2716
Sök

Nummerplåtsskylt.. hur funkar nu det?

Rekondare
236 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Hur är det.. får man ha en "liten" reg skylt på bilen tex som ett klistermärke?

Blir kanske dyra böter sad

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!

435 Inlägg
8 maj 2007
den måste väll vara reggad med en sån skylt isf, tror jag iaf

No risk, No reward

1 893 Inlägg
8 maj 2007
Vissa bilar får per automatik dicpens för den lilla skylten. Alla amerikanska bilar bla...
Du kan få det på din V40 om du bygger om front akter så vanlig skylt inte längre får plats.
Klistermärke är endast för terängfordon och snöscootrar. Går ej att få dicpens för.
De du ser ute på gatan, kör mao olagligt och riskerar böter i den mån polisen bryr sig.

Rekondare
236 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
Okay.. då får man kanske ta å photoshopa med bilen så det ser ut att skylten inte får plats smile

1 893 Inlägg
9 maj 2007
Eller så tar du en spoiler/front från nått tuning företag, där skulten faktiskt inte får plats, och skickar bild till VV och ber om dispens. Kan inte tänka mig att de skulle bråka om en sådan skitsak.

16 Inlägg
9 maj 2007
Bara det är en skylt från VV så får du ha den. När du beställer, frågar dom vilken storlek du vill ha....

draminbil.nu
1 382 Inlägg
9 maj 2007
Henrik_245 skrev:
Bara det är en skylt från VV så får du ha den. När du beställer, frågar dom vilken storlek du vill ha....

nope..
Du FÅR inte ha den.. Även om dom låter dig beställa den.. Sen att Polisen förmodligen skiter i det är en helt annan sak wink

1 723 Inlägg
9 maj 2007
ludde__mannen skrev:
Henrik_245 skrev:

nope..
Du FÅR inte ha den.. Även om dom låter dig beställa den.. Sen att Polisen förmodligen skiter i det är en helt annan sak wink

hur menar du nu?
är det en skylt som vägverket skickar ut så är den lagligatt använda.
jag har s k liten skylt fram och bak.

1 893 Inlägg
9 maj 2007
falloutboy skrev:
...jag har s k liten skylt fram och bak.

Men så har du en amerikansk bil också. De har dispens per automatik. Europeiska bilar har plats för den vanliga skylten från fabrik och saknar därmed rätt att ha liten skylt.
Typiskt svenskt paragrafs rytteri, men så är det.

Rekondare
236 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
Ska minsann skicka en bild till vv å se vad de säger.. man kan ju alltid göra ett försök. Tack för svaren! smile

1 723 Inlägg
9 maj 2007
Kristian_V skrev:
falloutboy skrev:
...jag har s k liten skylt fram och bak.

Men så har du en amerikansk bil också. De har dispens per automatik. Europeiska bilar har plats för den vanliga skylten från fabrik och saknar därmed rätt att ha liten skylt.
Typiskt svenskt paragrafs rytteri, men så är det.

ja, men vv skickar väl ändå inte en liten skylt om du inte får ha den? vad jag menar är att om du är "godkänd" för en liten skylt så får du en. annars inte. eller skckar de på måfå? smile
jag antog att de har info om bilen de skickar en skylt till och inte låter mig välja.
Senast redigerat av falloutboy (9 maj 2007)

95 Inlägg
9 maj 2007
Jag har skickat 2 brev till dom men fått nej bägge gångerna  ja kommer skicka igen...

jag har ny front o allt...

Det gäller att inte ge upp vid första försöket  wink

Lycka till

Se upp för väduren

Sök