3629
Sök

Val av HU

124 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Har nu en ålderstigen Sony som jag skulle behöva byta ut, och har inte en allt för stor budget att köpa ny för. Min budget ligger på 2-3000:-. Skulle vilja ha lite tips på bra huvudenheter, vi kan ju begränsa oss till de lite mer välkända märkena såsom pioneer, kenwood,panasonic osv osv.

Behöver absolut inte ha tidskomp och sådana avancerade grejer, utan jag vill ha en bra allround HE. Hoppas ni förstår lite vad jag menar... roll

50 Inlägg
2 maj 2007
http://www.mds.se/products/caraudio_two … emId=30484
Tror denna kan vara nåt....
Har själv föregående modell och den har nog de mesta man kan önska sig...
Är hur nöjd som helst me den

50 Inlägg
2 maj 2007
ska du ha pioneer motsvarande ovanstående maskin så räkna me att lägga ca 800:- extra. Tro mej, ja har kollat smile Panasonicen blir kanon att bygga vidare med om du vill....

6 851 Inlägg
2 maj 2007
Måste den vara ny? Alpine 9853 och (9855,osäker) är annars en klockren CD som man kan hitta för runt 3000:-.

124 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Reaver skrev:
ska du ha pioneer motsvarande ovanstående maskin så räkna me att lägga ca 800:- extra. Tro mej, ja har kollat smile Panasonicen blir kanon att bygga vidare med om du vill....

Den var inte pjåkig smile

Alla andra, mata på med åsikter

124 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Måste den vara ny? Alpine 9853 och (9855,osäker) är annars en klockren CD som man kan hitta för runt 3000:-.

Så länge den fungerar spelar det ingen roll.. smile

50 Inlägg
2 maj 2007
Precis. Man ska aldrig välja bort begagnade saker. Man kan göra rejäla klipp på såna prylar.... Huvudsaken är att de får inte va för gamla spelare. De som tar stryk mest på en bil-CD verkar vara lasern.
Tror de har att göra med att lasern slits snabbare ju varmare den blir, och de blir ju rätt varmt i en bil-cd......... Brukar själv vilja ha garanti när de gäller stereo till bilen. Kan underlätta en del om nåt pajar eller nån idiot får för sig att han behöver sakerna bättre än mig..... Tänkte på ersättning från försäkringsbolag i sista raden då.

124 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Reaver skrev:
Precis. Man ska aldrig välja bort begagnade saker. Man kan göra rejäla klipp på såna prylar.... Huvudsaken är att de får inte va för gamla spelare. De som tar stryk mest på en bil-CD verkar vara lasern.
Tror de har att göra med att lasern slits snabbare ju varmare den blir, och de blir ju rätt varmt i en bil-cd......... Brukar själv vilja ha garanti när de gäller stereo till bilen. Kan underlätta en del om nåt pajar eller nån idiot får för sig att han behöver sakerna bättre än mig..... Tänkte på ersättning från försäkringsbolag i sista raden då.

Ja jag har ingen aning själv, men det låter ju logiskt.

Jo garantin är ju självklart viktig. smile

124 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Den mest prisvärda HE:n för 2000kr?

362 Inlägg
3 maj 2007
Bilia brukar ha flera billiga modeller av märket "Lava", som låter riktigt bra.

Colaberoende
1 219 Inlägg
3 maj 2007
Jag personligen kommer att köpa mig en Blaupunkt Casablanca Mp56 och den verkar vara prisvärd i mina ögon. Snygg och tar Minneskort samt Usb.

2600:- + en idiotisk kabel för 150:- kostar den. Men jag känner att jag vill testa Blaupunkt nu efter att ha haft både Pioneer och Panasonic. Det verkar bli fler som kör med det också.

Har dessvärre ingen erfarenhet från dom tidigare.

/Ena

137 Inlägg
3 maj 2007
Ena skrev:
Jag personligen kommer att köpa mig en Blaupunkt Casablanca Mp56 och den verkar vara prisvärd i mina ögon. Snygg och tar Minneskort samt Usb.

2600:- + en idiotisk kabel för 150:- kostar den. Men jag känner att jag vill testa Blaupunkt nu efter att ha haft både Pioneer och Panasonic. Det verkar bli fler som kör med det också.

Har dessvärre ingen erfarenhet från dom tidigare.

/Ena

2600:- det va dyrt jag hitta den för 2399:D
http://bildradiohuset.ehandel.net/sv/ar … lanca_mp56

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

66 Inlägg
3 maj 2007
m4rtin skrev:
Den mest prisvärda HE:n för 2000kr?

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=89689

Den är rätt nice för 2000 kr. Har FIE (front image enhancer), ställbara LP och HP filter mm. Line in på baksidan, kan styra Ipod om man köper till kabel mm.

Forum för Toyota Aygo / Peugeot 107 / Citroën C1: http://trillingbilarna.phpbb2.se

Kettunen
3 maj 2007
http://www.blocket.se/vi/11790911.htm?ca=15_s   Kanske en Kenwood? Billigt o bra

124 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
Jag tycker alla de tre såg väldigt najs ut, dock var ju kenwooden en lite n favorit. Kanske beroende på den egentligen ligger i en klass högre än dom andra två. Aja tack för tipsen smile

124 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Om jag köper en ny HE måste jag då koppla massa kablar å har mig, eller är det redan gjort från den stereo jag har nu?

124 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Hehe ingen som vet? tongue

1 631 Inlägg
4 maj 2007
Omöjligt att veta. Förhoppningsvis så har du ett ISO-kablage i bilen, om inte så får du skaffa ett att skarva på.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

124 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
gurenius skrev:
Omöjligt att veta. Förhoppningsvis så har du ett ISO-kablage i bilen, om inte så får du skaffa ett att skarva på.

Och iso stoppar man bara i då antar jag?

Solfilmsmontör
947 Inlägg
5 maj 2007
Alpine 9853R. En mycket prisvärd huvudenhet som tar mp3 och har tidskomp. Utmärkt om man vid ett senare skede vill bygga ut sin anläggning.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök