Vad vill "Svensson" ha för bil?

BMW635_Robban
11 maj 2007 · 1 277 Inlägg

Har nu försök få sålt min PT Cruiser i 2 mån. men tror att avståndet gör att folk inte orkar ta sig en titt på den.( har nyss bosatt mig i Norrland)

Jag funderar nu på att byta bort den till en mer lättsåld bil.

Vad är bra att byta till sig tror ni...Volvo V70 är ju givet och typ Saab 95. men andra bilmärken då?

Jag vill inte lägga en krona i mellan och då handlar det om runt 80000kr i bytesvärde.

Alltså tänk er nu inte bilentusiaster som oss på garaget.org utan sånna som typ inte bryr sig om vad det kör...ja ni fattar nog.

FireTraXX DFFL
11 maj 2007 · 9 020 Inlägg

v70 måste ju vara den mest lättsålda bilen i sverige.
Hade jag varit du så hade jag satsat på en sådan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Akka
11 maj 2007 · 1 174 Inlägg

Tror fan v70 asså kanske 855/854 också beroände på kvallite men för 80 lakan så får du nog en fin jävul xD

FireTraXX DFFL
11 maj 2007 · 9 020 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Är dieselbilar lättsålda idag?

Med dagens bensinpris så skulle jag tro det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
BMW635_Robban
11 maj 2007 · 1 277 Inlägg

Tackar, men jag ville ha reda på andra bilar än V70.

Det ska ju slumpa sig ganska bra om nån med V70 vill byta med mig, därför vill jag ha flera alternativ.


Är dieselbilar lättsålda idag? (utökade mina "krav" på bilbytaren.se)

Akka
11 maj 2007 · 1 174 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Tackar, men jag ville ha reda på andra bilar än V70.

Det ska ju slumpa sig ganska bra om nån med V70 vill byta med mig, därför vill jag ha flera alternativ.


Är dieselbilar lättsålda idag? (utökade mina "krav" på bilbytaren.se)

855,854, v40, s40

Senast redigerat av Akka (11 maj 2007)

BMW635_Robban
11 maj 2007 · 1 277 Inlägg

vad tror ni om en S80?

loffe007
11 maj 2007 · 905 Inlägg

volvo är nog ett ganska säkert kort. annars är väl dom flesta vanliga herrgårsvagnara lättsålda skulle jag tro.

audi a4 avant
volvo v70
passat
toyota avensis, corolla

akta dig för lite mer udda märken (typ pt cruiser) då många är lite skeptiska mot dessa.

heltsonika Rebel with a cause
11 maj 2007 · 224 Inlägg

Nej att sälja en PT cruiser kan inte vara varken lätt eller kul...
Varför inte byta mot en bil du verkligen vill ha och inte mot vad Svensson tycker man ska ha? Det blir alltid överpris på sådana bilar! Byt till en V70 om du måste ha en packåsna, inte annars.

Byt till en 328'a E36 eller något annat kul som DU gillar om du kan.

BMW635_Robban
11 maj 2007 · 1 277 Inlägg

heltsonika skrev:
Nej att sälja en PT cruiser kan inte vara varken lätt eller kul...
Varför inte byta mot en bil du verkligen vill ha och inte mot vad Svensson tycker man ska ha? Det blir alltid överpris på sådana bilar! Byt till en V70 om du måste ha en packåsna, inte annars.

Byt till en 328'a E36 eller något annat kul som DU gillar om du kan.

Har redan de bilar jag vill ha!
jag har för många bilar....ska göra av med en, endast därför...

Senast redigerat av BMW635_Robban (11 maj 2007)

Niklas1987 NO
11 maj 2007 · 2 182 Inlägg

Tror att kombi säljer rätt bra,va det än är för märke. Skoda Octavia kanske, Volkwagen Passat går nog också lättare att sälja.
Som sagt bara det är en kombi gör den lättare att sälja tror jag iallafall,men omdet är en volvo eller saab så går det nog ännu fortare wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
OverBoosted AUTOBAHNRASER
11 maj 2007 · 3 804 Inlägg

En bensin snål liten japanare är alltid lätt sålt. svensson börjar tycka att v70 o 95or och så är för dyra i drift. Byt till dig en miljö bil kanske? Om inte annat en liten bensin snål japanare som är snygg med minsta motorn typ. och ändå är praktiskt.. annars finns ju skoda och seat kombis som också börjar bli populärt då dom är ekonomiska.


