätaren uppåt och när man sänker gasen sänks tanknmätaren också. Är det någon som vet vad felet är? Vore tacksam för svar.
jag har nog aldrig sett en 740 med fungerande soppamätare.. jag vet inte exakt vad det är men sökte lite på det förut i det här forumet och jag tror jag hittade 5st olika grejer som det kunde vara..använd sökfunktionen så ska du nog hitta det
Jag har sökt på olika trådar och har kollat igenom svaren. Har bytt tankarmatur och har även kollat igenom instrumenthuset efter dåliga lödningar har ej hjälpt.
jag har nog aldrig sett en 740 med fungerande soppamätare.. jag vet inte exakt vad det är men sökte lite på det förut i det här forumet och jag tror jag hittade 5st olika grejer som det kunde vara..använd sökfunktionen så ska du nog hitta det
Min polare har en som faktiskt FUNGERAR Den är en 87a
Ok låt oss säga att det förmodligen är motståndet i mätarhuset som det är fel på. Kan man laga den på något sätt eller byta ut den, eller måste man byta ut hela mätarhuset?!?
Standardfel i 740 som många säger... men har du bytt armartur så funkar de ju där... Då e de elfel, kabelbrott, dålig jord, taskiga motstånd i tankmätaren(sitter ett litet kretskort i bakkant på mätaren) mm mm mm... kan vara vad som helst.. Kostar väl inte så där övermycket att fixa... Men förbannat jobbigt... Hoppas de löser sig, annars kör via trippen, funkar de me Mvh Thomas
Jag kan till 100% säga att det är den där grejen som du ställer bakgrundsbelysningens styrka, kommer inte ihåg det där fina ordet men jag vet att tankmätarn kan bli cp om den är dålig! Så prova å byt den!
Jag kan till 100% säga att det är den där grejen som du ställer bakgrundsbelysningens styrka, kommer inte ihåg det där fina ordet men jag vet att tankmätarn kan bli cp om den är dålig! Så prova å byt den!
Hahahaha, vad kan strömställaren till ljuset ha att göra med tankmätaren och dess armatur???
Hahahaha, vad kan strömställaren till ljuset ha att göra med tankmätaren och dess armatur???
Jadu...jag vet iaf att den kan ha med problemet att göra! En kompis hade då iaf det felet på sin!