Vissa bilar får per automatik dicpens för den lilla skylten. Alla amerikanska bilar bla... Du kan få det på din V40 om du bygger om front akter så vanlig skylt inte längre får plats. Klistermärke är endast för terängfordon och snöscootrar. Går ej att få dicpens för. De du ser ute på gatan, kör mao olagligt och riskerar böter i den mån polisen bryr sig.
Eller så tar du en spoiler/front från nått tuning företag, där skulten faktiskt inte får plats, och skickar bild till VV och ber om dispens. Kan inte tänka mig att de skulle bråka om en sådan skitsak.
Men så har du en amerikansk bil också. De har dispens per automatik. Europeiska bilar har plats för den vanliga skylten från fabrik och saknar därmed rätt att ha liten skylt. Typiskt svenskt paragrafs rytteri, men så är det.
Men så har du en amerikansk bil också. De har dispens per automatik. Europeiska bilar har plats för den vanliga skylten från fabrik och saknar därmed rätt att ha liten skylt. Typiskt svenskt paragrafs rytteri, men så är det.
ja, men vv skickar väl ändå inte en liten skylt om du inte får ha den? vad jag menar är att om du är "godkänd" för en liten skylt så får du en. annars inte. eller skckar de på måfå? jag antog att de har info om bilen de skickar en skylt till och inte låter mig välja.