Är perosnligen inte så mycket vad gäller chipning av 4cyl N/A motorer av det mindre slaget.
Av den anledningen att det oftast inte ger så mycket mer än större psykisk effekt.
Man brukar säga att en orginal N/A motor ger ett chip ca 10ÄRLIGA hk på..Men givetvis med vissa undantag.
Ett chip till en N/A motor är oftast avsett för en orginal motor.
Chipet/chipningen brukar oftast va en fråga om:
Påställd tändning,mer soppa på det högre rpm registret och lite andra mindre saker.
Medans samma chip på en bil med filter,avgas osv inte ger samma effekt,av den anledningen att motor då kanske går både snålare och får felaktiga värden inmatade i motorn.
Så perosnligen tycker ja det är bättre att man satsar på:
Avgas,filter,grenrör på en N/A motor av det lite mindre slaget.
Dessa saker av bra kvalitet brukar oftast generera i mer HK än chipet ger,OCH: Man har inte ändrat en massa saker i ECUn och kanske får div orginal funktioner satta ur spel.