3900
Sök

Chiptrim volvo 850 GLT?

338 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
#1
Blir de nån skillnad isf vad är det som förändras? topphastigheten ökar den? å drar den iväg snabbare på låga växlar osv? Funderar på att chippa min GLT å har hört svaret skaffa en T5a tidigare =P ska skaffa en men blir nog till nästa sommar så nu är det GLT frågan gäller smile
Senast redigerat av Mange_GVe (7 maj 2007)


68 Inlägg
7 maj 2007
#2
Kommer att dra mindre soppa också

"Fuck no, not today, thank you kindly."
Livet utan turbo suger

338 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
#3
Waylost skrev:
Kommer att dra mindre soppa också
japps men var inte riktigt de jag undrade utan mer över vad skillnaden blir efektmäsigt? topphastigheten axet osv? smile


68 Inlägg
7 maj 2007
#4
Kärringas far kasta i ett i deras GLT och den vart helt klart piggare. Det är ju en sugmotor så den får ju inte extremt många mer hk men tyckte att man kände att den var vassare, lite mer vrid

"Fuck no, not today, thank you kindly."
Livet utan turbo suger

338 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
#5
Waylost skrev:
Kärringas far kasta i ett i deras GLT och den vart helt klart piggare. Det är ju en sugmotor så den får ju inte extremt många mer hk men tyckte att man kände att den var vassare, lite mer vrid
Okejs nee de ger väl bara ca 15hk å 20nm nåt sånt =P vars chippade han den? smile


80 Inlägg
7 maj 2007
#6
...har du kollat unichip??

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!

338 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
#7
Är de ingen som har nå fler svar på de här? alla som har cippat en 850 GLT svara gärna? smile
Funderar på att chippa min med BSR vad tror ni om de?


med lem
1 925 Inlägg
8 maj 2007
#8
ska jag vara ärlig tror jag inte det gör så stor skillnad sad

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

338 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
#9
_fillan_ skrev:
ska jag vara ärlig tror jag inte det gör så stor skillnad sad
en del säger att den blir rätt så mkt piggare å en del att de inte blir nån skillnad vad ska man tro? tongue


778 Inlägg
11 maj 2007
#10
Mange_GVe skrev:
_fillan_ skrev:
ska jag vara ärlig tror jag inte det gör så stor skillnad sad
en del säger att den blir rätt så mkt piggare å en del att de inte blir nån skillnad vad ska man tro? tongue
jag tror det blir stor skilnad det är hu 2.5l rak 5a jag ska chippa min när jag får råd.....

8 242 Inlägg
11 maj 2007
#11
Mange_GVe skrev:
Waylost skrev:
Kärringas far kasta i ett i deras GLT och den vart helt klart piggare. Det är ju en sugmotor så den får ju inte extremt många mer hk men tyckte att man kände att den var vassare, lite mer vrid
Okejs nee de ger väl bara ca 15hk å 20nm nåt sånt =P vars chippade han den? smile
15Hk är optimistiskt räknat. Den känns lite piggare, men det blir inga större effektvinter, över 10hk är högt räknat om man bara chipar. Får man det billigt kan det väl vara värt det, annars skulle jag stå över. Vettigare att köpa 2,5" avgassystem om man inte har nå sånt redan.


1 418 Inlägg
11 maj 2007
#12
att chippa en sugmotor är meningslöst, du får aldrig ut tillräckligt med effekt för att det ska kännas som ett prisvärt köp

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Driifter;)
1 630 Inlägg
11 maj 2007
#13
de e väl mer som ett ekonmichip optimerar väl databurken lite om ja inte har fel? så de e ävl som nåt steg 1 ekonomichip o då är det ju endast optimering så då borde den ju kunna dra lite mindre soppa så i längden kand e ju löna isg och amn kan ju fåp nån kuse extra

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

2 Inlägg
3 januari 2011
#14
jag har chip i min GLT och den ligger på 170hk original som alla vet, men med det chippet jag har ligger den på 200hk nm osäkert... men den är sjukt pigg och drar inte alls så mkt bränsle som ochippat


8 242 Inlägg
3 januari 2011
#15
joppesson skrev:
jag har chip i min GLT och den ligger på 170hk original som alla vet, men med det chippet jag har ligger den på 200hk nm osäkert... men den är sjukt pigg och drar inte alls så mkt bränsle som ochippat
Med tanke på att få GLT ens hade 170hk från fabriken och att en numer väl insliten motor i den här storleken skulle kunna få fram 30-40hk med chip är ju mcket tveksamt. Som jämförelse så så är det svårt att få ut en så stor ökning ur turbobilarna som har betydligt större möjligheter till trim.


3 860 Inlägg
3 januari 2011
#16
30+ på en GLT, sugmotor o chip?? mmmmmm...

Samt att tråden är sen 2007, stäng denna säger ja..
Senast redigerat av spokenratt (3 januari 2011)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech


Sök