2942
Sök

Hur många Hk Nissan 200sx s13?

5 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
#1
Hur många Hk har en Nissan 200sx s13 om man har följande trim roll

3" Avgasrör med Japsdämpare
3" Downpipe
Extraktorgrenrör
Större Bränslepump
Steg 3 Chip
Dumpventil
Större Intercooler
Sportluftfilter
Höjt laddtryck
Större tryckrör

Original är ju 169 Hk

Och hur mycket ytterligare HK blir det om jag lägger till:

Ställbara kamdrev
Vassare kamaxlar
Större turbo "typ Nissan s14"
Portad/Planad Topp
Större Insug
Smidda kolvar och Stakar
Senast redigerat av _Skunk_ (3 maj 2007)

"audiot"
287 Inlägg
3 maj 2007
#2
Du behöver nog ett par större spridare dessutom? Du kan väl räkna på att du har så mycket som man kan få ut ur den nyare turbon.  Jag vet inte, det borde någon duktig 200sx-kille ha reda på smile

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

7 120 Inlägg
3 maj 2007
#3
_Skunk_ skrev:
Hur många Hk har en Nissan 200sx s13 om man har följande trim roll

3" Avgasrör med Japsdämpare
3" Downpipe
Extraktorgrenrör
Större Bränslepump
Steg 3 Chip
Dumpventil
Större Intercooler
Sportluftfilter
Höjt laddtryck
Större tryckrör

Original är ju 169 Hk

Och hur mycket ytterligare HK blir det om jag lägger till:

Ställbara kamdrev
Vassare kamaxlar
Större turbo "typ Nissan s14"
Portad/Planad Topp
Större Insug
Smidda kolvar och Stakar

Du måste fixa större spridare, oljekylare. I det fallet säkert 300+

2 655 Inlägg
3 maj 2007
#4
Du kan bara ladda en liten bit över 1bar med T25an i bilen.
Men laddar du 1 bar så bör du ha runt 220hk. Misstänker att steg 3 chippet är lite överkurs så länge du åker med original turbon.
Byter du upp dej enligt listan så ska nog närmare 300hk vara inom räckhåll.

727 Inlägg
4 maj 2007
#5
prova en underbar funktion som heter sök wink å speciellt på 200 sidan, www.200sx.nu där får du svar på det allra mesta om du läser igenom de trådar som ser intressanta ut.. folk har bänkar över 300hk med orginal spridare och uppställt soppatryck, men råder dig att svarva upp lmm till 49.5mm å skaffa 444 spridare från skyline å anpassat chip eller soppadator om du ska över 300 hk

smidda kolvar å stakar ger inte mer effekt, men håller däremot om du ska ladda på lite mer än 1 bar och ett måste om du ska över 350hk, gärna redan vid 300 strecket

glömmer du oljekylen när du ska trimma så glömmer vevlagrena att funka och du blir fattig
Senast redigerat av Frayze (4 maj 2007)

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

bor i
529 Inlägg
11 augusti 2008
#6
Streckkoden skrev:
Du kan bara ladda en liten bit över 1bar med T25an i bilen.
Men laddar du 1 bar så bör du ha runt 220hk. Misstänker att steg 3 chippet är lite överkurs så länge du åker med original turbon.
Byter du upp dej enligt listan så ska nog närmare 300hk vara inom räckhåll.

Är det inte en t25 i Saab 9000 med ? en kompis laddar ca 1,3 med den turbon i sin Saab.

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 augusti 2008
#7
Listan ser helt okej ut, men effekt kommer inte på beställning.  ett "chipp" kan inte tillgodose dig när du börjar byta turbo mm.  Det kan kompensera för höjt laddtryck men inte för större spridare eller större turbo, vassare kammar mm.   Om det nu inte står "steg 3 + 260graders kammar + T28 turbo" på chippet.

Jag bytte själv kammar ifrån vassa till ännu vassare, ökade durationen med 5% och lyftet med 30%, lambda hoppade iväg från 1.02 till 1.20 i lågregistret.  Ingen hit.  din effekt kan med en stjärnsmäll bli 0.0hk precis, rätt att du valt fina grejor rakt igenom, men fuskar med styrsystem/mappning.

(sen om vi skall kunna spå "potentiell effekt" måste vi veta hur mycket du höjt laddet och hur mycket vassare kammarna är.)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Evolution Garage
1 299 Inlägg
11 augusti 2008
#8
David91 skrev:
Streckkoden skrev:
Du kan bara ladda en liten bit över 1bar med T25an i bilen.
Men laddar du 1 bar så bör du ha runt 220hk. Misstänker att steg 3 chippet är lite överkurs så länge du åker med original turbon.
Byter du upp dej enligt listan så ska nog närmare 300hk vara inom räckhåll.

Är det inte en t25 i Saab 9000 med ? en kompis laddar ca 1,3 med den turbon i sin Saab.

Sitter en T25 i 9000 LTT å jag själv ladda t.o.m. 1,5bar. Så själva turbon har inga problem med det iaf.

Sky´s the limit...


Sök