2632
Sök

Framsystems val ! Infinity vs Jbl ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Tjenare ! Jag sitter just nu på ett sony kittsystem som spelar fram, visst det låter men inte så mkt mera än så !

Skulle vilja uppgradera! men vet inte riktigt vad ni säger ? Vill ha nått där man kan njuta av "klarheten" på långresor, men man ska även kunna visa polarna att det går att vrida på mkt på volymratten!

Systemet kommer drivas av ett gas alpha x4 ( specat till 4x100rms w kan nog diskuteras massa, men inte här ! ) och det spelar ihop med Kicker Es65 bak, och En aktiv 8" (har inte plats för mera) och till det är det en Pioneer DEH-P6900IB

bild på nuvarnade : http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=438648

Så vad säger ni ?

Infinity REF5010CS

Rockford Fosgate P152S Punch

JBL GTO-507C

Eller kanske något annat ? i 5,25 tum !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

542 Inlägg
8 maj 2007
Beror lite på vilken karaktär du vill ha på ljudet. HIFI-känsla skulle jag välja Infinity och mer rock-pop typ SPL Skulle jag ta JBL.

plattsättare!
804 Inlägg
8 maj 2007
jag äger jbl 5,25" i gto serien är nöjd med dom helt klart

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

2 201 Inlägg
8 maj 2007
har du verkligen inte plats för mer än 5,25 i din bil?
men jag håller med imoberg, ut hifi synpunkt så skulle jag välja infinty utan tvekan.
när jag köpte mina så stog jag o vallde mellan phoenix gold (som jag har) o jbl. o jag gjorde rätt val.
6,5 har tom jag i min

Egenföretagare
2 496 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
peter_1976 skrev:
har du verkligen inte plats för mer än 5,25 i din bil?
men jag håller med imoberg, ut hifi synpunkt så skulle jag välja infinty utan tvekan.
när jag köpte mina så stog jag o vallde mellan phoenix gold (som jag har) o jbl. o jag gjorde rätt val.
6,5 har tom jag i min

Nja jag tror inte det, sitter 4½ tum i orginal så wink ska kolla om det går att bygga om lite bakom för 6,5", antagligen inte, vill att allt ska se orginal ut wink

410 Inlägg
8 maj 2007
kan ju säga att jag är jävligt nöjd med mina jbl gto i volvon, visst dom lät skit tråkigt innan jag bytte stereo. hade förvisso en sketen gammal sony med inte alls många riktiga watt kvar i. jbl klarar av att spela högt och rent enligt mig och låter klart mycket bättre än jag trott

Copyright @ Rybbs Production

4 767 Inlägg
9 maj 2007
Jag gjorde nyss ovanstående val mellan märken och modeller, och jag köpte infinity, ett val jag inte ångrat. smile
Spelar mkt rent och fint samt förvånansvärt djup bas.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Egenföretagare
2 496 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
Erick skrev:
Jag gjorde nyss ovanstående val mellan märken och modeller, och jag köpte infinity, ett val jag inte ångrat. smile

Mvh
Erick

Okej, fan svårt det här alltså !

Vad tror ni om dethär då ?
http://cgi.ebay.de/Rainbow-2-Wege-Kompo … dZViewItem

124 Inlägg
9 maj 2007
tsdi skrev:
Erick skrev:

Mvh
Erick

Okej, fan svårt det här alltså !

Vad tror ni om dethär då ?
http://cgi.ebay.de/Rainbow-2-Wege-Kompo … dZViewItem

Vet inte, men däremot vet jag att mds säljer Rainbow. smile

20 Inlägg
9 maj 2007
Jag sjlv har bara erfarenhet av infinity, och det är goda erfarenheter. smile så mitt tips är att köra på det.

Dock så saknas den sista midbasen i det kittet. Men vill man ha rent ljud så funkar de alldeles utmärkt.

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
9 maj 2007
Infinity håller längre än JBL mina 5,25" börja spraka efter ett tag och tål inte höga volymer (enligt BRL) och infinty är så prisvärd för det ljud de ger kör på Infinity det är klart bästa grejjerna du kan ha!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Har köppt detta nu : http://www.rockfordfosgate.com/products … ;p_status=

Hoppas det blir bra, komentera gärna om det var dumt utan mig ?

Biltokig
870 Inlägg
10 maj 2007
Det låter SNUSKBRA big_smile massor med bastryck dock inget riktigt finljud

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Vad ska man driva skiten med då ? big_smile
har ju ett gas alpha x4 nu, kommer ju knappt orka flytta på diskanten, eller har jag fel ? tongue

191 Inlägg
12 maj 2007
Kommer in me en fråga här, ska o köpa nytt framsys o steg till.. Men vet inte riktigt vad jag ska välja..
5,25 här också, sitter o funderar på ett Kicker RS kit, va tror ni om det? smile
har en polare som hade ett likadant rockford sys, lät jävligt bra i hans audi kombi smile
Kanske borde satsa på ett sånt ist?

Åsikter, kicker vs. rockford? smile

Samt vad ska man driva skiten med? smile
Senast redigerat av Saelen (12 maj 2007)

Just another sick man in this sick world..

Biltokig
870 Inlägg
12 maj 2007
tsdi skrev:
har ju ett gas alpha x4 nu, kommer ju knappt orka flytta på diskanten, eller har jag fel ? tongue

Tror nog att du kan få dom att låta okej på det steget, dock så hade det ju inte vart fel med ett steg med 100W RMS på riktigt för att få dom att låta ordentligt big_smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Mr_Gear skrev:
tsdi skrev:

Tror nog att du kan få dom att låta okej på det steget, dock så hade det ju inte vart fel med ett steg med 100W RMS på riktigt för att få dom att låta ordentligt big_smile

Du har nog rätt i det ! dock så har jag delat upp mitt ljud i 3st etapper nu, detta får duga sålänge, sen när jag sålt moppen å sommarjobbat lite, då jävlar ska det in grejjer, kolla gärna under "stereo" på A4an så ser du vad som är planerat ! smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Saelen skrev:
Kommer in me en fråga här, ska o köpa nytt framsys o steg till.. Men vet inte riktigt vad jag ska välja..
5,25 här också, sitter o funderar på ett Kicker RS kit, va tror ni om det? smile
har en polare som hade ett likadant rockford sys, lät jävligt bra i hans audi kombi smile
Kanske borde satsa på ett sånt ist?

Åsikter, kicker vs. rockford? smile

Samt vad ska man driva skiten med? smile

Rockforden spelar skiten ur Kickern tror jag !, dock så kostar det ju 3000 + frakt..
Kör med Kicker bak i min, tycker det är rättså ruttet ljud i dom, även dom ska så-småning-om bytas till ett sånthär kitt fast 6,5" då tongue

Biltokig
870 Inlägg
12 maj 2007
Mr_Gear skrev:
tsdi skrev:

Du har nog rätt i det ! dock så har jag delat upp mitt ljud i 3st etapper nu, detta får duga sålänge, sen när jag sålt moppen å sommarjobbat lite, då jävlar ska det in grejjer, kolla gärna under "stereo" på A4an så ser du vad som är planerat ! smile

Power koaxialerna som du tänkte använda (Rockford Fosgate T162C Power ) låter äckligt bra, och är såpass lättdrivna att de kan du köra direkt på stereon om det skulle vara så big_smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Mr_Gear skrev:
Mr_Gear skrev:
tsdi skrev:

Power koaxialerna som du tänkte använda (Rockford Fosgate T162C Power ) låter äckligt bra, och är såpass lättdrivna att de kan du köra direkt på stereon om det skulle vara så big_smile

Hehe kör med T152C i fram (just nu), så jag vet ju på ett ungnefär hur 6,5"an borde låta wink

Sök