Bmw osv..
andrem1988
11 maj 2007 · 129 Inlägg

Volvo bilarna är riktigt lättsålda i Sverige

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150
BMW635_Robban
11 maj 2007 · 1 277 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Tror att kombi säljer rätt bra,va det än är för märke. Skoda Octavia kanske, Volkwagen Passat går nog också lättare att sälja.
Som sagt bara det är en kombi gör den lättare att sälja tror jag iallafall,men omdet är en volvo eller saab så går det nog ännu fortare wink

Skoda, nja? Passat kan jag hålla med om....särskilt när den nya modellen fått så bra kritik...funderar på ett sånt byte om det dyker upp.

Vill nog helst ha V70 från -01 med många mil, bra eller dåligt?

Senast redigerat av BMW635_Robban (11 maj 2007)

Skaune
12 maj 2007 ·

Att hitta en V70n (01-) för 80 papp blir nog inte lätt, då får du sikta in dig på en gammal taxi skulle jag tro, men varför inte gå in på www.bilbytaren.se o kika direkt?

BMW635_Robban
12 maj 2007 · 1 277 Inlägg

Axor skrev:
Att hitta en V70n (01-) för 80 papp blir nog inte lätt, då får du sikta in dig på en gammal taxi skulle jag tro, men varför inte gå in på www.bilbytaren.se o kika direkt?

Om alla läser riktigt innan så ser man att jag redan är på bilbytaren.se

Just nu finns ingen V70 för den summan där, men på blocket finns flera st.
40000mil får man räkna med och det är ju endel, men firman som haft den innan bör väl gjort regelbunden service??

Skaune
12 maj 2007 ·

BMW635_Robban skrev:

Axor skrev:
Att hitta en V70n (01-) för 80 papp blir nog inte lätt, då får du sikta in dig på en gammal taxi skulle jag tro, men varför inte gå in på www.bilbytaren.se o kika direkt?

Om alla läser riktigt innan så ser man att jag redan är på bilbytaren.se

Just nu finns ingen V70 för den summan där, men på blocket finns flera st.
40000mil får man räkna med och det är ju endel, men firman som haft den innan bör väl gjort regelbunden service??

ojojoj! jag läste faktiskt innan, men lyckades missa detta!
Ang. taxibilar som gått långt har de oftast haft serviceavtal, hitta en från landsbygden då de inte gått lika hårt, mer landsväg dessutom.

Niklas1987 NO
12 maj 2007 · 2 182 Inlägg

Många "Svenssons" som du säger börjar ju även tänka på miljön, så kanske en Ford Focus Flexuful? eller nån annan miljöbil.
En V70 -01, det går nog även att sälja relativt lätt oavsett mil, bara serviceboken är ifylld och den är i bra skick.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Toypon
12 maj 2007 · 98 Inlägg

Eftersom det är ett byte på G så har jag svårt att se någon som kör miljöbil idag är intresserad av att byta till sig ett mindre "miljövänligt" alternativ. Bensin eller Diesel tror jag det är som gäller... Sen är det nog inte många kombiägare som direkt är intresserade av en PT-Cruiser så  kanske en något äldre BMW 5serie , Audi A4 eller liknande är dom mest troliga bytena?

patrik79
12 maj 2007 · 782 Inlägg

tror att det är problem att sälja en svenssonbil för 80000:- privat så om du skulle byta så får du nog samma problem bara en annan bil.
Grundat på egna erfarenheter så är svenssonbilar riktigt jobbiga att sälja då det finns hur många som hellst att välja på och folk är antingen snåla så dom köper antingen den billigaste eller också är dom lata och köper den som finns närmast och då är det inge bra att bo i norrland.
tror att du ska satsa på något häftigt och ovanligt som folk är beredda på att åka en bit för och köper mer efter skicket än priset som sportbilar, gamla jänkare, veteranbilar m.m

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang